Genel Bilgi
Kod | TBS108 |
Ad | Kalite Güvencesi ve Standartlar |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HAYRULLAH ÖZEL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste; Kalite kalite kavramlarını açıklayabilme,kalite güvencenin önemini kavrayabilme,standardizasyonun gereğini ve önemini kavrayabilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
1-Kalite ve kalite kavramları 2- Kalite güvencenin önemi ve ISO 9000 3- Mesleki standartlar 4- Standardizasyonun tanımı ve gelişim süreci 5- Türk standartları enstitüsü ve görevleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kalite Kontrolü
Notlar
Kalite Kontrol Prosesleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kalite kavramı ve çeşitli kalite tanımlamaları nın öğrenilmesi |
ÖÇ02 | Kalitenin hedefinin öğrenilmesi |
ÖÇ03 | Kalite bilincinin öğrenilmesi |
ÖÇ04 | Kalite Güvencesi ve Standardizasyon ile ilgili temel bilgilerin öğrenilmesi |
ÖÇ05 | Toplam kalite kontrol ve toplam kalite yönetiminin tanımlarının öğrenilmesi |
ÖÇ06 | Kalite Yönetim Sisteminin akış şemasının öğrenilmesi |
ÖÇ07 | Akış şemasının yorumlanmasının öğrenilmesi |
ÖÇ08 | Kalite kontrolün amacı, endüstrideki önemi ve yerinin öğrenilmesi |
ÖÇ09 | Kalite kontrol ve üretim ilişkisinin öğrenilmesi |
ÖÇ10 | Kalite kontrolun üretime sağladığı faydalarnın öğrenilmesi |
ÖÇ11 | Kalite yönetim sistemlerinin öğrenilmesi |
ÖÇ12 | Standardın gelişimi,tanımı ve üreticiye,tüketiciye,ekonomiye sağladığı faydalarının öğrenilmesi |
ÖÇ13 | Dünya standart kavramlarının öğrenilmesi |
ÖÇ14 | ISO9000 standartları,Türk standartları ve CE belgesinin öğrenilmesi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgileri kazanmak. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki uygulamalı bilgileri kazanmak. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik resim, bilgisayar destekli çizim, simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve çeşitli yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini seçebilme, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mesleki plan ve projeleri çizebilme becerisini kazanmak. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kalite kavramı ve çeşitli kalite tanımlamaları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kalitenin hedefi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kalite bilinci | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Kalite yönetiminin tanımı | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Toplam kalite kontrol ve toplam kalite yönetiminin tanımları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Kalite Yönetim Sisteminin akış şeması | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Akış şemasının yorumlanması | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Literatür taraması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Kalite kontrolun amacı,endüstrideki önemi ve yeri | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kalite kontrol ve üretim ilişkisi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Kalite kontrolun üretime sağladığı faydalar | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Kalite yönetim sistemleri | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Standardın gelişimi,tanımı ve üreticiye,tüketiciye,ekonomiye sağladığı faydalar | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Dünya standart kavramları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | ISO9000 standartları,Türk standartları ve CE belgesi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür taraması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür taraması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,16 | ||
AKTS | 4 AKTS |