Genel Bilgi
Kod | TBS209 |
Ad | Meslek Etiği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | GK Genel Kültür Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MEHMET ÜLGÜ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MEHMET ÜLGÜ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste; İş yerinde ,iş etiğine uygun ortam sağlama bilgi ve becerilerine sahip olabilme amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
1-Etik kavramı 2- Etik kuralları 3- Toplumsal ve kişisel etik 4-Mesleki etik kavramı 5- Mesleki etik ilkeleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Meslek Etiği ve İlkeleri
Notlar
Meslek Etiği
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Etik tanımı ve ahlaki gelişim süreci ni öğrenir |
ÖÇ02 | Etik kurallarını öğrenir |
ÖÇ03 | Etik sistemlerini öğrenir |
ÖÇ04 | Etik sistemleri , kişisel ve sosyal yaşam etiğini öğrenir |
ÖÇ05 | Etik toplum ilişkisini öğrenir |
ÖÇ06 | Etik değerlere uygun davranışların sonuçlarıni öğrenir |
ÖÇ07 | Etik sorgulamayı öğrenir |
ÖÇ08 | Toplumsal yozlaşmayı öğrenir |
ÖÇ09 | Mesleki etik kavramını öğrenir |
ÖÇ10 | Mesleki Etik ilkelerini öğrenir |
ÖÇ11 | İş hayatında etik ve etik dışı konularni öğrenir |
ÖÇ12 | İş hayatında etik ilkelerini öğrenir |
ÖÇ13 | Yönetimde etik davranışlarını öğrenir |
ÖÇ14 | Uygulamada etik dışı davranışlarını öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, temel bilimler ve teknikerlik bilgilerini Elektrik Üretimi, İletimi ve Dağıtımı alanında kullanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel elektrik ve elektronik elemanların niteliklerini uygun donanıma karar verme amacıyla karşılaştırır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında, gerekli ölçme cihaz ve yöntemlerini kullanarak arızayı belirler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrik devrelerinin bağlantılarını yaparak analizini gerçekleştirir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Enerji çeşitlerini ve dönüşümlerini sağlayan bileşenleri proje geliştirme ve problem çözümünde kullanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teknolojik gelişmeler doğrultusunda alanıyla ilgili bilgisayar programları kullanarak elektrik devrelerinin tasarım ve analizini yapar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Programlama dillerindeki gelişmeleri takip ederek alanındaki uygulamalara yönelik bilgisayar yazılımı geliştirir | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir sistemi veya süreci mikroişlemci tabanlı kontrol aygıtları ile kontrol eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili bakım, onarım ve montaj işlemlerini gerçekleştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Edindiği teorik ve deneysel bilgiler ışığında meslek alanında sebep sonuç ilişkisini kurar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etkin iletişim kurarak bağımsız ve çok disiplinli takım çalışması yapar. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sektörün ihtiyaç duyduğu kaliteli hizmeti sunma amacıyla mesleğiyle ilgili konularda sürekli kendini geliştirir. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alandaki bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili biçimde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İş güvenliği, işçi sağlığı, ilk yardım, çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarihi değerler saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Etik tanımı ve ahlaki gelişim süreci | Ders kaynaklarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Etik kuralları | Ders kaynaklarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Etik sistemleri | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Etik sistemleri , kişisel ve sosyal yaşam etiği | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Etik toplum ilişkisi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Etik değerlere uygun davranışların sonuçları | Konu ile ilgili araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Etik sorgulama | Konu ile ilgili araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
|
9 | Toplumsal yozlaşma | Konu ile ilgili araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Mesleki etik kavramı | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Mesleki Etik ilkeleri | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | İş hayatında etik ve etik dışı konular | Konu örneklerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | İş hayatında etik ilkeler | Konu örneklerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Yönetimde etik dışı davranışlar | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Uygulamada etik dışı davranışlar | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 103 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,12 | ||
AKTS | 4 AKTS |