BT0107 Biyosensörler

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BT0107
Ad Biyosensörler
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. DİLEK ALAGÖZ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. DİLEK ALAGÖZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Biyosensörlerin fizikokimyasal bir sinyal iletici veya optik, elektrokimyasal, termometrik, piezoelektrik, manyetik bir sinyal iletici ile bir biyolojik materyalin kombinasyonu ile oluşan analitik ölçüm sistemleri olduğu ve biyosensörlerin nerelerde ve hangi amaçlarla kullanılabileceğinin öğretilmesi amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Biyosensörlerin tanımı, hazırlanması ve kullanım amaçları dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

Biosensors: Essentials, Gennady Evtugyn ISSN 0342-4901 ISSN 2192-6603 (electronic) ISBN 978-3-642-40240-1 ISBN 978-3-642-40241-8 (eBook) DOI 10.1007/978-3-642-40241-8 Springer Heidelberg New York Dordrecht London

Notlar

Bilimsel Makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci biyosensör kullanımını hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ02 Öğrenci biyosensör hazırlama tekniklerini öğrenir.
ÖÇ03 Öğrenci biyosensör teknolojilerini öğrenir.
ÖÇ04 Biyosensör teknolojilerindeki trendler ve yenilikler hakkında tartışabilecektir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 5
PÖÇ04 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Biyosensörlerin Tanımı ve Genel Prensipleri Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Biyosensörlerin Kısa Tarihsel Gelişimi Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Biyosensörlerde Kullanılan Malzemeler Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Sinyal Oluşturan Türlere Göre Biyosensörler Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Biyosensörlerde Kullanılan Biyomoleküller ve İmmobilizasyon Yöntemleri Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Biyosensörlerin Sınıflandırılması Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Enzim Temelli Biyosensör Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Vize Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Biyosensörlerin Hazırlanması Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Biyosensörlerin Performans Faktörleri Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Biyosensörlerin Kullanım ve Uygulamaları Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Biyosensörlerin Biyokimya Alanında Uygulamaları Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Biyosensörlerin Gıda Alanında Uygulamaları Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Biyosensörlerin Tıp Alanında Uygulamaları Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Biyosensörlerin Çevre Alanında Uygulamaları Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Final sınavı Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final sınavı Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 04:49