Genel Bilgi
Kod | ISB101 |
Ad | Biyoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. HAKAN KAVUR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. HAKAN KAVUR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, canlılar ile ilgili tüm olayların anlatılmasıdır.
Dersin İçeriği
Biyoloji bilimine giriş, Canlılar dünyası, Canlıların temel bileşenleri, Canlılar arasındaki ilişkileri, temel biyolojik olaylar,
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Öğretim üyesinin ders notları
Notlar
Herhangibi bir kaynak bulunmamaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hücrelerin temel özelliklerini açıklar.; |
ÖÇ02 | Bitki ve Hayvan hücresinin temel farklılıklarını açıklar.; |
ÖÇ03 | Hücre sitoplazmasında meydana gelen yapım ve yıkım olaylarının temelini açıklar.; |
ÖÇ04 | Bitkisel dokuların hayvansal dokulardan farkını açıklar.; |
ÖÇ05 | Dokularda depo edilen maddelerin önemini açıklar.; |
ÖÇ06 | Canlı yapılarının yapısal farklılıklarını, görevlerini ve önemlerini açıklar.; |
ÖÇ07 | İlkel bitkilerden evrimli bitkilere kadar olan gruplardaki üremede olan benzerlik ve farklılıkları açıklar.; |
ÖÇ08 | Canlıların nasıl sınıflandırıldığını kavrar; |
ÖÇ09 | Canlıların en ilkel gruptan evrimli gruba kadar yapısal, üreme, fizyolojik ve habitatlarına göre farklarını açıklar.; |
ÖÇ10 | Canlılardaki hayatsal olayları ve oluşum mekanizmalarını açıklar.; |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşçi sağlığı ve iş güvenliği temel kavram ve ilkelerini açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanla ilgili mevcut ulusal ve uluslararası mevzuatı açıklar | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kişisel koruyucu malzemeler, sağlık ve güvenlik işaretleri ve amaca yönelik kullanımları hakkında detaylı bilgiye sahip olur | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Meslek hastalıkları, iş kazaları, risk analiz yöntemleri, eğitim metotları ve istatistiksel ölçme tekniklerini açıklar | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Acil durumlarda uygulanacak ilkyardım tekniklerine ve çalışma hayatında ergonomi kurallarına ait yeterli bilgiye sahip olur | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve iş güvenliğinde ulusal ve uluslararası kuruluşlar ile standartlarını tanımlar | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yangın, yangın tespiti ve yangından korunma tekniklerini açıklar | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma ortamlarında oluşabilecek sağlık ve güvenlik risklerini ve ortamdaki tehlike kaynaklarını tanımlar | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanla ilgili güvenlik eğitimleri için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşçi sağlığı ve iş güvenliği ile ilgili temel ölçüm tekniklerini kullanır | 2 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İş kazaları ve meslek hastalıkları hakkında raporlama yapar | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel bilgi teknolojilerini alanda etkin olarak kullanır | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlkyardım tekniklerini uygular | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanla ilgili her türlü gelişmeyi reel ve sanal ortamda takip ederek öğrendiği bilgileri çok yönlü değerlendirir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel iş sağlığı ve güvenliği kuralları ile alanla ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata bağlı kalmak koşuluyla, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili her türlü konuda sorumluluk alır | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İş sağlığı ve güvenliği alanıyla ilgili işçi, işveren ve iş güvenliği uzmanlarıyla etkin ve paylaşımcı iletişim kurar | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İş sağlığı ve güvenliği alanına özgü temel risk analizi tekniklerini kullanır | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Temel bilgi ve iletişim araçlarını iş sağlığı ve güvenliği alanında etkin olarak kullanır | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kişisel gelişimi için ulusal ve uluslararası düzeyde düzenlenecek mesleki eğitimlere katılır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyoloji Tarihi | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Canlı ve Cansız Kavramları | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Protoplazmanın Yapısı | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Nükleotidler (DNA ve RNA) | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Hücre Zarı ve Organller | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Kromozomların yapısı | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Hücre Bölünmeleri | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Canlılarda Dokular | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Fotosentez | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Canlıların Sınıflandırılması | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Üreme Çeşitleri | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Canlılarda Gelişme | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Segmentasyon | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Biyolojinin İş Sağlığı ve Güvenliğindeki Yeri | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |