Genel Bilgi
Kod | SBG226 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ZÜLEYHA ORAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ZÜLEYHA ORAK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, öğrencilerin saç bakımı ve güzellik hizmetleri alanındaki güncel gelişmeleri takip etmelerini, araştırma yapmalarını ve mesleki sunum becerilerini geliştirmelerini amaçlamaktadır. Öğrenciler, sektörel yenilikleri keşfederek bilgi ve deneyimlerini paylaşma fırsatı bulacaklardır.
Dersin İçeriği
Seminer Kavramı ve Önemi: Sunum teknikleri, akademik araştırma yöntemleri. Araştırma Teknikleri: Bilgi toplama, kaynak kullanımı, analiz ve raporlama. Sektörel Gelişmeler: Saç ve güzellik sektöründeki yeni trendler, teknolojik yenilikler. Sunum Teknikleri ve Uygulamaları: Etkili konuşma, beden dili, görsel materyal kullanımı. Öğrenci Sunumları: Bireysel ve grup çalışmaları, mesleki konular üzerine hazırlanan sunumlar. Değerlendirme ve Geri Bildirim: Sunum sonrası eleştiriler ve iyileştirme önerileri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1)Altunışık, R. (2020). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık. 2)Carnegie, D. (2019). Etkili Sunum Teknikleri. İstanbul: Gün Yayıncılık.
Notlar
1)İletişim ve sosyal bilimler üzerine yazılmış yüksek lisans ve doktora tezleri. 2)Uluslararası Eğitim ve Araştırma Kongresi'ne ait sunumlar ve raporlar. 3)Araştırma yazımı ve akademik sunum teknikleri üzerine öğretici videolar (YouTube, Coursera).
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Seminer kavramını açıklar. |
ÖÇ02 | Konferans Kavramını açıklar. |
ÖÇ03 | Toplantı kavramını açıklar. |
ÖÇ04 | Tartışma kavramını açıklar. |
ÖÇ05 | Hazırladığı sunumun PowerPoint'ini sunar. |
ÖÇ06 | Makale hazırlama konusunda açıklama yapar. |
ÖÇ07 | Topluluk karşısında hazırladığı konu hakkında konuşma yapar. |
ÖÇ08 | Uzmanı olduğu konuda bilgi paylaşır ve öğretim sağlar. |
ÖÇ09 | Tez sunumu için araştırma yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki temel olgu ve kavramları açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamaları açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemlerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik ve çalışanların yükümlülüklerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç-gereç, teçhizat ve teknolojileri tanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili düzenli olarak sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmesi yapar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki işleri yürürlükteki yasalar ve meslek standartlar çerçevesinde yerine getirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerlerin bilincinde davranır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki işlemleri, uygulamaları ve mesleğini yerine getirirken bağımsız çalışır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında hizmet veren işletmelerde ekip üyesi olarak çalışır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında hizmet veren işletmelerde yöneticilik yapar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki yenilikleri ve uygulamaları takip eder. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki bilgi, beceri ve yetkinlikleri sürekli olarak güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanında hazırladığı rapor/proje/etkinlikleri çeşitli şekillerde sunar. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili etik değerleri uygular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanındaki işlemleri gerçekleştirirken insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate alır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kişisel bakım, temizlik, giyim ve dış görünüşe özen gösterir | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seminer nedir? Önemi ve kapsamı | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
2 | Araştırma ve Bilgi Toplama Teknikleri | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | Sunum Teknikleri ve Etkili Konuşma | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Güzellik ve Saç Bakımı Sektöründe Güncel Trendler | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
5 | Profesyonel Etik ve İş Ahlakı | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
6 | Kariyer Planlaması ve İş Fırsatları | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
7 | Örnek Seminer Sunumları ve Geri Bildirim | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | İşlenen tüm konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | Saç Bakımı ve Güzellik Alanında Yeni Teknolojiler | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
10 | Pazarlama ve Sosyal Medya Yönetimi | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
11 | Sektörde Başarılı İsimler ile Söyleşi | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
12 | İş Yerinde İletişim ve Müşteri İlişkileri | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
13 | Öğrenci Seminer Sunumları – I | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
14 | Öğrenci Seminer Sunumları – II ve Genel Değerlendirme | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
15 | Öğrenci Seminer Sunumları – III ve Genel Değerlendirme | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bütün dönemin bilgilerinin tekrar gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bütün dönemin bilgilerinin tekrar gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 4 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,00 | ||
AKTS | 2 AKTS |