Genel Bilgi
Kod | MKN138 |
Ad | Temel İmalat İşlemleri II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Mert KARALAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Ders, kaynak yöntemlerinin temel mantığını, kaynak yöntemlerinin birbirlerinden farklarını, kaynak hatalarının nasıl tespit edileceğini, ve bu sorunların nasıl giderileceğini öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Kaynak işleminin temel prensipleri. Oksi-asetilen kaynağı. Ark kaynaklarının temel mekanizması. Gaz altı ve toz altı kaynakları. Rezistans kaynakları. Kaynak hataları ve alınabilecek önlemler.
Dersin Ön Koşulu
Yok.
Kaynaklar
Mert Karalar, Temel İmalat İşlemleri-II Ders Notları; 2020.
Notlar
Groover MP. Groover's Principles of Modern Manufacturing : Materials Processes and Systems. Global edition SI version; 6th ed. Singapore: John Wiley & Sons; 2017.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kaynak yöntemlerinin temel özellikleri ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Kaynak yöntemlerinin birbirlerine göre farklılıklarını ayırt edebilir. |
ÖÇ03 | Kaynak yöntemlerinin maliyetleri hakkında fikir sahibi olur. |
ÖÇ04 | Kaynak yöntemlerini kalite açısından kıyaslayabilir. |
ÖÇ05 | Üretilecek ürüne göre uygun kaynak yöntemini seçebilir. |
ÖÇ06 | Kaynak esnasında yapılabilecek hataları ve bunlardan nasıl kaçınabileceğini öğrenir. |
ÖÇ07 | Kaynak süreçleri ile ilgili sebep-sonuç ilişkisi kurabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve makine alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Makine resim çizim ve tasarım kurallarını öğrenir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Paket programlar kullanarak makine parçası tasarımlarını gerçekleştirebilir. | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgisayar destekli tezgâhlar (CNC ) için gerekli programları yazar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine teknikeri olarak kendi alanında(CAD-CAM-CNC), çağın getirdiği yenilikleri takip eder. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Talaşlı ve talaşsız üretim yöntemlerini bilir. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İmalat için uygun malzemeyi seçer. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş parçaları için uygun kesici takım parametrelerini seçer. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine alanında temel ölçüm tekniklerini bilimsel yöntemlere bağlı kalarak kullanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Makine alanında bilim ve teknolojideki yenilikleri öğrenmiş olduğu yabancı dil ile takip ederek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Makine Programı ile ilgili çalışmalarda edindiği bilgi ve becerileri meslek eteği konusundaki farkındalıkla uygular. | 2 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sektörün beklentilerini karşılayacak şekilde alanı ile ilgili süreci/ süreçleri planlama becerisine sahip olur. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kaynağın Temelleri 1 | Ders bilgi paketinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Kaynağın Temelleri 2 | Önceki hafta konularının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Kaynağın Temelleri 3 | Önceki hafta konularının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Oksi-asetilen Kaynağı 1 | Önceki hafta konularının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Oksi-asetilen Kaynağı 2 | Önceki hafta konularının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
6 | Korumalı Ark Kaynağı | Önceki hafta konularının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Kaynak Hataları | Önceki hafta konularının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Gazaltı Ark Kaynağı | Önceki hafta konularının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
10 | Gazaltı Ark Kaynağı 2 | Önceki hafta konularının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Gazaltı Ark Kaynağı 3 | Önceki hafta konularının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Tozaltı Ark Kaynağı | Önceki hafta konularının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
13 | Tozaltı Ark Kaynağı 2 | Önceki hafta konularının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
14 | Rezistans Kaynağı 1 | Önceki hafta konularının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
15 | Rezistans Kaynağı 2 | Önceki hafta konularının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları H1 | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları H2 | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |