Genel Bilgi
Kod | ÇM503 |
Ad | İçme Suları ve Sağlık |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BÜLENT SARI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. BÜLENT SARI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İçme sularının kalitesi ve insan sağlığı açısından önemi, içme suyu arıtma tesislerinin dizaynı ve tesis özellikleri hakkında bilgileri öğrencilere vermek.
Dersin İçeriği
İçme suyu ve özellikleri, içme sularının uluslararası ve TSE standartları, standartlar üzerine yapılan çalışmalar. İnsan anatomisi, sularda bulunan bazı organik ve inorganik çözünmüş maddelerin insan sağlığı üzerine etkileri, bu etkilerin iklim ve insan faktörü ile değişimi. İçme sularında kalite, içme sularının organik ve inorganik madde giderimi, arıtılması. Bakteriyolojik arıtma ve dezenfeksiyon. Su kaynaklarının sınıflandırılması, kirlenmesi ve korunması.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Su Su Arıtma Tesislerinin Tasarımı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İçme suyu ve özelliklerinin öğrenilmesi |
ÖÇ02 | İçme sularının insan sağlığına etkilerinin öğrenilmesi |
ÖÇ03 | İçme sularının arıtılması ve dezenfeksiyonu |
ÖÇ04 | Su temininde kirlenme riski |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İçme suyu ve özellikleri | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | İçme sularının uluslararası ve TSE standartları | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Standartlar üzerine yapılan çalışmalar | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Sularda bulunan bazı organik ve inorganik çözünmüş maddelerin insan saglığı üzerine etkileri-1 | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
5 | Sularda bulunan bazı organik ve inorganik çözünmüş maddelerin insan saglığı üzerine etkileri-2 | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
6 | Sularda bulunan bazı organik ve inorganik çözünmüş maddelerin insan saglığı üzerine etkileri-3 | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | Sularda bulunan bazı organik ve inorganik çözünmüş maddelerin insan saglığı üzerine etkileri-4 | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Ara sınava hazırlık, okuma ve uygulama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
9 | Sularda bulunan bazı organik ve inorganik çözünmüş maddelerin insan saglığı üzerine etkileri-5 | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
10 | Sularda bulunan bazı organik ve inorganik çözünmüş maddelerin insan saglığı üzerine etkileri-6 | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
11 | Sularda bulunan bazı organik ve inorganik çözünmüş maddelerin insan saglığı üzerine etkileri-7 | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
12 | Sularda bulunan bazı organik ve inorganik çözünmüş maddelerin insan saglığı üzerine etkileri-8 | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
13 | İçme sularının kalitesi | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
14 | İçme sularında organik ve inorganik madde giderimi ve arıtımı | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme |
15 | İçme sularında organik ve inorganik madde giderimi ve arıtımı-devam | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonu sınavına hazırlık, okuma, uygulama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları - devam | Dönem sonu sınavına hazırlık, okuma, uygulama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |