Genel Bilgi
Kod | ÇM522 |
Ad | Akarsu Kirliliği ve Kontrolü |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BÜLENT SARI |
Dersin Amacı / Hedefi
Akarsu kirliliği, kaynakları ve kontrolü hakkında bilgi vermek
Dersin İçeriği
Akarsularda kirlenme kaynakları ve atık tipleri, Akarsu sanitasyonunda hidrolojik ve klimatolojik faktörler, organik kendini temizleme, mikrobiyal kendini temizleme, radyoaktif ve inorganik kendini temizleme, akarsu, havuz ve rezervuarlarda sıcaklık yayılımı, haliçlerde kendi kendine arıtma, akarsu gelişmelerinin atık asimilasyon kapasitesi üzerine etkisi, atık asimilasyon kapasitesinin verimli kullanımı
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Nehir Kalitesi Dinamikleri ve Restorasyonu Nehir Suyu Kalitesi Doğal Akışların Kendi Kendini Arıtması
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Akarsu kirlenmesi ve kaynakları |
ÖÇ02 | kirlenmenin kontrolü ve önlenmesi |
ÖÇ03 | akarsuların kendi kendini arıtması |
ÖÇ04 | Akarsularda çözünmüş oksijen profilinin çıkarılması |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Akarsularda kirlenme kaynakları ve atık tipleri | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Akarsularda kirlenme kaynakları ve atık tipleri-devam | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
3 | Akarsu sanitasyonunda hidrolojik ve klimatolojik faktörler | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | organik kendini temizleme | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | mikrobiyal kendini temizleme | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | radyoaktif ve inorganik kendini temizleme | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | akarsu, havuz ve rezervuarlarda sıcaklık yayılımı | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Ara sınava hazırlık, okuma ve uygulama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Ödev |
9 | haliçlerde kendi kendine arıtma | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | akarsu gelişmelerinin atık asimilasyon kapasitesi üzerine etkisi | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
11 | atık asimilasyon kapasitesinin verimli kullanımı | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
12 | Uygulama projesi A | problem çözümü | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Problem Çözme |
13 | Uygulama projesi B | problem çözümü | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Problem Çözme |
14 | Uygulama projesi C | problem çözümü | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Problem Çözme |
15 | Uygulama projesi D | problem çözümü | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonu sınavına hazırlık, okuma, uygulama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları-devam | Dönem sonu sınavına hazırlık, okuma, uygulama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |