GRS204 Girişimcilik

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU
Makine
Kod GRS204
Ad Girişimcilik
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. Ali İhsan YOĞURT
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. Ali İhsan YOĞURT (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Girişimcilik konusunda bilgi ve yeterlilik kazandırmak ve öğrencilere girişimcilik ekosistemini tanıtarak, iş dünyasında karşılaşabilecekleri zorluklara karşı çözüm odaklı düşünme becerilerini geliştirmeleri sağlanmak amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Girişimciliğin Önemi, Gelişimi ve Kavramı, Girişimcilik Nitelikleri ve Girişimciliği Etkileyen Faktörler, Girişimcilik Konusundaki Gelişmeler, Türkiye'de Girişimcilik Olgusu, Kadın Girişimcilik, Türk Girişimcisinin Yapısal Özellikleri , Girişimciliğin Sorunları ve Çözüm Önerileri konuları işlenecektir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Anadolu Üniversitesi. (2020). Teknoloji, İnovasyon ve Girişimcilik. Anadolu Üniversitesi Yayınları.

Notlar

1) Girişimcilik, Mehmet Güven, Ekin Yayınevi 2) Girişimcilikte Temel Prensipler, Mehmet Naci Efe, Umuttepe Yayınları 3) Karakoç, H., Müşteri Doğrulama eğitimi sunumları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Girişimciliğin önemini açıklar.
ÖÇ02 Girişimcilerin karşılaşacağı sorunları öngörür.
ÖÇ03 İyi bir girişimcinin nasıl olması gerektiğini açıklar.
ÖÇ04 Girişimciliği destekleyen ve zorlayan çevresel, sektörel, ekonomik ve politik dengeleri inceler ve değerlendirir.
ÖÇ05 Kadın girişimcilerin karşılaşabilecekleri sorunları tartışır.
ÖÇ06 Türkiye'de ve dünyadaki girişimciliğin aşamalarını açıklar.
ÖÇ07 Girişimci, lider ve yönetici arasındaki farklılıkları açıklar.
ÖÇ08 Türkiye'deki girişimcilik ekosistemini ve başarılı girişimcilik örneklerini tanımlar. Küresel girişimcilik trendleri ve dünyadaki girişimcilik örneklerini inceler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci, matematik, fen bilimleri ve makine alanındaki temel kuramsal bilgileri anlayarak açıklar.
PÖÇ02 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Öğrenci, paket programlar kullanarak makine parçası tasarımı yapar ve tasarım sürecini teknik çizim standartlarına uygun şekilde tamamlar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Paket programlar kullanarak makine parçası tasarımlarını gerçekleştirebilir.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, bilgisayar destekli tezgâhlar (CNC) için gerekli programları yazar, simülasyon yapar ve işleme sürecine uygunluğunu değerlendirir.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, CAD-CAM-CNC teknolojilerindeki güncel gelişmeleri takip eder ve edindiği bilgileri mesleki uygulamalarda kullanır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, talaşlı ve talaşsız üretim yöntemlerini tanımlar, farklı üretim süreçlerinde uygun yöntemleri seçer ve uygular.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, üretim sürecine uygun malzeme seçimi yapar ve seçim kriterlerini teknik gerekçelerle açıklar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, iş parçaları için uygun kesici takım ve kesme parametrelerini belirleyerek imalat sürecini optimize eder.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, makine alanındaki temel ölçüm tekniklerini bilimsel yöntemlere bağlı kalarak uygular ve ölçüm sonuçlarını değerlendirir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Öğrenci, makine alanında bilimsel ve teknolojik yenilikleri takip eder, edindiği bilgileri öğrenmiş olduğu yabancı dil aracılığıyla mesleki gelişimine entegre eder.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenci, makine teknolojileri alanında edindiği bilgi ve becerileri meslek etiği kurallarına uygun şekilde uygular.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci, sektördeki beklentilere uygun olarak alanıyla ilgili süreçleri analiz eder, planlar ve uygulama adımlarını belirleyerek etkin bir şekilde yönetir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Girişimcilik Kavramı ve Özellikleri Ders bilgi paketinin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
2 Girişimcilikte Liderlik ve Yöneticilik Niteliklerinin Önemi Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
3 Girişimcilik Nitelikleri ve Girişimciliği Etkileyen Faktörler Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
4 Girişimcilik Konusundaki Gelişmeler Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
5 Türkiye'de Girişimcilik Olgusunun Genel Değerlendirilmesi Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
6 Cumhuriyet Döneminde Girişimcilik Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
7 Kadın Girişimcilik Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Türk Girişimcisinin Yapısal Özellikleri Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
10 Girişimciliğin Sorunları ve Çözüm Önerileri Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Türkiye'de Girişimciliğin Dünyadaki Gelişme Trendleri Çerçevesinde Değerlendirilmesi Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Türkiye'de Yeni Girişimci Adaylarına Öneriler Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
13 Girişimcilik Türleri Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
14 Kanvas İş Modeli Uygulaması ve İş Geliştirme Canvas Business Model Implementation and Business Development Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
15 GFTZ Analizi ile İş Modeli Değerlendirme ve Uygulama Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.02.2025 12:25