Genel Bilgi
Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
Makine | |
Kod | MKN228 |
Ad | Hidrolik Pnömatik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Aydın DİKİCİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Aydın DİKİCİ
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, hidrolik ve pnömatik sistemlerin temel prensiplerini, bileşenlerini ve endüstriyel uygulamalarını kavrayarak, akışkan gücü sistemlerinin tasarımı, analizi ve bakımını yapabilecek yetkinlik kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
hidrolik devre elemanlarını tanımak, hidrolik devre şeması oluşturmak, hidrolik sistemlerin arızalarını tespit etmek, hidrolik arızaları gidermek, pnömatik devre elemanlarını tanımak, pnömatik devre şeması oluşturmak, elektropnömatik sistemler oluşturmak, pnömatik sistemlerin arızalarını tespit etmek, pnömatik arızaları gidermek, hidrolik ve pnömatik sistemlerin periyodik bakımlarının yapılması
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kartal, F. (2018) Hidrolik ve Pnömatik, Modül eğitim araçları. Demirel, K. (2011) Hidrolik ve Pnömatik Sistemler, Birsen Yayınevi.
Notlar
Hidrolik ve Pnömatik ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hidrolik temel ilkelerini tanımlar |
ÖÇ02 | Hidrolik devre elemanlarını tanır |
ÖÇ03 | Hidrolik devre şemalarını oluşturur |
ÖÇ04 | Hidrolik sistemlerde arızaları tespit eder |
ÖÇ05 | Pnömatik temel ilkelerini tanımlar |
ÖÇ06 | Pnömatik devre elemanlarını tanır |
ÖÇ07 | Pnömatik devre şemalarını oluşturur |
ÖÇ08 | Pnömatik sistemlerde arızaları tespit eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, matematik, fen bilimleri ve makine alanındaki temel kuramsal bilgileri anlayarak açıklar. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenci, paket programlar kullanarak makine parçası tasarımı yapar ve tasarım sürecini teknik çizim standartlarına uygun şekilde tamamlar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Paket programlar kullanarak makine parçası tasarımlarını gerçekleştirebilir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, bilgisayar destekli tezgâhlar (CNC) için gerekli programları yazar, simülasyon yapar ve işleme sürecine uygunluğunu değerlendirir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, CAD-CAM-CNC teknolojilerindeki güncel gelişmeleri takip eder ve edindiği bilgileri mesleki uygulamalarda kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, talaşlı ve talaşsız üretim yöntemlerini tanımlar, farklı üretim süreçlerinde uygun yöntemleri seçer ve uygular. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, üretim sürecine uygun malzeme seçimi yapar ve seçim kriterlerini teknik gerekçelerle açıklar. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, iş parçaları için uygun kesici takım ve kesme parametrelerini belirleyerek imalat sürecini optimize eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, makine alanındaki temel ölçüm tekniklerini bilimsel yöntemlere bağlı kalarak uygular ve ölçüm sonuçlarını değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenci, makine alanında bilimsel ve teknolojik yenilikleri takip eder, edindiği bilgileri öğrenmiş olduğu yabancı dil aracılığıyla mesleki gelişimine entegre eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenci, makine teknolojileri alanında edindiği bilgi ve becerileri meslek etiği kurallarına uygun şekilde uygular. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, sektördeki beklentilere uygun olarak alanıyla ilgili süreçleri analiz eder, planlar ve uygulama adımlarını belirleyerek etkin bir şekilde yönetir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hidroliğin temel ilkelerini tanımak | konu ile ilgili kitaplardan ön hazırlık yapılabilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Hidrolik sistemlerin avantaj ve dezavantajları | konu ile ilgili kitaplardan ön hazırlık yapılabilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Hidrolik Devre Elemanları sembolleri | konu ile ilgili kitaplardan ön hazırlık yapılabilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
4 | Hidrolik Devre Elemanları çalışma sistemleri | konu ile ilgili kitaplardan ön hazırlık yapılabilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
5 | Hidrolik Devre Elemanları çalışma sistemleri_2 | konu ile ilgili kitaplardan ön hazırlık yapılabilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
6 | Hidrolik Devre Şeması Oluşturmak | konu ile ilgili kitaplardan ön hazırlık yapılabilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
7 | Hidrolik Devre Şeması Oluşturmak_2 | konu ile ilgili kitaplardan ön hazırlık yapılabilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Hidrolik Sistemlerin Arızalarını Tespit Etmek | konu ile ilgili kitaplardan ön hazırlık yapılabilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
10 | Pnömatiğin temel ilkelerini tanımak | konu ile ilgili kitaplardan ön hazırlık yapılabilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
11 | Pnömatik sistemlerin avantaj ve dezavantajları | konu ile ilgili kitaplardan ön hazırlık yapılabilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
12 | Pnömatik Devre Elemanları sembolleri | konu ile ilgili kitaplardan ön hazırlık yapılabilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
13 | Pnömatik Devre Elemanlarını çalışma sistemleri | konu ile ilgili kitaplardan ön hazırlık yapılabilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
14 | Pnömatik Devre Şeması Oluşturmak | konu ile ilgili kitaplardan ön hazırlık yapılabilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
15 | Pnömatik Sistemlerin Arızalarını tespit Etmek_2 | konu ile ilgili kitaplardan ön hazırlık yapılabilir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |