Genel Bilgi
Kod | CSS117 |
Ad | Bilgisayar Destekli Temel Tasarım |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MAHMUT DİNGİL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi DENİZ MUTLU ALA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Autocad programını daha etkin kullanmak.
Dersin İçeriği
1. Autocad programının genel özellikleri. 2. Menü içindeki temel komutlar. 3. AutoCad programı ile çalışmaya başlamak. 4. Araç çubukları. 5. Farklı çizim yöntemleri. 6. 2D çizim. 7. 3D çizim. 8. Bir plan hazırlamak. 9. Obje tasarlamak.
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir ön koşul gerekmektedir
Kaynaklar
Derste anlatılan slaytlar, tasarım ile ilgili doküman ve yayınlar
Notlar
İnternet üzerinde yayınlanan Autocad programının anlatıldığı makale ve videolar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | AutoCad programının içeriğini öğrenir. |
ÖÇ02 | Programın yaygın olarak kulanım alanları hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | AutuCad programının farklı alanlarda nasıl kullanıldığını öğrenir. |
ÖÇ04 | Programın temel uygulamalarını öğrenir. |
ÖÇ05 | Program içindeki hazır komutların kullanımını öğrenir. |
ÖÇ06 | Programı kullanarak çizim yapar. |
ÖÇ07 | 2B veya 3B lu Makine parçası tasarlar. |
ÖÇ08 | Komutları kullanırr. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili kavramları bilir, Coğrafi Bilgi Sistemlerinin kullanıldığı programları bilir. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazandırmak. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Coğrafi Bigi Sistemleri alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterme ve bağımsız davranma risk alma becerisine sahip olma. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | 1 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Coğrafi Bilgi Sistemleri kullanımı ve proje üretimi hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgileri uygulayabilir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili sorunlarda çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi ile donatılmış olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | AutoCad programına giriş, ana menu tanıtımı. | Ön hazırlık gerekmemektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Çizim alanının oluşturulması, komut kullanma yolları. | İlk haftanın tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Komut tanıtımı, komutun kullanımı | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Bilinen komutlarla belirli objelerin çizimi | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Komut kısa yollarının anlatımı | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Bilinen komutları kullanarak yeni obje tasarlanması | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Komut tanıtımı | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | İlk yedi haftanın konularına çalışmak. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bilinen komutlarla çizim uygulamaları. | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Serbest çizim denemeleri. | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Sınırlı komutlarla çizim denemeleri. | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Yeni komutların tanıtılması. | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Ölçülü ve ölçekli çizim çalışmaları. | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | 3 boyutlu bir nesnenin yan yüzeylerini 2 boyutta çizmek. | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Ölçekli bir obje tasarlamak. | Önceki haftaların tekrar edilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Sınav hazırlık çalışması | On beş haftanın konularına çalışmak. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | On beş haftanın konularına çalışmak. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |