Genel Bilgi
Kod | TBZ101 |
Ad | Matematik I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | TB Temel Bilim Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MEHMET ÜLGÜ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MEHMET ÜLGÜ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Temel Matematiksel İşlemlerin Öğrenilmesi
Dersin İçeriği
Cebir kavramı, Polinom kavramı ve polinomlarla işlemler, Oran ve orantı kavramları ve uygulamaları, Denklem kavramı, Eşitsizlik kavramı, Toplam sembolü, çarpım sembolü, Dizi, sonlu dizi ve sabit dizi, dizilerin eşitliği, Sayı dizilerinde dört işlemler ,Aritmetik dizi, geometrik dizi, sonsuz geometrik dizi,Geometrik cisimler, Koordinat sistemleri, Konikler ,Temel trigonometri, Trigonometrik fonksiyonlar, Fonksiyonlarda temel işlemler, Fonksiyon çeşitleri ,Parabol ve grafiği.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Öğretim Elemanı Ders Notları; Mehmet ÜLGÜ
Notlar
Temel Matematik 1 (Yazar: Hidayet Sulak)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel kavramları bilir. |
ÖÇ02 | Üslü sayı kavramını ifade eder ve işlemlerini uygular. |
ÖÇ03 | Köklü sayı kavramını ifade eder ve işlemlerini uygular. |
ÖÇ04 | Küme tanımı bilir, alt küme-özalt küme, evrensel küme ayrımını yapar. Küme üzerinde birleşim kesişim, fark işlemlerini ifade eder. |
ÖÇ05 | Çarpanlara ayırma yöntemlerini uygular. |
ÖÇ06 | Birinci ve ikinci dereceden denklemleri çözer ve modeller. |
ÖÇ07 | Mutlak değer tanımını bilir ve denklemlerini çözer. |
ÖÇ08 | Bölüm 1 Eşitsizlik ve aralık kavramlarını tanımlar. |
ÖÇ09 | Bölüm 2 Eşitsizlik ve aralık kavramlarını tanımlar. |
ÖÇ10 | Oran - orantı kavramını ifade eder ve problemlerini çözer. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, temel bilimler ve teknikerlik bilgilerini Elektrik Üretimi, İletimi ve Dağıtımı alanında kullanır. | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel elektrik ve elektronik elemanların niteliklerini uygun donanıma karar verme amacıyla karşılaştırır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında, gerekli ölçme cihaz ve yöntemlerini kullanarak arızayı belirler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrik devrelerinin bağlantılarını yaparak analizini gerçekleştirir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Enerji çeşitlerini ve dönüşümlerini sağlayan bileşenleri proje geliştirme ve problem çözümünde kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teknolojik gelişmeler doğrultusunda alanıyla ilgili bilgisayar programları kullanarak elektrik devrelerinin tasarım ve analizini yapar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Programlama dillerindeki gelişmeleri takip ederek alanındaki uygulamalara yönelik bilgisayar yazılımı geliştirir | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir sistemi veya süreci mikroişlemci tabanlı kontrol aygıtları ile kontrol eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili bakım, onarım ve montaj işlemlerini gerçekleştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Edindiği teorik ve deneysel bilgiler ışığında meslek alanında sebep sonuç ilişkisini kurar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etkin iletişim kurarak bağımsız ve çok disiplinli takım çalışması yapar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sektörün ihtiyaç duyduğu kaliteli hizmeti sunma amacıyla mesleğiyle ilgili konularda sürekli kendini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alandaki bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili biçimde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İş güvenliği, işçi sağlığı, ilk yardım, çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarihi değerler saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel Kavramlar: Rakam, doğal sayı, sayma sayıları, tam sayılar, ardışık tam sayılar tek- çift sayılar rasyonel sayılar, irrasyonel sayılar, gerçel (reel) sayılar işaret inceleme | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
2 | Temel Kavramlar: Basamak analizi ve taban aritmetiği, bölme - bölünebilme, asal sayılar, faktöriyel , OBEB-OKEK | Konu ile ilgili araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
3 | Üslü Sayılar: Üslü sayının tanımı ve özellikleri, üslü sayılarda dört işlem, üslü denklemler | Ders kaynaklarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
4 | Köklü Sayılar: Köklü sayının tanımı ve özellikleri, köklü sayılarda dört işlem, köklü sayıyı üslü sayıya çevirme | Konu örneklerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme, Anlatım |
5 | Köklü Sayılar: Üslü sayıyı köklü sayıya çevirme, sayıyı kök dışına çıkarma, köklü sayılarda denklemler | Konu ile ilgili araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
6 | Kümeler: Küme tanımı, alt küme - özalt küme alt/özalt küme sayılarının belirlenmesi, evrensel küme bir kümenin tümleyeni, kümelerde işlemler | Konu ile ilgili araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
7 | Factorization: Ortak çarpan parantezine alma yöntemi, gruplandırarak çarpanlarına ayırma yöntemi, özdeşiklerden yararlanarak çarpanlarına ayırma yöntemi, terim ekleyip çıkarma yöntemi ile çarpanlarına ayırma | Konu örneklerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Çarpanlara Ayırma: Ortak çarpan parantezine alma yöntemi, gruplandırarak çarpanlarına ayırma yöntemi, özdeşiklerden yararlanarak çarpanlarına ayırma yöntemi, terim ekleyip çıkarma yöntemi ile çarpanlarına ayırma | Ders kaynaklarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Birinci Dereceden Denklemler: Birinci dereceden bir bilinmeyenli denklemler, problemleri denklem kullanarak modelleme, birinci dereceden iki bilinmeyenli denklemler ve denklem sistemleri | Konu ile ilgili araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
11 | İkinci Dereceden Denklemler: İkinci dereceden denklem tanımı, çarpanlarına ayırma yoluyla denklemi çözme, formül kullanarak (diskriminant) çözme | Konu ile ilgili araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
12 | İkinci Dereceden Denklemler: İkinci dereceden denkleme dönüşebilen denklemlerin çözümü, kökleri verilen ikinci dereceden denklemin oluşturulması | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap |
13 | Mutlak Değer: Mutlak değer tanımı mutlak değer denklem çözümleri | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Eşitsizlik: Aralık (açık, kapalı, yarı açık) aralığı sayı doğrusu üzerinde gösterme eşitsizlik denklem çözümleri ve çözüm kümesi belirleme | Konu ile ilgili araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
15 | Oran-Orantı : Oran-orantı kavramları, orantı çeşitleri (doğru, ters) oran - orantı problemleri | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |