Genel Bilgi
Kod | TBS109 |
Ad | Üniversitede Yaşam Kültürü |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | GK Genel Kültür Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HAYRULLAH ÖZEL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. HAYRULLAH ÖZEL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin üniversite ortamına adaptasyonu, karşılaştıkları sorunları çözebilme yetisi kazanımı
Dersin İçeriği
Üniversite ortamının tanıtımı, öğrencilerin özgüven kazanması, sınav yönetmeliği, not ortalama hesaplamaları, disiplin cezaları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Öğr. Gör. Hayrullah ÖZEL'in ders notları
Notlar
Üniversite web sitesi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çukurova Üniversitesi'nin misyon, vizyon ve hedeflerini kavrar. |
ÖÇ02 | Çukurova Üniversitesi'nin organizasyon şeması hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Sınav yönetmeliğini açıklar. |
ÖÇ04 | Disiplin cezalarının neler olduğunu listeler. |
ÖÇ05 | Üniversitenin sağlık ve sosyal faaliyetlerinin neler olduğunu tanımlar. |
ÖÇ06 | Staj yönergesindeki bilinmesi gerekenleri ifade eder. |
ÖÇ07 | Resmi ve özel kurumlara dilekçe yazar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, temel bilimler ve teknikerlik bilgilerini Elektrik Üretimi, İletimi ve Dağıtımı alanında kullanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel elektrik ve elektronik elemanların niteliklerini uygun donanıma karar verme amacıyla karşılaştırır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında, gerekli ölçme cihaz ve yöntemlerini kullanarak arızayı belirler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrik devrelerinin bağlantılarını yaparak analizini gerçekleştirir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Enerji çeşitlerini ve dönüşümlerini sağlayan bileşenleri proje geliştirme ve problem çözümünde kullanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teknolojik gelişmeler doğrultusunda alanıyla ilgili bilgisayar programları kullanarak elektrik devrelerinin tasarım ve analizini yapar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Programlama dillerindeki gelişmeleri takip ederek alanındaki uygulamalara yönelik bilgisayar yazılımı geliştirir | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir sistemi veya süreci mikroişlemci tabanlı kontrol aygıtları ile kontrol eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili bakım, onarım ve montaj işlemlerini gerçekleştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Edindiği teorik ve deneysel bilgiler ışığında meslek alanında sebep sonuç ilişkisini kurar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etkin iletişim kurarak bağımsız ve çok disiplinli takım çalışması yapar. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sektörün ihtiyaç duyduğu kaliteli hizmeti sunma amacıyla mesleğiyle ilgili konularda sürekli kendini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alandaki bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili biçimde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İş güvenliği, işçi sağlığı, ilk yardım, çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olur. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarihi değerler saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Üniversitede Yaşam | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Özgüven, atılganlık ve etkin dinleme | Literatür taraması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
3 | Üniversitemizin Tanıtımı | Üniversite sitesini inceler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
4 | Öğretimin amacı | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
5 | Üniversite Organları | Üniversite sitesini inceler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Sınav Yönetmeliği | Derslerle ilgili kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Başarı Not Hesaplamaları | Örnek problemlerin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ders haftası için ölçme yöntemleri. | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Yazılı Sınav |
9 | Disiplin Cezaları kınama ve uyarı | Derslerle ilgili kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
10 | Disiplin Cezaları: uzaklaştırma | Derslerle ilgili kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Benzetim |
11 | Sağlık Faaliyetler | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
12 | Sosyal Faaliyetler | Üniversite sitesini inceler. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Bireysel Çalışma |
13 | Staj Yönergesi | Derslerle ilgili kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Genel değerlendirme | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
15 | Konu tekrarı | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders haftası için ölçme yöntemleri. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders haftası için ölçme yöntemleri. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,16 | ||
AKTS | 4 AKTS |