Genel Bilgi
Kod | ÇM005 |
Ad | Reaktör Hidroliği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GALİP SEÇKİN |
Dersin Amacı / Hedefi
Su ve atıksu arıtımında kullanılan farklı reaktör tiplerinin kütle dengelerinin, reaksiyonlarının ve performans analizlerinin matematiksel modelleme ile yapılması yetkinliğinin kazandırılması.
Dersin İçeriği
Su ve Atıksu Arıtımında Kullanılan Reaktör Tipleri, Kütle Dengesi Analizleri, Modellemede Kullanılan İdeal Reaktörler, Tam Karışımlı Reaktörde Reaksiyonların Modellenmesi, Sürekli Akışlı Reaktörler, İdeal Olmayan (Gerçek) Reaktörlerde Akımı Karakterize Etmek için İz Kullanılması, İdeal Akışlı Olmayan Reaktörlerin Modellenmesi, Reaktör Performansını Modellemek için İz Kullanımı.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
İnternet notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Olasılık ve istatistik kavramlarını bilir. |
ÖÇ02 | İstatistik hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Çevre Mühendisliğinde istatistik ve olasılığın önemini öğrenir. |
ÖÇ04 | Çevre Mühendisliği alanında istatistik ve olasılık uygulamaları gerçekleştiririr. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Su ve Atıksu Arıtımında Kullanılan Reaktör Tipleri | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Kütle Dengesi Analizleri | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kütle Dengesi Analizleri 2 | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Modellemede Kullanılan İdeal Reaktörler | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Tam Karışımlı Reaktörde Reaksiyonların Modellenmesi | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Tam Karışımlı Reaktörde Reaksiyonların Modellenmesi 2 | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Sürekli Akışlı Reaktörler | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Okuma ve Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | İdeal Olmayan (Gerçek) Reaktörlerde Akımı Karakterize Etmek için İz Kullanılması | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | İdeal Akışlı Olmayan Reaktörlerin Modellenmesi | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | İdeal Akışlı Olmayan Reaktörlerin Modellenmesi 2 | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | İdeal Akışlı Olmayan Reaktörlerin Modellenmesi 3 | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Reaktör Performansını Modellemek için İz Kullanımı | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
14 | Reaktör Performansını Modellemek için İz Kullanımı 3 | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Genel Tekrar | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma ve araştırma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma ve araştırma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |