Genel Bilgi
Kod | TB034 |
Ad | Yem Bitkileri Taksogenetiğinin Temel İlkeleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ADEM EMİN ANLARSAL |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı yembitkilerinde türleşmeyi etkileyen faktörler, yembitkilerinin sitogenetiği ve taksonomisi ile ilgili bilgiler vermektir.
Dersin İçeriği
Yembitkilerinin taksogenetik tanımlanması, sitogenetiği, evrimi, türlerde izolasyon mekanizması
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Smith,A.,Robertson,L,1987.Yarıkurak çevre koşullarında baklagil genetik kaynakları
Notlar
Açıkgöz,E, 1987.Yembitkileri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yembitkilerinde cins ve tür kavramını bilir |
ÖÇ02 | Yembitkisi türlerinin gelişimi ve izolasyon mekanizmasını bilir |
ÖÇ03 | Yembitkilerinde türleşmeyi etkileyen faktörlerini bilir |
ÖÇ04 | Yembitkilerinin tanımlanmasında kullanılan kriterleri bilir |
ÖÇ05 | Yembitkisi türlerin genel sınıflandırılmasını bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yembitkileri taksogenetik tanımlanması | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bazı önemli yembitkilerinin botanik özellikleri | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Botanical characters of some forage crops | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Yembitkilerini sitogenetiği | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Yembitkisi türlerinin evrimi | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Türleşmeyi etkileyen faktörler | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Türlerde İzolasyon mekanizması | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Türlerin yaşama ortamları ve dünya üzerindeki dağılımları | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Yembitkilerinde cins ve tür kavramı | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Bazı tek yıllık baklagil yembitkisi türlerinin tanımlanmasında kullanılan kriterler | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Bazı çok yıllık baklagil yembitkisi türlerinin tanımlanmasında kullanılan kriterler | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Bazı tek yıllık buğdaygil yembitkilerinin tanımlanmasında kullanılan kriterler | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Bazı çok yıllık buğdaygil yembitkisi türlerinin tanımlanmasında kullanılan kriterler | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Türlerin genel sınıflandırılması | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |