Genel Bilgi
Kod | TBZ201 |
Ad | Termik ve Hidroelektrik Santralleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HAYRULLAH ÖZEL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. HAYRULLAH ÖZEL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Enerji dönüşümünün temellerini öğrenme, enerji kaynakları ve elektrik enerjisinin elde edilme yöntemlerini tanıma, geniş çapta üretimin gerçekleştirildiği elektrik santrallerinin çeşitlerini, çalışma ilkelerini ve işletme özelliklerini kavrayabilme, santrallerda kullanılan elektrik bağlantı sistemlerinin incelenmesi işlemlerine ait yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Termik ve hidrolik enerji sistemlerinin tarihi ve gelişimi, teorisi, bileşenlerinin tasarımı ve enerji sistemlerinin hesaplama ve projelendirme yöntemlerini içerir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Termik ve Hidroelektrik Santralleri Ders Notu: Hayrullah ÖZEL
Notlar
Termik ve Hidroelektrik Santralleri Ders Notu: Hayrullah ÖZEL
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Elektrik enerjisinin elde edilme yöntemlerini bilir. |
ÖÇ02 | Termik santrallerde kullanılan yakıtları ve santrallerin işleyişini bilir. |
ÖÇ03 | Termik santrallerde verimlilik artırıcı projeler ortaya yapar. |
ÖÇ04 | Hidroelektrik santrallerin nerelerde bulunduğunu ve nasıl çalıştığını bilir. |
ÖÇ05 | Hidroelektrik santrallerde verimlilik arttırıcı projeler ortaya koyar. |
ÖÇ06 | Yenilenebilir enerji santrallerinin işleyişini bilir. |
ÖÇ07 | Enerji santrallerinde oluşan arızaları bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgileri kazanmak. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki uygulamalı bilgileri kazanmak. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik resim, bilgisayar destekli çizim, simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve çeşitli yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini seçebilme, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mesleki plan ve projeleri çizebilme becerisini kazanmak. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Enerji, enerjinin dönüşümü, kuramlar, örnekler (Birinci bölüm) | Ders haftası için öğretim yöntemleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
2 | Enerji, enerjinin dönüşümü, kuramlar, örnekler (İkinci bölüm) | Ders haftası için öğretim yöntemleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
3 | Elektrik enerjisinin elde edilme yöntemleri (Birinci bölüm) | Ders haftası için öğretim yöntemleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
4 | Elektrik enerjisinin elde edilme yöntemleri (İkinci bölüm) | Ders haftası için öğretim yöntemleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
5 | Enerji kaynakları ve enerji talepleri | Ders haftası için öğretim yöntemleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
6 | Termik santrallerin ülke geneli dağılımı ve çeşitleri | Ders haftası için öğretim yöntemleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
7 | Termik santrallerin işleyişi | Ders haftası için öğretim yöntemleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Ders haftası için ölçme yöntemleri | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Termik santrallerde VAP projeleri | Ders haftası için öğretim yöntemleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
10 | Hidroelektrik santrallerin işleyişi (Birinci bölüm) | Ders haftası için öğretim yöntemleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
11 | Hidroelektrik santrallerin işleyişi (İkinci bölüm) | Ders haftası için öğretim yöntemleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
12 | Hidroelektrik santrallerin ülke geneli dağılımı | Ders haftası için öğretim yöntemleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
13 | Hidroelektrik santrallerde VAP projeleri | Ders haftası için öğretim yöntemleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
14 | Yenilenebilir enerji kaynaklarına genel bakış (Birinci bölüm) | Ders haftası için öğretim yöntemleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
15 | Yenilenebilir enerji kaynaklarına genel bakış (İkinci bölüm) | Ders haftası için öğretim yöntemleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders haftası için ölçme yöntemleri | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders haftası için ölçme yöntemleri | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,44 | ||
AKTS | 4 AKTS |