Genel Bilgi
Kod | TB0053 |
Ad | Çok Yıllık Buğdaygillerden Biyoyakıt Üretimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Recep İrfan NAZLI |
Dersin Amacı / Hedefi
..Çok yıllık buğdaygillerden biyoyakıt üretiminin temel prensiplerini öğrenir.
Dersin İçeriği
..Biyoyakıt üretiminde çok yıllık buğdaygillerin önemi, çok yıllık buğdaygillerden biyoyakıt üretiminin çevresel etkileri, enerji bitkisi olarak kullanılan çok yıllık buğdaygil türlerinin bitkisel özellikleri ve yetiştirme tekniklerini, güncel biyoyakıt üretim teknolojileri, doğal buğdaygil türlerinin enerjisi bitkisi olarak değerlendirilebilme potansiyelleri tartışılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur
Kaynaklar
Perennial grasses for bioenergy and bioproducts. Handbook of bioenergy crop plants.
Notlar
Biomass to renewable energy processes
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sürdürülebilir biyoyakıt üretiminde çok yıllık buğdaygillerin önemini kavrar. |
ÖÇ02 | Güncel biyoyakıt üretim teknolojilerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Biyoyakıt üretiminde kullanılan çok yıllık buğdaygillerin bitkisel özellikleri ve yetiştirme tekniklerini öğrenir. |
ÖÇ04 | Çok yıllık buğdaygillerden biyoyakıt üretiminde verim ve kaliteyi etkileyen bitkisel ve tarımsal faktörleri bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme, liderlik yapabilme yetisi taşır. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki kaynaklara ulaşarak güncel gelişmeleri takip ederek, kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyoyakıt üretiminin çevresel ve ekonomik açıdan önemi | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Biyodizel | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Biyoetanol | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Biyogaz | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Biyokütle (katı yakıt) | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Buğdaygillerin Genel Özellikleri | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Çok Yıllık Buğdaygillerin Bitkisel Özellikleri ve Adaptasyonu | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Çok Yıllık Buğdaygillerden Biyoyakıt Üretiminin Avantajları | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Miskantus | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Dallı darı | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Kargı kamışı | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Yem kanyaşı | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Yumrulu kanyaş ve yüksek otlak ayrığı | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Diğer türler | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |