YLPMT701 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YLPMT701
Ad Tez Çalışması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HAKAN ALPHAN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. HAKAN ALPHAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SÜHA BERBEROĞLU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NURİYE SAY (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. CENGİZ USLU (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. AHMET ÇİLEK (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Arş.Gör.Dr. Nermin Merve YALÇINKAYA (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi YÜKSEL ÜNLÜKAPLAN (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Belirli bir konuda uzman olmayı isteyen öğrencilere bu yeteneğin kazandırılması

Dersin İçeriği

Belirli bir konuda literatür ve araştırmaya dayalı çalışmalar yapmak, Bu amaçla belirli yöntemlerin kullanılması ve değerlendirmelerin yapılması. Yapılan tüm işlemlerin bilimsel yazım kurallarına uygun olarak yazılması ve jüriye sunumu

Dersin Ön Koşulu

Yüksek Lisans ders aşamasındaki sorumluluklarını başarıyla tamamlamak

Kaynaklar

Uzmanlık alanındaki tüm bilimsel yayınlar

Notlar

Uzmanlık alanındaki tüm bilimsel yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Belirli bir konuda kapsamlı kaynak taramayı bilir
ÖÇ02 Belirli bir konuda araştırma yöntemlerini bilir
ÖÇ03 Bilimsel bir yayın hazırlamayı bilir
ÖÇ04 Belirli bir konuyu bilimsel bir dille sunmayı bilir
ÖÇ05 Belirli bir konuda bilim adamları ile tartışmayı bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında elde ettiği bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini geliştirir.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının ilke, süreç ve araçları konusundaki bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Peyzaj Mimarlığı alanında yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yaptığı bütün çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uymayı ilke edinir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tez danışmanına bağlı olarak konu belirleme çalışmalarının yapılması Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
2 Tez danışmanı ile konuyu belirleme Kaynak tarama-2 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
3 Tez uygulama alanı ve çalışma yönteminin belirlenmesi Kaynak tarama-3 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
4 Tez program özetinin hazırlanması ve sunulması Alanı ile ilgili kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
5 Araştırmaların başlaması Veri toplama ve değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
6 Araştırma aşaması Veri toplama ve değerlendirme-2 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
7 Araştırma ve yazma aşaması Veri toplama ve değerlendirme-3 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma
8 Araştırma ve yazma aşaması-2 Veri toplama ve değerlendirme-4 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma
9 Araştırma ve yazma aşaması-3 Veri toplama ve değerlendirme-5 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma
10 Araştırma ve yazma aşaması-4 Veri toplama ve değerlendirme-6 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma
11 Yazma aşamasının sürdürülmesi, yazılan bölümler hakkında danışman görüşünün alınması Yazım ve literatür kontrolleri Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma, Anlatım
12 Yazma aşamasının sürdürülmesi, yazılan bölümler hakkında danışman görüşünün alınması-2 Yazım ve literatür kontrolleri-2 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma, Anlatım
13 Yazma aşamasının sürdürülmesi, yazılan bölümler hakkında danışman görüşünün alınması-3 Yazım ve literatür kontrolleri-3 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma, Anlatım
14 Tezin giriş ve önceki çalışmalar, materyal ve metot kısımlarının tamamlanması Yazım ve literatür kontrolleri-4 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma, Anlatım
15 Tezin giriş ve önceki çalışmalar, materyal ve metot kısımlarının tamamlanması-2 Yazım ve literatür kontrolleri-5 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma, Anlatım
16 Tezin giriş ve önceki çalışmalar, materyal ve metot kısımlarının tamamlanması-3 Yazım ve literatür kontrolleri-6 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma, Anlatım
17 Tezin giriş ve önceki çalışmalar, materyal ve metot kısımlarının tamamlanması-4 Yazım ve literatür kontrolleri-7 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma, Anlatım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 26 390
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 10 150
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 29 29
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 30 30
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 601
Toplam İş Yükü / 25 (s) 24,04
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 04:51