ÇM507 Global Atmosfer Kirliliği

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ÇM507
Ad Global Atmosfer Kirliliği
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BELGİN BAYAT
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. BELGİN BAYAT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Doktora seviyesindeki öğrencilere global atmosfer kirliliği problemlerine neden olan parametreler, kaynakları, çevreye etkileri, Türkiye, ABD ve AB ülkelerinde kontrol ilkeleri ve uluslararası anlaşmalar hakkında bilgi birikimi saüğlamak.

Dersin İçeriği

Atmosfer kirliliği ve problemi, partikül maddeler, gaz kirleticiler ve kaynakları, asit yağmuru, atmosferde radyasyon kirliliği, ozon tüketimi ve seraların oluşturduğu gazlar, hava kirliliği kontrol ilkeleri,Türkiye, ABD ve AB ülkelerinde atmosfer kirliliği kontrolü, uluslararası anlaşmalar

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders Notları;

Notlar

Atmospheric Pollution: A Global Problem, Derek M. Elson, Blackwell Publitions.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Global atmosfer kirliliği ve kontrolü hakkında bilgi sahibi olunur.
ÖÇ02 Partikül maddeler, gaz kirleticiler ve kaynakları hakkında bilgi sahibi olunur.
ÖÇ03 Türkiye, ABD ve AB ülkelerinde atmosfer kirliliği kontrolü ve uluslararası anlaşmalar hakkında bilgi sahibi olunur.
ÖÇ04 Asit yağmurları, atmosferde radyasyon kirliliği, ozon ve sera gazı etkileri hakkında bilgi sahibi olunur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Atmosfer kirliliği ve problemi, Konu hakkında araştırma yapmak.
2 Atmosfer kirliliği ve problemi (konu devamı), Konu hakkında araştırma yapmak.
3 Partikül maddeler ve kaynakları, Konu hakkında araştırma yapmak.
4 Gaz kirleticiler ve kaynakları, Konu hakkında araştırma yapmak.
5 Asit yağmuru, Konu hakkında araştırma yapmak.
6 Atmosferde radyasyon kirliliği, Konu hakkında araştırma yapmak.
7 Ozon tüketimi ve seraların oluşturduğu gazlar, Konu hakkında araştırma yapmak.
8 Ara Sınav Sınav
9 Hava kirliliği kontrol ilkeleri Konu hakkında araştırma yapmak.
10 Hava kirliliği kontrol ilkeleri (konu devamı), Konu hakkında araştırmak.
11 AB ülkelerinde atmosfer kirliliği ve kontrolü, Konu hakkında bilgi toplamak.
12 ABD de atmosfer kirliliği ve kontrolü, Konu hakkında araştırmak.
13 Türkiye, atmosfer kirliliği ve kontrolü, Konu hakkında araştırmak.
14 Uluslararası anlaşmalar Konu hakkında bilgi toplamak.
15 Uluslararası anlaşmalar(konu devamı). Konu hakkında araştırma yapmak.
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 02:37