Genel Bilgi
Kod | TB0056 |
Ad | Tarla Tarımında,Bitki Büyüme Düzenleyicileri ve Hormonlarının Uygulaması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Recep İrfan NAZLI |
Dersin Amacı / Hedefi
..Tarla bitkilerinde bitki büyüme düzenleyicileri ve hormon kullanımının temel prensiplerini kavrar.
Dersin İçeriği
..Bitki içerisinde hormonların sentezlenmesi ve metabolizmaları, hormon tipleri (Gibberilin, Auksin, Sitokinin ve Ethylen gibi) ve bitki gelişmesindeki rolleri, ekonomik öneme sahip tarla ürünlerinde bitki büyüme düzenleyicilerinin uygulanması açıklanmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur
Kaynaklar
Plant Hormones and their Role in Plant Growth and Development.
Notlar
Bitki fizyolojisi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bitki büyüme düzenleyicilerinin biyosentezini öğrenir. |
ÖÇ02 | Bitki büyüme düzenleyicileri ve hormonların tarımsal açıdan önemini kavrar. |
ÖÇ03 | Bitki büyüme düzenleyicilerin bitki gelişimindeki rollerini öğrenir. |
ÖÇ04 | Bitki büyüme düzenleyicilerinin tarla bitkilerinde ürün verimi ve kalitesine etkilerini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme, liderlik yapabilme yetisi taşır. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki kaynaklara ulaşarak güncel gelişmeleri takip ederek, kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | bitki büyüme düzenleyicilerinin tarımsal açıdan önemi | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | bitki büyüme düzenleycilerinin tanımı ve sınıflandırması | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | bitki büyüme düzenleycilerinin biyosentezi | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Oksinler | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Giberellinler | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Sitokininler | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Absisik Asit | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Etilen | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Diğer hormonlar | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Bitki Büyüme Düzenleyicilerinin Çevreye Etkileri | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | bitki büyüme düzenleyicilerinin uygulama yöntemi ve zamanı | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | bitki büyüme düzenleyicilerinin ürün verimine etkileri | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | bitki büyüme düzenleyicilerinin ürün kalitesine etkileri | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Glisin betain ve ethephon | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |