Genel Bilgi
Kod | DİM801 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HACİ MURAT ARSLAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Uzman olmanın gerektirdiği bilgi birikimini sağlamak, araştırma teknikleri ve sonuçlarının bilimsel tekniklere uygun olarak sunma becerilerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Öğrencinin tezine hazırlık yapılması
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Zemin Mekaniği (Craig)
Notlar
Principles of Geotechnical Engineering
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tez yazma ile alakalı kural ve ilkeleri uygulayabilir. |
ÖÇ02 | Tez yazımı ile alakalı etik kurallara uyar. |
ÖÇ03 | Tezin planlama ve yapısı ile alakalı ayrıntıları belirler |
ÖÇ04 | Tez ile alakalı makale ve diğer kaynakları sınıflandırma ve kullanmayı becerir. |
ÖÇ05 | Mevcut bilimsel araştırma bakış açısına karşı eleştirel bir bakış açısı geliştirebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde İnşaat Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 5 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 5 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme becerilerine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını İnşaat Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Tartışma |
2 | Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin incelenmesi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin tartışılması | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Sözlü Sunum ve anlatım | Kaynakların taranması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Değerlendirme | Kaynakların taranması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Rapor Hazırlama ve Sunma | Kaynakların taranması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Deneysel uygulama | Kaynakların taranması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Sayısal analizler | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
10 | Literatür takibi | Kaynakların taranması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Makale inceleme | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Makalelerin tartışılması | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Sözlü sunum ve tartışma-2 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Tartışma ve sentezleme | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Tartışma ve sentezleme-2 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |