Genel Bilgi
Kod | BDC205 |
Ad | Bilgisayar Destekli Çizim-II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-3 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. GÜLŞEN GÜZEL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. GÜLŞEN GÜZEL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste; bilgisayar destekli üç boyutlu çizim ve montaj yapma yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Üç Boyutlu Çizim ve Düzenleme Komutları, Katı Model Ouşturma
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Saygın, İ. İlkyaz, N. Z.(2006). Uygulamalı Örneklerle Anlatım SolidWorks. Modül Yayıncılık Saygın, İ. (2008). Solidworks Bilgisayar Destekli Çizim Uygulamalı Örneklerle Anlatım. Birsen Yayınevi
Notlar
https://www.youtube.com/playlist?list=PLxX2m2Np79VcZ_f0MGvxaSCh0bjVbHDL9
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Üç boyutlu çizim programı komutlarını listeler. |
ÖÇ02 | Taslak çizim için gerekli komutları açıklar. |
ÖÇ03 | Üç boyutlu katı modelleme yapar. |
ÖÇ04 | Üç boyutlu yüzey modelleme yapar. |
ÖÇ05 | Üç boyutlu modelin montajını yapar. |
ÖÇ06 | Üç boyutlu modelin teknik resmini oluşturur. |
ÖÇ07 | Orginal bir ürün tasarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, matematik, fen bilimleri ve makine alanındaki temel kuramsal bilgileri anlayarak açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenci, paket programlar kullanarak makine parçası tasarımı yapar ve tasarım sürecini teknik çizim standartlarına uygun şekilde tamamlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Paket programlar kullanarak makine parçası tasarımlarını gerçekleştirebilir. | 5 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, bilgisayar destekli tezgâhlar (CNC) için gerekli programları yazar, simülasyon yapar ve işleme sürecine uygunluğunu değerlendirir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, CAD-CAM-CNC teknolojilerindeki güncel gelişmeleri takip eder ve edindiği bilgileri mesleki uygulamalarda kullanır. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, talaşlı ve talaşsız üretim yöntemlerini tanımlar, farklı üretim süreçlerinde uygun yöntemleri seçer ve uygular. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, üretim sürecine uygun malzeme seçimi yapar ve seçim kriterlerini teknik gerekçelerle açıklar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, iş parçaları için uygun kesici takım ve kesme parametrelerini belirleyerek imalat sürecini optimize eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, makine alanındaki temel ölçüm tekniklerini bilimsel yöntemlere bağlı kalarak uygular ve ölçüm sonuçlarını değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenci, makine alanında bilimsel ve teknolojik yenilikleri takip eder, edindiği bilgileri öğrenmiş olduğu yabancı dil aracılığıyla mesleki gelişimine entegre eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenci, makine teknolojileri alanında edindiği bilgi ve becerileri meslek etiği kurallarına uygun şekilde uygular. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, sektördeki beklentilere uygun olarak alanıyla ilgili süreçleri analiz eder, planlar ve uygulama adımlarını belirleyerek etkin bir şekilde yönetir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Üç boyutlu çizim program komutları ve BDÇ yazılımını çalıştırma, Menü ve araç çubuklarını kulanma | ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
2 | 3B Çizim Koordinat Sistemi ve Temel Parametreler | ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
3 | Yükseklik Vererek,Döndürerek,Süpürerek Katı Oluşturmak | ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
4 | Hazır Prizmatik Katıları Kullanarak Model Oluşturmak | ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
5 | Taslak çizme ve çizilen taslaktan katı model oluşturma | ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
6 | Solid Editing Araç Çubuğu | ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
7 | Katı modelin temel görünüşlerinin oluşturulması,tasarımın yapılması | ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Konuların tekrarı,kaynak kitapların okunması,solid works programını kullanarak çizim pratiği yapılması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Katı modelin temel görünüşlerinin oluşturulması | ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
10 | Üç boyutlu yüzey modelleme, Yükseklik Vererek,Döndürerek,Süpürerek Yüzey Oluşturmak | ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
11 | Üç boyutlu model montajı | ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım |
12 | Temel görünüşün oluşturulması | ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
13 | Yardımcı görünüşlerin oluşturulması | ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
14 | Görünüşlerin ölçülendirilmesi | ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
15 | Görünüşlerin ölçülendirilmesi,BDÇ yazılımları arası veri dönüşümleri yapma, | ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların tekrarı,kaynak kitapların okunması,solid works programını kullanarak çizim pratiği yapılması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların tekrarı,kaynak kitapların okunması,solid works programını kullanarak çizim pratiği yapılması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 6 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,68 | ||
AKTS | 8 AKTS |