Information
Code | TBS109 |
Name | Living Culture in The University |
Term | 2024-2025 Academic Year |
Semester | 1. Semester |
Duration (T+A) | 2-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 4 ECTS |
National Credit | 2 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Ön Lisans Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Öğr. Gör. HAYRULLAH ÖZEL |
Course Instructor |
Öğr. Gör. HAYRULLAH ÖZEL
(A Group)
(Ins. in Charge)
|
Course Goal / Objective
Students' adaptation to the university environment and gaining the ability to solve the problems they encounter
Course Content
Promotion of the university's environment, winning activities, exam regulations, average programming, disciplinary penalties
Course Precondition
None
Resources
Lecture notes
Notes
University website
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Knows Çukurova University. |
LO02 | Learns the regulations exam |
LO03 | Learns what is disciplinary punishment |
LO04 | Learns to university's health and social activities |
LO05 | Learns the internship guidelines |
LO06 | Learns how to write a petition. |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgileri kazanmak. | |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki uygulamalı bilgileri kazanmak. | |
PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | |
PLO04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | |
PLO05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik resim, bilgisayar destekli çizim, simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve çeşitli yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini seçebilme, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mesleki plan ve projeleri çizebilme becerisini kazanmak. | |
PLO06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | ||
PLO07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | |
PLO08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 3 | |
PLO09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | |
PLO10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | |
PLO11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | 3 |
PLO12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | University life | Literature review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Self-confidence, assertiveness and active listening | Literature review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Presentation of The University | Literature review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | The purpose of education | Literature review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | University administration | Literature review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Exam Regulations | Literature review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Grade Calculations | Literature review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Mid-Term Exam | Working | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Disciplinary rules: condemnation and warning | Literature review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Disciplinary rules: banishment | Literature review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Health Activities | Literature review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Social Activities | Literature review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Internship Directive | Literature review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | General evaluation | Literature review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Topic repetition | Working | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Term Exams | Study lecture notes. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Term Exams | Study lecture notes. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 2 | 28 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 2 | 28 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 0 | 0 | 0 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 12 | 12 |
Final Exam | 1 | 36 | 36 |
Total Workload (Hour) | 104 | ||
Total Workload / 25 (h) | 4,16 | ||
ECTS | 4 ECTS |