Genel Bilgi
Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
SAÇ BAKIMI VE GÜZELLİK HİZMETLERİ PR. | |
Kod | SBG233 |
Ad | Topluma Hizmet Uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | GK Genel Kültür Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ZÜLEYHA ORAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ZÜLEYHA ORAK
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilerin sosyal sorumluluk bilinci kazanmasını, toplumun ihtiyaçlarına duyarlılık göstermesini ve mesleki bilgi ve becerilerini toplum yararına kullanabilmesini sağlamaktır. Öğrenciler, bireysel ve grup olarak sosyal projelerde görev alarak topluma katkıda bulunurken, iletişim ve organizasyon becerilerini geliştireceklerdir.
Dersin İçeriği
Topluma Hizmet Kavramı ,Sosyal sorumluluk ve gönüllülüğün önemi. Toplumsal İhtiyaçların Belirlenmesi ,Sosyal projelerin planlanması ve yürütülmesi. Gönüllülük Çalışmaları , Sivil toplum kuruluşları ile iş birliği. Sağlık ve Hijyen Bilinci ,Güzellik ve bakım sektöründe toplumsal farkındalık yaratma. Eğitim ve Bilgilendirme Projeleri , Halkı bilinçlendirme etkinlikleri. Engelli ve Yaşlı Bakımı ile İlgili Çalışmalar , Özel gereksinimli bireyler için destek projeleri. Mesleki Uygulamaların Topluma Entegrasyonu ,Saç bakımı, cilt bakımı ve kişisel bakım hizmetlerinin sosyal projelerde uygulanması. Sosyal Sorumluluk Projesi Geliştirme , Proje hazırlama, sunum ve değerlendirme süreçleri. İletişim ve Ekip Çalışması , Toplumla etkileşim kurma ve grup çalışmaları. Sürdürülebilir Projeler , Uzun vadeli sosyal hizmet projelerinin geliştirilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1)Çoşkun, H. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Ankara: Anı Yayıncılık. 2)Kuzucu, K., & Kamer, S. T. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. 3)Aksoy, B., Çetin, T., Sönmez, Ö. F. (2009).Topluma Hizmet Uygulamaları, Pegem Akademi Yayıncılık. 4) Arslan, A. (2013). Topluma Hizmet Projeleri: Yöntem ve Teknikler. Kriter Yayıncılık.
Notlar
1)Topluma hizmet ve sosyal yardım projelerinin anlatıldığı videolar, sesli röportajlar ve proje sunumları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Topluma hizmet uygulamalarının önemini açıklar. |
ÖÇ02 | Toplumsal sorunları tartışır. |
ÖÇ03 | Toplumsal sorunlar hakkında uzman olmayan kişileri bilgilendirir. |
ÖÇ04 | Toplumun yerel ve evrensel güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler tasarlar. |
ÖÇ05 | Topluma hizmet çalışmalarının içinde gönüllü olarak yer almaya dair olumlu tutum geliştirir. |
ÖÇ06 | Bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılır. |
ÖÇ07 | Topluma hizmet projelerinde ekip çalışması yaparak etkin rol alır. |
ÖÇ08 | Sosyal sorumluluk bilinciyle sürdürülebilir projeler geliştirir ve uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki temel olgu ve kavramları açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamaları açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemlerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik ve çalışanların yükümlülüklerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç-gereç, teçhizat ve teknolojileri tanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili düzenli olarak sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmesi yapar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki işleri yürürlükteki yasalar ve meslek standartlar çerçevesinde yerine getirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerlerin bilincinde davranır. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki işlemleri, uygulamaları ve mesleğini yerine getirirken bağımsız çalışır. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında hizmet veren işletmelerde ekip üyesi olarak çalışır. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında hizmet veren işletmelerde yöneticilik yapar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki yenilikleri ve uygulamaları takip eder. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki bilgi, beceri ve yetkinlikleri sürekli olarak güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanında hazırladığı rapor/proje/etkinlikleri çeşitli şekillerde sunar. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili etik değerleri uygular. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanındaki işlemleri gerçekleştirirken insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate alır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kişisel bakım, temizlik, giyim ve dış görünüşe özen gösterir | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Topluma hizmet uygulamalarının tanımı ve önemi | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Toplumun güncel sorunlarını belirleme | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Projenin tanımı ve proje hazırlama aşamaları | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Bireysel rapor, etkinlik raporu ve proje raporu hazırlamaya ilişkin bilgiler-I | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Bireysel rapor, etkinlik raporu ve proje raporu hazırlamaya ilişkin bilgiler-II | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Toplumun güncel sorunlarına çözüm üretmeye yönelik projelerin tartışılması-I | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Toplumun güncel sorunlarına çözüm üretmeye yönelik projelerin tartışılması-II | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınavlar | İşlenen tüm konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması-I | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması-II | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması-III | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma |
12 | Projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması-IV | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması-V | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması-VI | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması-VII | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bütün dönemin bilgilerinin tekrar gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bütün dönemin bilgilerinin tekrar gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 8 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 65 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,60 | ||
AKTS | 3 AKTS |