TB029 İlaç ve Baharat Bitkileri Standardizasyonu

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TB029
Ad İlaç ve Baharat Bitkileri Standardizasyonu
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SALİHA KIRICI


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrenci bu derste standardizasyonun tıbbi ve aromatik bitkiler için önemi ni ve kurallarını kavrar

Dersin İçeriği

ISO, çeşitli ülkelerin standartları ve farmakopeleri ile türk farmakopesi incelenerek tıbbi ve aromatik bitkilerle ilgili mevcut standartlar derlenecek, dünya tıbbi ve aromatik bitkiler ticaretinde geçerli kriterler belirlenecektir. Ülkemizin florasında bulunan ve kültürü yapılan ilaç ve baharat bitkileri bu kriterlere göre irdelenecektir

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Ders notu öğrencilerin maillerine gönderiliyor

Notlar

Türk Gıda Kodeksi Baharat Tebliği (No: 2022/7) - Resmi Gazete TSE standartları TAB Standardizasyon, Muhafaza ve Ambalajlama Ders Notları |: Dr. D. Kurt | 2019 - 2020 WHO Monographs selected plants volume I-IV. TIBBİ VE AROMATİK BİTKİLER SEKTÖR POLİTİKA BELGESİ 2020-2024 (TAGEM: https://www.tarimorman.gov.tr/TAGEM/Belgeler/yayin/T%C4%B1bbi%20ve%20Aromatik%20Bitkiler%20SPB.pdf)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Standardizasyonun tıbbi ve aromatik bitkiler için önemini bilir
ÖÇ02 Tıbbi bitkiler ile ilgili standartlar hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ03 Standartların tibbi ve aromatik bitkilerin ekonomik getirisindeki rolünü öğrenir
ÖÇ04 Ülkemizin florasında bulunan ve kültürü yapılan ilaç ve baharat bitkileri bu kriterlere göre değerlendirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Standartların tıbbi ve aromatik bitkiler için önemi Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Tıbbi ve aromatik bitkilerde TSE standartları, Türk farmakopisi Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 ISO (International organization for standardization) standartları Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Kültürü yapılan tıbbi ve aromatik bitkilerin standartlara uyumu Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Doğadan toplanan tıbbi ve aromatik bitkilerin standartlara uyumu Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 İyi tarım uygulamalarının tıbbi ve aromatik bitkiler üzerine etkisi Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Tıbbi bitkilerde fizyolojik değişimlerin drog miktarı ve kalitesine etkisi Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ön okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Dünya tıbbi ve aromatik bitkiler ticaretinde geçerli kriterler Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Tıbbi bitkilerde ağır metaller ve bu konu hakkında ödev verilecek Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Tıbbi bitkilerde pestisit kalıntısı Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Tıbbi bitkilerde üretim, hasat ve kurutma ile ilgili kalite ve standartlar Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Tıbbi bitkilerde mikrobiyal bulaşma Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Tıbbi ve aromatik bitkilerde standardizasyon ile ilgili son gelişmeler1 Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Tıbbi ve aromatik bitkilerde standardizasyon ile ilgili son gelişmeler 2 Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ön okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ön okuma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 142
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,68
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 05:19