Genel Bilgi
Kod | TB002 |
Ad | Kozmatik Bitkileri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SALİHA KIRICI |
Dersin Amacı / Hedefi
Kozmetikte kullanılan bitkileri tanımayı, Cilt, saç üzerine etkili kozmetik bitkiler ile banyo ve parfümeride kullanılan bitkileri ayırt etmeyi öğretmek amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Kozmetik bitkilere giriş ve tarihçe, Doğal kozmetik ürünlerde kullanılan maddeler, Bitkisel preparatlarda kullanılan bitkiler
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Plants in Cosmetics: Plants and Plant Preparations Used as Ingredients of Cosmetic Products Prof. Robert Anton, Dr. Franco Patri, Prof. Vittorio Silano
Notlar
WEB üzerinde literatür çalışması
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kozmetikte kullanılan bitkileri ayırt edebilecektir. |
ÖÇ02 | Cilt, saç üzerine etkili kozmetik bitkiler ile banyo ve parfümeride kullanılan bitkileri ayırt edebilecektir |
ÖÇ03 | İnsanların Kozmetik kullanım tarihçesini öğrenir. |
ÖÇ04 | Kozmetikde kullanılan bitkileri öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme, liderlik yapabilme yetisi taşır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki kaynaklara ulaşarak güncel gelişmeleri takip ederek, kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kozmetik bitkilere giriş ve tarihçe | Ders ile ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
2 | Doğal kozmetik ürünlerde kullanılan maddeler | Ders ile ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Bitkisel preparatlar ve içerikleri | Ders ile ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Bitkisel preparatlarda kullanılan bitkiler | Ders ile ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
5 | Bitkisel preparatlarda kullanılan bitkiler II | Ders ile ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Cilt yapısı ve cilt üzerine etkili kozmetik bitkiler | Ders ile ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
7 | Cilt yapısı ve cilt üzerine etkili kozmetik bitkiler II | Ders ile ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Cilt yapısı ve cilt üzerine etkili kozmetik bitkiler III | Ders ile ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
9 | Saç yapısı ve saç üzerine etkili kozmetik bitkiler | Ders ile ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Saç yapısı ve saç üzerine etkili kozmetik bitkiler II | Ders ile ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Saç yapısı ve saç üzerine etkili kozmetik bitkiler III | Ders ile ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Parfümeride kullanılan bitkiler | Ders ile ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Parfümeride kullanılan bitkiler II | Ders ile ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Ödev verilen kozmetik bitkisinin anlatımı | Ders ile ilgili konuların okunması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
15 | Ödev verilen kozmetik bitkisinin anlatımı II | Ders ile ilgili konuların okunması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
16 | Ödev verilen kozmetik bitkisinin anlatımı III | Ders ile ilgili konuların okunması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Ödev verilen kozmetik bitkisinin anlatımı IV | Ders ile ilgili konuların okunması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |