Genel Bilgi
Kod | TB554 |
Ad | Buğdaygil Yembitkileri Özel Islahı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Recep İrfan NAZLI |
Dersin Amacı / Hedefi
..Yem bitkisi ıslahının amaçlarını tartışmak Bitki ıslahının genel amacı bitki türlerini iyileştirmektir. Yemler için yetiştirme hedefleri arasında daha yüksek verim, daha yüksek kalite, daha fazla canlılık ve dayanıklılık, haşerelere karşı direnç ve iklim ve toprak koşullarına daha fazla tolerans dahildir.
Dersin İçeriği
Buğdaygil yembitkilerinin tozlanma şekilleri ve döllenme biyolojisinin, kalıtımın prensipleri, basit kalıtımlı karakterler, kompleks (kantitatif) karakterler incelenecektir. Buğdaygil yembitkilerinde seleksiyon kriterleri olan ot ve tohum verimi, fide canlılığı, çok yıllık buğdaygillerde ekonomik ömür, kurağa ve soğuğa dayanıklılık, yem kalitesi gibi konular anlatılmaktadır. Yembitkileri introdüksiyonu ve toplanması yanında, bölgede adaptasyonu yapılmış buğdaygil yembitkilerinde ıslah uygulamaları gösterilmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yem Bitkileri , Çayır Mera Tarımına giriş Cilt.1 , Çayır Mera Tarımı Bilimi Cilt.2 , Buğdaygil Yem Bitkileri Ders Notları , Baklagil Yem Bitkileri Ders Notları FORAGES VOLUME I-II AN INTRODUCTION TO GRASSLAND AGRICULTURE 7TH EDITION FORAGES VOLUME I-II AN INTRODUCTION TO GRASSLAND AGRICULTURE 7TH EDITION, Edited by Michael Collins, C. Jerry Nelson, Kenneth J. Moore, Robert F Barnes
Kaynaklar
Ön koşul yok
Notlar
Tarla Bitkilerinin Melzelenmesi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | türe özel ıslah amaçlarının incelenmesi |
ÖÇ02 | Üreme sistemlerinin genetik ve sitoplazmik temeli |
ÖÇ03 | Buğdaygil yembitkilerinde ıslah yöntemleri |
ÖÇ04 | Tarla Bitkilerinin Melzelenmesi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tür ve çeşit seçimi Bitkisel materyal ve germplasm introdüksiyonu | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Polen sitolojisi ve bitkilerde kendine uyumsuzluk sistemleri. Kalıtım | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | germplasm koruma ve geliştirme | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Çeşit Geliştirmede Bitki İntrodüksiyon materyalinin Kullanımı | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | buğdaygil yem bitkileri çiçek yapısı ve morfolojisi | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Apomiktik Buğdaygiler. Çeşit Geliştirme İlkeleri | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Islah amaçlarını geliştirme | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Germplasm ve çeşit geliştirme. İçinde: Serin Mevsim Buğdaygil Yem Bitkilerinde | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
9 | Yem ve yem bitkilerinde kaliteli bileşenler, kalitesiz maddeler ve ilaçlar. | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
11 | Apomiksis ve yem ve yem bitkilerindeki rolü. | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | Erkek kısırlığı ve kendi kendine uyumsuzluk: genetik ve sitoplazmik temel | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Tarla Bitkilerinin melzelenmesi | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Islah amaçları ve iyileştirme yöntemleri. | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
15 | Yem ve yem bitkilerinde çiçek morfolojisi, tozlaşma, döllenme ve tohum oluşumu. | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
17 | final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |