Genel Bilgi
Kod | SBG219 |
Ad | Cilt Bakımı Uygulamaları-II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ZÜLEYHA ORAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ZÜLEYHA ORAK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Cilt bakımları hakkında bilgi sahibi olarak özel cilt bakımı ve medikal cilt bakımlarının yapılması amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği
Cilt temizliği, özel cilt bakımları,medikal cilt bakımları uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Milady’s Standart Textbook of Cosmetology.(2000) Colombiya Milady Publishing. Kozmetik Makyaj ve Manikür. (1995) Çev: Nursel Fırat, MEB Yayınev
Notlar
Milady’s Standart Textbook of Cosmetology.(2000) Colombiya Milady Publishing. Kozmetik Makyaj ve Manikür. (1995) Çev: Nursel Fırat, MEB Yayınevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Cilt yapısını ve tiplerini bilir. |
ÖÇ02 | İleri cilt bakım tekniklerini bilir. |
ÖÇ03 | Müşteri bilgi kartın hazırlanması ve müşteriye bakım sonrası verilmesi gereken ürünler hakkındaki bilgileri kavrayabilir |
ÖÇ04 | Özel cilt bakımı ve tedaci yöntemlerini kavrayabilir. |
ÖÇ05 | Özel cilt bakımlarını uygulayabilir. |
ÖÇ06 | Medikal cilt bakımlarına ait bilgileri kavrayabilir |
ÖÇ07 | Medikal cilt bakımlarını uygulayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki temel olgu ve kavramları açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamaları açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemlerini açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik ve çalışanların yükümlülüklerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç-gereç, teçhizat ve teknolojileri tanır. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili düzenli olarak sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmesi yapar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki işleri yürürlükteki yasalar ve meslek standartlar çerçevesinde yerine getirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerlerin bilincinde davranır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki işlemleri, uygulamaları ve mesleğini yerine getirirken bağımsız çalışır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında hizmet veren işletmelerde ekip üyesi olarak çalışır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında hizmet veren işletmelerde yöneticilik yapar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki yenilikleri ve uygulamaları takip eder. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki bilgi, beceri ve yetkinlikleri sürekli olarak güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanında hazırladığı rapor/proje/etkinlikleri çeşitli şekillerde sunar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili etik değerleri uygular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanındaki işlemleri gerçekleştirirken insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate alır. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kişisel bakım, temizlik, giyim ve dış görünüşe özen gösterir | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derinin yapısı ,Cilt temizliği ile ilgili tanımlar, kavramlar | Konuyla ilgili kaynaklardan araştırma yapılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
2 | Müşteri bilgi kartının (konsültasyon kartının) önemi ve kartın hazırlanması | Konuyla ilgili kaynaklardan araştırma yapılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
3 | Cilt tipleri ve cilt durumları arasındaki farkın tespiti | Konuyla ilgili kaynaklardan araştırma yapılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
4 | Cilt analiz yöntem ve cihazları ile uygulama | Konuyla ilgili kaynaklardan araştırma yapılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Cilt tipleri ve cilt durumları arasındaki farkın tespiti ve buna uygun cilt bakım uygulaması | Konuyla ilgili kaynaklardan araştırma yapılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
6 | Profosyonel cilt bakımının kavramı | Konuyla ilgili kaynaklardan araştırma yapılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
7 | Ev bakımının kavramı ve Cilt bakımı sonrası öneriler | Konuyla ilgili kaynaklardan araştırma yapılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | konuların tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Cilt bakımında kullanılan araç-gereç-malzemeler cihazlar | Konuyla ilgili kaynaklardan araştırma yapılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
10 | Profosyonel Cilt bakım basamakları | Konuyla ilgili kaynaklardan araştırma yapılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
11 | Cilt bakımı sonrası öneriler | Konuyla ilgili kaynaklardan araştırma yapılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
12 | Cilt bakımı sonrası öneriler | Konuyla ilgili kaynaklardan araştırma yapılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
13 | Özel yüz bakım (Akne, Kırışık, Leke, Peeling) basamakları ve uygulamaları | Konuyla ilgili kaynaklardan araştırma yapılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
14 | Özel yüz bakım ( Kırışık, Leke, ) basamakları ve uygulamaları | Konuyla ilgili kaynaklardan araştırma yapılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | medikal cilt bakım (Akne, Kırışık, Leke, Peeling) basamakları ve uygulamaları | Konuyla ilgili kaynaklardan araştırma yapılır | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bütün dönem öğretilenlerin çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bütün dönem öğretilenlerin çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |