Genel Bilgi
Kod | YLPMT701 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HAKAN ALPHAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Belirli bir konuda uzman olmayı isteyen öğrencilere bu yeteneğin kazandırılması
Dersin İçeriği
Belirli bir konuda literatür ve araştırmaya dayalı çalışmalar yapmak, Bu amaçla belirli yöntemlerin kullanılması ve değerlendirmelerin yapılması. Yapılan tüm işlemlerin bilimsel yazım kurallarına uygun olarak yazılması ve jüriye sunumu
Dersin Ön Koşulu
Yüksek Lisans ders aşamasındaki sorumluluklarını başarıyla tamamlamak
Kaynaklar
Uzmanlık alanındaki tüm bilimsel yayınlar
Notlar
Uzmanlık alanındaki tüm bilimsel yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Belirli bir konuda kapsamlı kaynak taramayı bilir |
ÖÇ02 | Belirli bir konuda araştırma yöntemlerini bilir |
ÖÇ03 | Bilimsel bir yayın hazırlamayı bilir |
ÖÇ04 | Belirli bir konuyu bilimsel bir dille sunmayı bilir |
ÖÇ05 | Belirli bir konuda bilim adamları ile tartışmayı bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında elde ettiği bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini geliştirir. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının ilke, süreç ve araçları konusundaki bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Peyzaj Mimarlığı alanında yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yaptığı bütün çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uymayı ilke edinir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tez danışmanına bağlı olarak konu belirleme çalışmalarının yapılması | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Tez danışmanı ile konuyu belirleme | Kaynak tarama-2 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
3 | Tez uygulama alanı ve çalışma yönteminin belirlenmesi | Kaynak tarama-3 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
4 | Tez program özetinin hazırlanması ve sunulması | Alanı ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
5 | Araştırmaların başlaması | Veri toplama ve değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
6 | Araştırma aşaması | Veri toplama ve değerlendirme-2 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
7 | Araştırma ve yazma aşaması | Veri toplama ve değerlendirme-3 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma |
8 | Araştırma ve yazma aşaması-2 | Veri toplama ve değerlendirme-4 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma |
9 | Araştırma ve yazma aşaması-3 | Veri toplama ve değerlendirme-5 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma |
10 | Araştırma ve yazma aşaması-4 | Veri toplama ve değerlendirme-6 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma |
11 | Yazma aşamasının sürdürülmesi, yazılan bölümler hakkında danışman görüşünün alınması | Yazım ve literatür kontrolleri | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma, Anlatım |
12 | Yazma aşamasının sürdürülmesi, yazılan bölümler hakkında danışman görüşünün alınması-2 | Yazım ve literatür kontrolleri-2 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma, Anlatım |
13 | Yazma aşamasının sürdürülmesi, yazılan bölümler hakkında danışman görüşünün alınması-3 | Yazım ve literatür kontrolleri-3 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma, Anlatım |
14 | Tezin giriş ve önceki çalışmalar, materyal ve metot kısımlarının tamamlanması | Yazım ve literatür kontrolleri-4 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma, Anlatım |
15 | Tezin giriş ve önceki çalışmalar, materyal ve metot kısımlarının tamamlanması-2 | Yazım ve literatür kontrolleri-5 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma, Anlatım |
16 | Tezin giriş ve önceki çalışmalar, materyal ve metot kısımlarının tamamlanması-3 | Yazım ve literatür kontrolleri-6 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma, Anlatım |
17 | Tezin giriş ve önceki çalışmalar, materyal ve metot kısımlarının tamamlanması-4 | Yazım ve literatür kontrolleri-7 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma, Anlatım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 26 | 390 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 10 | 150 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 29 | 29 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 30 | 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 601 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,04 | ||
AKTS | 24 AKTS |