Genel Bilgi
Kod | SBG233 |
Ad | Topluma Hizmet Uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | GK Genel Kültür Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ZÜLEYHA ORAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ZÜLEYHA ORAK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilerin sosyal sorumluluk bilinci kazanmasını, toplumun ihtiyaçlarına duyarlılık göstermesini ve mesleki bilgi ve becerilerini toplum yararına kullanabilmesini sağlamaktır. Öğrenciler, bireysel ve grup olarak sosyal projelerde görev alarak topluma katkıda bulunurken, iletişim ve organizasyon becerilerini geliştireceklerdir.
Dersin İçeriği
Topluma Hizmet Kavramı – Sosyal sorumluluk ve gönüllülüğün önemi. Toplumsal İhtiyaçların Belirlenmesi – Sosyal projelerin planlanması ve yürütülmesi. Gönüllülük Çalışmaları – Sivil toplum kuruluşları ile iş birliği. Sağlık ve Hijyen Bilinci – Güzellik ve bakım sektöründe toplumsal farkındalık yaratma. Eğitim ve Bilgilendirme Projeleri – Halkı bilinçlendirme etkinlikleri. Engelli ve Yaşlı Bakımı ile İlgili Çalışmalar – Özel gereksinimli bireyler için destek projeleri. Mesleki Uygulamaların Topluma Entegrasyonu – Saç bakımı, cilt bakımı ve kişisel bakım hizmetlerinin sosyal projelerde uygulanması. Sosyal Sorumluluk Projesi Geliştirme – Proje hazırlama, sunum ve değerlendirme süreçleri. İletişim ve Ekip Çalışması – Toplumla etkileşim kurma ve grup çalışmaları. Sürdürülebilir Projeler – Uzun vadeli sosyal hizmet projelerinin geliştirilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Topluma Hizmet Uygulamaları, Aziz Şeker, Nobel Yayınları.
Notlar
Gönüllülük ve Sosyal Sorumluluk Projeleri" – Aysun Doğan "Topluma Hizmet Uygulamaları" – Yusuf Öztürk "Sosyal Sorumluluk Projeleri Yönetimi" – Ahmet Saltık "Sosyal Hizmetlerde Uygulama Modelleri" – Şengül Hablemitoğlu "Gönüllülük ve Sivil Toplum Kuruluşları" – Mehmet Akif Demir
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Topluma hizmet uygulamalarının önemini açıklar. |
ÖÇ02 | Toplumsal sorunları tartışır. |
ÖÇ03 | Toplumsal sorunlar hakkında uzman olmayan kişileri bilgilendirir. |
ÖÇ04 | Toplumun yerel ve evrensel güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler tasarlar. |
ÖÇ05 | Topluma hizmet çalışmalarının içinde gönüllü olarak yer almaya dair olumlu tutum geliştirir. |
ÖÇ06 | Bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki temel olgu ve kavramları açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamaları açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemlerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik ve çalışanların yükümlülüklerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç-gereç, teçhizat ve teknolojileri tanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili düzenli olarak sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmesi yapar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki işleri yürürlükteki yasalar ve meslek standartlar çerçevesinde yerine getirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerlerin bilincinde davranır. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki işlemleri, uygulamaları ve mesleğini yerine getirirken bağımsız çalışır. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında hizmet veren işletmelerde ekip üyesi olarak çalışır. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında hizmet veren işletmelerde yöneticilik yapar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki yenilikleri ve uygulamaları takip eder. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki bilgi, beceri ve yetkinlikleri sürekli olarak güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanında hazırladığı rapor/proje/etkinlikleri çeşitli şekillerde sunar. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili etik değerleri uygular. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanındaki işlemleri gerçekleştirirken insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate alır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kişisel bakım, temizlik, giyim ve dış görünüşe özen gösterir | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriğinin tanıtılması, toplum ve toplumla ilgili kavramların gözden geçirilmesi. | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Topluma hizmet uygulamalarının hangi alanlarda olabileceği ve bu uygulamaların önemine dair tartışmanın yapılması. Bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıya katılmak için girişimde bulunma. | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Saç ve güzellik hizmetleri Programında yer alan konularla ilgili kazanımların incelenmesi ve bir öğretmen olarak bu kazanımları kazandırmaya yönelik neler yapılabileceğine dair beyin fırtınasının yapılması. | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Diğer disiplinlerin programında yer alan konularla ilgili kazanımların incelenmesi ve bir Çocuk gelişimi teknikeri olarak bu kazanımları kendi alanlarının kazanımlarıyla ilişkilendirme | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Müze, huzur evi, sosyal hizmet kurumları, çeşitli vakıflar (Mehmetçik, tema, akut vs.) gibi topluma hizmet kurumlarının çalışmalarının ve faaliyet alanlarının incelenmesi. | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Öğrencilerin gruplara bölünerek bu faaliyet alanlarından birinin seçilmesinin sağlanması ve bunlar hakkında (problemleri) derinlemesine araştırma yapma. | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Her grup kendi seçtiği alanla ilgili projesinin kabul edilmesi için sınıfta kanıtlarını sunması ve diğer grupları ikna etmeye çalışması. Bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıya katılmak için girişimde bulunma. | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınavlar | İşlenen tüm konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Kampanya ya da proje çalışmalarının sürdürülmesi, bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıya katılmak için girişimde bulunma. | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Proje çalışmalarının sürdürülmesi, Bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıya katılmak için girişimde bulunma. | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Yardım çalışmalarının sürdürülmesi, bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıya katılmak için girişimde bulunma. | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma |
12 | Saha çalışmalarının sürdürülmesi, bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıya katılmak için girişimde bulunma. | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Kampanya çalışmalarının sürdürülmesi. | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Proje çalışmalarının sürdürülmesi. | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Saha çalışmalarının sürdürülmesi. | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bütün dönemin bilgilerinin tekrar gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bütün dönemin bilgilerinin tekrar gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 7 | 1 | 7 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 79 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,16 | ||
AKTS | 3 AKTS |