ÇM0017 Çevre Yönetimi ve Sürdürülebilir Kalkınma

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ÇM0017
Ad Çevre Yönetimi ve Sürdürülebilir Kalkınma
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FUAT BUDAK
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. FUAT BUDAK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dünyanın doğal sistemlerini ve insanların doğal kaynakları nasıl kullandığını anlamak, insan sosyal kültürel ve ekonomik gelişiminin çevre üzerindeki etkisini araştırmak ve çevrenin gelecekte nasıl sürdürülebilir bir şekilde yönetilebileceğini hem yerel hem de küresel bir bakış açısıyla öğrenmek

Dersin İçeriği

Sürdürülebilir kalkınma kavramı, Kavramın ortaya çıkışı nedenleri ve gelişimi, Sürdürülebilir kalkınmanın boyutları ve prensipleri, Çevre yönetiminin esasları ve amaçları, Çevre yönetimi ve bilim, Çevre yönetimde yaklaşımlar, metotlar, teknikler ve araçlar, proaktif değerlendirme ve tahmin yöntemleri, Sürdürebilir kalkınma için 2030 ajandası, sürdürülebilir kalkınmanın amaçları, hedefleri ve göstergeleri, Türkiye politika ortamında sürdürülebilir kalkınma, Türkiye’nin sürdürülebilir kalkınmadaki durumunu, Yerel sürdürülebilir kalkınma, Kurumsal sürdürülebilirlik.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Environmental Management for Sustainable Development By Chris Barrow. Manual of environmental management By Adrian Belcham

Notlar

Sustainable Development Handbook By Stephen A. Roosa.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sürdürülebilir kalkınma kavramı ve uygulaması hakkında bilgi ve anlayış sergilemek
ÖÇ02 Sürdürülebilir kalkınma kavramına ilişkin fikir ayrılıklarını ulusal ve küresel ölçekte tartışabilme.
ÖÇ03 Sürdürülebilir kalkınma enstrümanların avantajları ve dezavantajları tartışabilme
ÖÇ04 Sürdürülebilir kalınmanın özel ve kamu şirketlerine yüklediği sorumluluklarını ve eylem potansiyellerini anlama


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çevre yönetiminin tanımı ve kapsamı Giriş, sayfa 3-17, Sürdürülebilir Kalkınma için Çevre Yönetimi Chris Barrow. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Çevre yönetimi süreci ve hedefleri Giriş, sayfa 3-17, Sürdürülebilir Kalkınma için Çevre Yönetimi Chris Barrow. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Kalkınma kavramı Verilen kaynakların ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Kalkınmanın "sınırları" kavramı Verilen kaynakların ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
5 Sürdürülebilirlik Verilen kaynakların ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Sürdürülebilir kalkınma Verilen kaynakların ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Sürdürülebilir kalkınma amaçları Verilen kaynakların ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara sınav Verilen kaynakların ilgili bölümleri Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Yazılı Sınav
9 Çevre ve çevre bilimi Verilen kaynakların ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Çevre ve ekosistem modellemesi, ekosistem kavramı, çevresel sistemler ve ekosistem yönetimi Verilen kaynakların ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Çevrecilik, sosyal bilimler, ekonomi ve Çevre Yönetimi Verilen kaynakların ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
12 Çevre yönetimi, mal ve hizmet üretimi ve mevzuat Verilen kaynakların ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Çevre yönetimi yaklaşımları Verilen kaynakların ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Standartlar, izleme, modelleme, denetleme ve koordinasyon Verilen kaynakların ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Proaktif değerlendirme, tahmin etme Verilen kaynakların ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Proaktif değerlendirme, tahmin etme- devam Verilen kaynakların ilgili bölümleri Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl sonu sınavı Verilen kaynakların ilgili bölümleri Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 02:38