Genel Bilgi
Kod | VFT715 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ZEYNEP ÖZDEMİR KÜTAHYA |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin araştırmalarına veya tez projelerine yönelik olarak bilgi toplamasını, topladığı bilgilerin tartışılarak öğretim elemanlarının da desteğini alıp ilgili konularda daha detaylı bilgi sahibi olmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Seminer konusunu belirleme, Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama, Literatür ve kitap bilgilerini derleme, Analiz ettiği bilgileri sistematik şekilde sınıflama, Topladığı bilgileri sunum tekniklerine göre hazırlama, Bilgileri dinleyicilere etkili şekilde aktarma.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Seminer konusu ile ilgili literatürler
Notlar
Seminer konusu ile ilgili literatürler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Seminer konusu seçimi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Literatür tarama ve değerlendirme yollarını öğrenir. |
ÖÇ03 | Seminer sunumu hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Topladığı bilgileri topluluk önünde sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaçların kaynaklarını, özelliklerini, etkilerini, kullanıldığı ve kullanılmadığı durumları, vücuttaki hareketlerini, diğer ilaçlarla etkileşimlerini, besin değeri olan hayvanlarda kullanılma koşullarını açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zehirli maddelerin özelliklerini, kaynaklarını, zehirliliklerini, vücuttaki hareketlerini, etki şekillerini, etkilerini, tanı, sağaltım ve korunma yollarını açıklar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaçların sağaltımda kullanılan miktarlarını ve şekillerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaç ve zehirlerin vücuda giriş ve çıkış yolları ile vücutta uğradıkları değişiklikleri açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaç ve zehirlerin vücuttaki etki mekanizmalarını açıklar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvarda temel ilaç şekillerini hazırlar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmakoloji ve toksikolojide kullanılan analitik yöntemleri ve cihazları açıklar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farmakolojik ve toksikolojik analizlerden elde edilen sonuçları raporlayabilir ve yorumlayabilir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel araştırmalarda kullanılan deney hayvanları ve alternatif yöntemler ile uyulması gereken etik kuralları bilir ve uygular. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kimyasal, biyolojik, radyolojik, nükleer savaş ajanlarını; bu ajanların insan, hayvan, çevre sağlığına zararlı etkilerini ve korunma yöntemlerini bilir ve uygular. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Veteriner Farmakoloji ve Toksikolojisi alanı ile ilgili güncel bilgileri, metot ve uygulamaları takip eder, değerlendirir ve çalışma alanında kullanabilir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Veteriner Farmakoloji ve Toksikolojisi alanında yapmış olduğu bilimsel çalışma sonuçlarını kullanarak makale hazırlar, yayımlar ve sunar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Veteriner Farmakoloji ve Toksikolojisi alanında bilimsel araştırma projelerinde görev alabilir ve proje yürütebilir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Veteriner Farmakoloji ve Toksikolojisi alanında edindiği bilgileri kullanarak insan, hayvan ve çevre sağlığı ile ilgili sorunların tanımlanması ve çözümüyle ilgilenen komisyonlarda görev alır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farmakoloji ve toksikoloji ile ilişkili bilim dalları ile ortak çalışmalar yürütebilir. | 5 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | YÖK ve üniversitenin öncelikli alanları ile sürdürülebilir kalkınma amaçlarını esas alarak bilimsel çalışmalar planlar ve yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders tanıtım ve uygulama, değerlendirme bilgilerinin öğrenciye açıklanması. | Alanı ile ilgili bilgileri tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Seminer için güncel konu seçimi ve değerlendirmesi | Alanı ile ilgili bilgileri tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Seçilen konunun kapsamının belirlenmesi | Alanı ile ilgili bilgileri tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Seminer planlamak | Alanı ile ilgili bilgileri tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Literatür tarama ve değerlendirme-I | Alanı ile ilgili bilgileri tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Literatür tarama ve değerlendirme-II | Alanı ile ilgili bilgileri tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Literatür tarama ve değerlendirme-III | Alanı ile ilgili bilgileri tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sunum provası | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Veri tabanı oluşturma-I | Alanı ile ilgili bilgileri tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Veri tabanı oluşturma-II | Alanı ile ilgili bilgileri tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Edinilen bilgilerin yorumlanması-I | Alanı ile ilgili bilgileri tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Edinilen bilgilerin yorumlanması-II | Alanı ile ilgili bilgileri tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Rapor yazımı | Alanı ile ilgili bilgileri tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Seminer için görsel sunu hazırlanması | Alanı ile ilgili bilgileri tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Hazırlanan konunun sunulması | Alanı ile ilgili bilgileri tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bilgileri dinleyicilere etkili şekilde aktarma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bilgileri dinleyicilere etkili şekilde aktarma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 2 | 25 | 50 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 15 | 15 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |