SBG233 Topluma Hizmet Uygulamaları

3 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SBG233
Ad Topluma Hizmet Uygulamaları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Etiket GK Genel Kültür Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ZÜLEYHA ORAK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. ZÜLEYHA ORAK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, öğrencilerin sosyal sorumluluk bilinci kazanmasını, toplumun ihtiyaçlarına duyarlılık göstermesini ve mesleki bilgi ve becerilerini toplum yararına kullanabilmesini sağlamaktır. Öğrenciler, bireysel ve grup olarak sosyal projelerde görev alarak topluma katkıda bulunurken, iletişim ve organizasyon becerilerini geliştireceklerdir.

Dersin İçeriği

Topluma Hizmet Kavramı – Sosyal sorumluluk ve gönüllülüğün önemi. Toplumsal İhtiyaçların Belirlenmesi – Sosyal projelerin planlanması ve yürütülmesi. Gönüllülük Çalışmaları – Sivil toplum kuruluşları ile iş birliği. Sağlık ve Hijyen Bilinci – Güzellik ve bakım sektöründe toplumsal farkındalık yaratma. Eğitim ve Bilgilendirme Projeleri – Halkı bilinçlendirme etkinlikleri. Engelli ve Yaşlı Bakımı ile İlgili Çalışmalar – Özel gereksinimli bireyler için destek projeleri. Mesleki Uygulamaların Topluma Entegrasyonu – Saç bakımı, cilt bakımı ve kişisel bakım hizmetlerinin sosyal projelerde uygulanması. Sosyal Sorumluluk Projesi Geliştirme – Proje hazırlama, sunum ve değerlendirme süreçleri. İletişim ve Ekip Çalışması – Toplumla etkileşim kurma ve grup çalışmaları. Sürdürülebilir Projeler – Uzun vadeli sosyal hizmet projelerinin geliştirilmesi.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Topluma Hizmet Uygulamaları, Aziz Şeker, Nobel Yayınları.

Notlar

Gönüllülük ve Sosyal Sorumluluk Projeleri" – Aysun Doğan "Topluma Hizmet Uygulamaları" – Yusuf Öztürk "Sosyal Sorumluluk Projeleri Yönetimi" – Ahmet Saltık "Sosyal Hizmetlerde Uygulama Modelleri" – Şengül Hablemitoğlu "Gönüllülük ve Sivil Toplum Kuruluşları" – Mehmet Akif Demir


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Topluma hizmet uygulamalarının önemini açıklar.
ÖÇ02 Toplumsal sorunları tartışır.
ÖÇ03 Toplumsal sorunlar hakkında uzman olmayan kişileri bilgilendirir.
ÖÇ04 Toplumun yerel ve evrensel güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler tasarlar.
ÖÇ05 Topluma hizmet çalışmalarının içinde gönüllü olarak yer almaya dair olumlu tutum geliştirir.
ÖÇ06 Bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki temel olgu ve kavramları açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamaları açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemlerini açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki etik ve çalışanların yükümlülüklerini açıklar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç-gereç, teçhizat ve teknolojileri tanır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili düzenli olarak sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmesi yapar.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki işleri yürürlükteki yasalar ve meslek standartlar çerçevesinde yerine getirir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerlerin bilincinde davranır. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki işlemleri, uygulamaları ve mesleğini yerine getirirken bağımsız çalışır. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanında hizmet veren işletmelerde ekip üyesi olarak çalışır. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanında hizmet veren işletmelerde yöneticilik yapar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki yenilikleri ve uygulamaları takip eder.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki bilgi, beceri ve yetkinlikleri sürekli olarak güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanında hazırladığı rapor/proje/etkinlikleri çeşitli şekillerde sunar. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili etik değerleri uygular. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanındaki işlemleri gerçekleştirirken insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate alır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kişisel bakım, temizlik, giyim ve dış görünüşe özen gösterir
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin içeriğinin tanıtılması, toplum ve toplumla ilgili kavramların gözden geçirilmesi. Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Topluma hizmet uygulamalarının hangi alanlarda olabileceği ve bu uygulamaların önemine dair tartışmanın yapılması. Bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıya katılmak için girişimde bulunma. Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
3 Saç ve güzellik hizmetleri Programında yer alan konularla ilgili kazanımların incelenmesi ve bir öğretmen olarak bu kazanımları kazandırmaya yönelik neler yapılabileceğine dair beyin fırtınasının yapılması. Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
4 Diğer disiplinlerin programında yer alan konularla ilgili kazanımların incelenmesi ve bir Çocuk gelişimi teknikeri olarak bu kazanımları kendi alanlarının kazanımlarıyla ilişkilendirme Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
5 Müze, huzur evi, sosyal hizmet kurumları, çeşitli vakıflar (Mehmetçik, tema, akut vs.) gibi topluma hizmet kurumlarının çalışmalarının ve faaliyet alanlarının incelenmesi. Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
6 Öğrencilerin gruplara bölünerek bu faaliyet alanlarından birinin seçilmesinin sağlanması ve bunlar hakkında (problemleri) derinlemesine araştırma yapma. Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
7 Her grup kendi seçtiği alanla ilgili projesinin kabul edilmesi için sınıfta kanıtlarını sunması ve diğer grupları ikna etmeye çalışması. Bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıya katılmak için girişimde bulunma. Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınavlar İşlenen tüm konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Kampanya ya da proje çalışmalarının sürdürülmesi, bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıya katılmak için girişimde bulunma. Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
10 Proje çalışmalarının sürdürülmesi, Bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıya katılmak için girişimde bulunma. Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
11 Yardım çalışmalarının sürdürülmesi, bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıya katılmak için girişimde bulunma. Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma
12 Saha çalışmalarının sürdürülmesi, bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıya katılmak için girişimde bulunma. Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
13 Kampanya çalışmalarının sürdürülmesi. Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
14 Proje çalışmalarının sürdürülmesi. Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
15 Saha çalışmalarının sürdürülmesi. Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Bütün dönemin bilgilerinin tekrar gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Bütün dönemin bilgilerinin tekrar gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 7 1 7
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 79
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,16
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.02.2025 02:48