TBZ201 Termik ve Hidroelektrik Santralleri

4 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TBZ201
Ad Termik ve Hidroelektrik Santralleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. HAYRULLAH ÖZEL
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. HAYRULLAH ÖZEL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Enerji dönüşümünün temellerini öğrenme, enerji kaynakları ve elektrik enerjisinin elde edilme yöntemlerini tanıma, geniş çapta üretimin gerçekleştirildiği elektrik santrallerinin çeşitlerini, çalışma ilkelerini ve işletme özelliklerini kavrayabilme, santrallerda kullanılan elektrik bağlantı sistemlerinin incelenmesi işlemlerine ait yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Termik ve hidrolik enerji sistemlerinin tarihi ve gelişimi, teorisi, bileşenlerinin tasarımı ve enerji sistemlerinin hesaplama ve projelendirme yöntemlerini içerir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Termik ve Hidroelektrik Santralleri Ders Notu: Hayrullah ÖZEL

Notlar

Termik ve Hidroelektrik Santralleri Ders Notu: Hayrullah ÖZEL


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Elektrik enerjisinin elde edilme yöntemlerini bilir.
ÖÇ02 Termik santrallerde kullanılan yakıtları ve santrallerin işleyişini bilir.
ÖÇ03 Termik santrallerde verimlilik artırıcı projeler ortaya yapar.
ÖÇ04 Hidroelektrik santrallerin nerelerde bulunduğunu ve nasıl çalıştığını bilir.
ÖÇ05 Hidroelektrik santrallerde verimlilik arttırıcı projeler ortaya koyar.
ÖÇ06 Yenilenebilir enerji santrallerinin işleyişini bilir.
ÖÇ07 Enerji santrallerinde oluşan arızaları bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgileri kazanmak. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki uygulamalı bilgileri kazanmak. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknik resim, bilgisayar destekli çizim, simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve çeşitli yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini seçebilme, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mesleki plan ve projeleri çizebilme becerisini kazanmak.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Enerji, enerjinin dönüşümü, kuramlar, örnekler (Birinci bölüm) Ders haftası için öğretim yöntemleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
2 Enerji, enerjinin dönüşümü, kuramlar, örnekler (İkinci bölüm) Ders haftası için öğretim yöntemleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
3 Elektrik enerjisinin elde edilme yöntemleri (Birinci bölüm) Ders haftası için öğretim yöntemleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
4 Elektrik enerjisinin elde edilme yöntemleri (İkinci bölüm) Ders haftası için öğretim yöntemleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
5 Enerji kaynakları ve enerji talepleri Ders haftası için öğretim yöntemleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
6 Termik santrallerin ülke geneli dağılımı ve çeşitleri Ders haftası için öğretim yöntemleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
7 Termik santrallerin işleyişi Ders haftası için öğretim yöntemleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
8 Ara Sınav Ders haftası için ölçme yöntemleri Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Termik santrallerde VAP projeleri Ders haftası için öğretim yöntemleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
10 Hidroelektrik santrallerin işleyişi (Birinci bölüm) Ders haftası için öğretim yöntemleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
11 Hidroelektrik santrallerin işleyişi (İkinci bölüm) Ders haftası için öğretim yöntemleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
12 Hidroelektrik santrallerin ülke geneli dağılımı Ders haftası için öğretim yöntemleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
13 Hidroelektrik santrallerde VAP projeleri Ders haftası için öğretim yöntemleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
14 Yenilenebilir enerji kaynaklarına genel bakış (Birinci bölüm) Ders haftası için öğretim yöntemleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
15 Yenilenebilir enerji kaynaklarına genel bakış (İkinci bölüm) Ders haftası için öğretim yöntemleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders haftası için ölçme yöntemleri Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders haftası için ölçme yöntemleri Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 111
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,44
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 08:47