Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| ZOOTEKNİ (YL) | |
| Kod | ZO0067 |
| Ad | Küçükbaşlarda Yem Tüketimi ve Besleme Davranışları |
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Güz |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Harun KUTAY |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Harun KUTAY
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Küçükbaşlarda yem tüketim kontrolü ve beslenme davranışları hakkında bilgi vermek
Dersin İçeriği
Etçi ve sütçü koyun ve keçilerin beslenmesi, yem tüketim kontrolü, açlık-tokluk kuramları, kaba-kesif yem, endokrin, besleme davranışları
Dersin Ön Koşulu
Dersin Ön Koşulu Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Dersin diğer kaynağı Bulunmamaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Yemlerin sınıflandırılması, kaba-kesif yem ve rasyon hakkında bilgi sahibi olur |
| ÖÇ02 | Kaba ve kesif yemlerin küçükbaş hayvan beslemedeki yeri ve önemini kavrar |
| ÖÇ03 | Etçi koyun ve keçilerin beslenme davranışlarını öğrenerek, hayvanlara uygun besleme stratejileri geliştirir |
| ÖÇ04 | Sütçü koyun ve keçilerin beslenme davranışlarını öğrenerek, hayvanlara uygun besleme stratejileri geliştirir |
| ÖÇ05 | Açlık-tokluk mekanizmasını kontrol eden hormonları ve salgı mekanizmalarını öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitimi sonrası, hayvan yetiştirme ve ıslahı, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgi birikimini artırır | 3 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanı için stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve bölgesel, ulusal ya da uluslararası çözüm üreteilme becerisini kazanır | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilimindeki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile bu bilgileri kullanabilme becerisini kazanır | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile bilişim teknolejilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisini kazanır | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi çalışmalarını ya da Zootekni bilim alanındaki güncel gelişmeleri alanındaki veya diğer bilim alanlarındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisini kazanır | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünlerin kalite süreçlerini değerlendirme becerisini kazanır | 2 |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal üretimin, değişen ekonomik ve toplumsal koşullara uygun şekilde dinamik kalmasını sağlayacak yeteneği kazanır | 3 |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme, yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme becerisini kazanır | |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünler ile insan sağlığı ve toplum refahı arasındaki ilişkiyi özümser |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Yemin tanımı, yemlerin sınıflandırılması ve bileşimi | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 2 | Yemlerin besin madde bileşimini etkileyen faktörler | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 3 | Küçükbaşlar için kaba yem kaynakları ve önemi | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 4 | Küçükbaşlar için kesif yem kaynakları ve önemi | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 5 | Küçükbaşların sindirim sistemleri | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 6 | Küçükbaşlarda besin maddelerinin metabolizması; Karbonhidratlar | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 7 | Küçükbaşlarda besin maddelerinin metabolizması; Proteinler | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
| 9 | Küçükbaşlarda besin maddelerinin metabolizması; Lipidler | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 10 | Küçükbaşlarda besin maddelerinin metabolizması; Mineraller | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 11 | Küçükbaşlarda besin maddelerinin metabolizması; Vitaminler | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 12 | Küçükbaşların yem tüketimini etkileyen faktörler | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 13 | Küçükbaşların yem tüketimi kontrolü, açlık-tokluk kuramları | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 14 | Küçükbaşların beslenme davranışları; sıcak iklim | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 15 | Küçükbaşların beslenme davranışları; soğuk iklim | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 2 | 28 | 56 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 144 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,76 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||