MKN228 Hidrolik Pnömatik

4 AKTS - 3-1 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU
Makine
Kod MKN228
Ad Hidrolik Pnömatik
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Aydın DİKİCİ
Dersin Öğretim Elemanı Aydın DİKİCİ (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, hidrolik ve pnömatik sistemlerin temel prensiplerini, bileşenlerini ve endüstriyel uygulamalarını kavrayarak, akışkan gücü sistemlerinin tasarımı, analizi ve bakımını yapabilecek yetkinlik kazandırmayı amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

hidrolik devre elemanlarını tanımak, hidrolik devre şeması oluşturmak, hidrolik sistemlerin arızalarını tespit etmek, hidrolik arızaları gidermek, pnömatik devre elemanlarını tanımak, pnömatik devre şeması oluşturmak, elektropnömatik sistemler oluşturmak, pnömatik sistemlerin arızalarını tespit etmek, pnömatik arızaları gidermek, hidrolik ve pnömatik sistemlerin periyodik bakımlarının yapılması

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Kartal, F. (2018) Hidrolik ve Pnömatik, Modül eğitim araçları. Demirel, K. (2011) Hidrolik ve Pnömatik Sistemler, Birsen Yayınevi.

Notlar

Hidrolik ve Pnömatik ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hidrolik temel ilkelerini tanımlar
ÖÇ02 Hidrolik devre elemanlarını tanır
ÖÇ03 Hidrolik devre şemalarını oluşturur
ÖÇ04 Hidrolik sistemlerde arızaları tespit eder
ÖÇ05 Pnömatik temel ilkelerini tanımlar
ÖÇ06 Pnömatik devre elemanlarını tanır
ÖÇ07 Pnömatik devre şemalarını oluşturur
ÖÇ08 Pnömatik sistemlerde arızaları tespit eder


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci, matematik, fen bilimleri ve makine alanındaki temel kuramsal bilgileri anlayarak açıklar.
PÖÇ02 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Öğrenci, paket programlar kullanarak makine parçası tasarımı yapar ve tasarım sürecini teknik çizim standartlarına uygun şekilde tamamlar. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Paket programlar kullanarak makine parçası tasarımlarını gerçekleştirebilir.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, bilgisayar destekli tezgâhlar (CNC) için gerekli programları yazar, simülasyon yapar ve işleme sürecine uygunluğunu değerlendirir.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, CAD-CAM-CNC teknolojilerindeki güncel gelişmeleri takip eder ve edindiği bilgileri mesleki uygulamalarda kullanır. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, talaşlı ve talaşsız üretim yöntemlerini tanımlar, farklı üretim süreçlerinde uygun yöntemleri seçer ve uygular.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, üretim sürecine uygun malzeme seçimi yapar ve seçim kriterlerini teknik gerekçelerle açıklar. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, iş parçaları için uygun kesici takım ve kesme parametrelerini belirleyerek imalat sürecini optimize eder.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, makine alanındaki temel ölçüm tekniklerini bilimsel yöntemlere bağlı kalarak uygular ve ölçüm sonuçlarını değerlendirir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Öğrenci, makine alanında bilimsel ve teknolojik yenilikleri takip eder, edindiği bilgileri öğrenmiş olduğu yabancı dil aracılığıyla mesleki gelişimine entegre eder.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenci, makine teknolojileri alanında edindiği bilgi ve becerileri meslek etiği kurallarına uygun şekilde uygular.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci, sektördeki beklentilere uygun olarak alanıyla ilgili süreçleri analiz eder, planlar ve uygulama adımlarını belirleyerek etkin bir şekilde yönetir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Hidroliğin temel ilkelerini tanımak konu ile ilgili kitaplardan ön hazırlık yapılabilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Hidrolik sistemlerin avantaj ve dezavantajları konu ile ilgili kitaplardan ön hazırlık yapılabilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Hidrolik Devre Elemanları sembolleri konu ile ilgili kitaplardan ön hazırlık yapılabilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
4 Hidrolik Devre Elemanları çalışma sistemleri konu ile ilgili kitaplardan ön hazırlık yapılabilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
5 Hidrolik Devre Elemanları çalışma sistemleri_2 konu ile ilgili kitaplardan ön hazırlık yapılabilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
6 Hidrolik Devre Şeması Oluşturmak konu ile ilgili kitaplardan ön hazırlık yapılabilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
7 Hidrolik Devre Şeması Oluşturmak_2 konu ile ilgili kitaplardan ön hazırlık yapılabilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Hidrolik Sistemlerin Arızalarını Tespit Etmek konu ile ilgili kitaplardan ön hazırlık yapılabilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
10 Pnömatiğin temel ilkelerini tanımak konu ile ilgili kitaplardan ön hazırlık yapılabilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
11 Pnömatik sistemlerin avantaj ve dezavantajları konu ile ilgili kitaplardan ön hazırlık yapılabilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
12 Pnömatik Devre Elemanları sembolleri konu ile ilgili kitaplardan ön hazırlık yapılabilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
13 Pnömatik Devre Elemanlarını çalışma sistemleri konu ile ilgili kitaplardan ön hazırlık yapılabilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
14 Pnömatik Devre Şeması Oluşturmak konu ile ilgili kitaplardan ön hazırlık yapılabilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
15 Pnömatik Sistemlerin Arızalarını tespit Etmek_2 konu ile ilgili kitaplardan ön hazırlık yapılabilir. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.02.2025 01:59