Genel Bilgi
Kod | TBS109 |
Ad | Üniversitede Yaşam Kültürü |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HAYRULLAH ÖZEL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. HAYRULLAH ÖZEL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin üniversite ortamına adaptasyonu, karşılaştıkları sorunları çözebilme yetisi kazanımı
Dersin İçeriği
Üniversite ortamının tanıtımı, öğrencilerin özgüven kazanması, sınav yönetmeliği, not ortalama hesaplamaları, disiplin cezaları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları,
Notlar
Üniversite web sitesi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çukurova Üniversitesini tanır. |
ÖÇ02 | Sınav yönetmeliğini öğrenir |
ÖÇ03 | Disiplin cezalarının neler olduğunu öğrenir |
ÖÇ04 | Üniversitenin sağlık ve sosyal faaliyetlerinin neler olduğunu öğrenir |
ÖÇ05 | Staj yönergesini öğrenir |
ÖÇ06 | Dilekçe yazmasını öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgileri kazanmak. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki uygulamalı bilgileri kazanmak. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik resim, bilgisayar destekli çizim, simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve çeşitli yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini seçebilme, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mesleki plan ve projeleri çizebilme becerisini kazanmak. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Üniversitede Yaşam | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Özgüven, atılganlık ve etkin dinleme | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Üniversitemizin Tanıtımı | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Öğretimin amacı | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Üniversite Organları | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Sınav Yönetmeliği | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Başarı Not Hesaplamaları | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Disiplin Cezaları kınama ve uyarı | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Disiplin Cezaları: uzaklaştırma | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Sağlık Faaliyetler | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Sosyal Faaliyetler | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Staj Yönergesi | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Genel değerlendirme | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Konu tekrarı | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarına çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarına çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,16 | ||
AKTS | 4 AKTS |