Genel Bilgi
Kod | TBZ110 |
Ad | Sayısal Elektronik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | TB Temel Bilim Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HAYRULLAH ÖZEL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. HAYRULLAH ÖZEL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste; temel mantık devrelerini, bileşik mantık devrelerini ve aritmetik mantık devrelerini kurabilme bilgi ve becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Mantık Devreleri ve Sayısal Elektroniğin Temelleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Öğr. Gör. Hayrullah ÖZEL'in ders notları.
Notlar
Öğr. Gör. Hayrullah ÖZEL'in ders notları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sayı sistemlerini çözümler. |
ÖÇ02 | Sayısal kodları ve kodlamayı gösterir. |
ÖÇ03 | Temel mantık işlemlerini uygular. |
ÖÇ04 | Mantık kapıları ile devre çizer. |
ÖÇ05 | Boolean matematiğini çözümler. |
ÖÇ06 | Karno haritalarını analiz eder. |
ÖÇ07 | Mantık ifadelerini sadeleştirir. |
ÖÇ08 | Kod çözücüleri uygular. |
ÖÇ09 | Sürücü devrelerini kurar. |
ÖÇ10 | Çoğullayıcıları kullanmayı bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, temel bilimler ve teknikerlik bilgilerini Elektrik Üretimi, İletimi ve Dağıtımı alanında kullanır. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel elektrik ve elektronik elemanların niteliklerini uygun donanıma karar verme amacıyla karşılaştırır. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında, gerekli ölçme cihaz ve yöntemlerini kullanarak arızayı belirler. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrik devrelerinin bağlantılarını yaparak analizini gerçekleştirir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Enerji çeşitlerini ve dönüşümlerini sağlayan bileşenleri proje geliştirme ve problem çözümünde kullanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teknolojik gelişmeler doğrultusunda alanıyla ilgili bilgisayar programları kullanarak elektrik devrelerinin tasarım ve analizini yapar. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Programlama dillerindeki gelişmeleri takip ederek alanındaki uygulamalara yönelik bilgisayar yazılımı geliştirir | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir sistemi veya süreci mikroişlemci tabanlı kontrol aygıtları ile kontrol eder. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili bakım, onarım ve montaj işlemlerini gerçekleştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Edindiği teorik ve deneysel bilgiler ışığında meslek alanında sebep sonuç ilişkisini kurar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etkin iletişim kurarak bağımsız ve çok disiplinli takım çalışması yapar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sektörün ihtiyaç duyduğu kaliteli hizmeti sunma amacıyla mesleğiyle ilgili konularda sürekli kendini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alandaki bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili biçimde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İş güvenliği, işçi sağlığı, ilk yardım, çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarihi değerler saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sayı Sistemleri | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Mantıksal Kapı Devreleri | Derslerle ilgili kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Mantıksal Kapı Devreleri, Boolean matematiği | Derslerle ilgili kaynaklardan soru çözümlerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Boolean Matematiği | Derslerle ilgili kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
5 | Karnough Haritası | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Karnough Haritası Bölüm İki | Ders kitabından soru çözümlerine çalışılması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
7 | Kodlayıcılar (Encoder) | Ders kaynaklarının incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Ders haftası için ölçme yöntemleri. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kod Çözücüler(Decoder) | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Veri Seçiciler (Multiplexer) | Derslerle ilgili kaynaklardan soru çözümlerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Veri dağıtıcılar(Demultiplexer) | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Toplayıcılar- Çıkarıcılar | Derslerle ilgili kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
13 | Karşılaştırıcılar | Ders kitabından soru çözümlerine çalışılması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Örnek Olay |
14 | Aritmetik-Lojik Birimi | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Latchler ve Flip-Floplar | Deney föylerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders haftası için ölçme yöntemleri. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders haftası için ölçme yöntemleri. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,44 | ||
AKTS | 4 AKTS |