Genel Bilgi
Kod | TBS209 |
Ad | Meslek Etiği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MEHMET ÜLGÜ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MEHMET ÜLGÜ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste; İş yerinde ,iş etiğine uygun ortam sağlama bilgi ve becerilerine sahip olabilme amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
1-Etik kavramı 2- Etik kuralları 3- Toplumsal ve kişisel etik 4-Mesleki etik kavramı 5- Mesleki etik ilkeleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Meslek Etiği ve İlkeleri
Notlar
Meslek Etiği
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Etik tanımı ve ahlaki gelişim süreci ni öğrenir |
ÖÇ02 | Etik kurallarını öğrenir |
ÖÇ03 | Etik sistemlerini öğrenir |
ÖÇ04 | Etik sistemleri , kişisel ve sosyal yaşam etiğini öğrenir |
ÖÇ05 | Etik toplum ilişkisini öğrenir |
ÖÇ06 | Etik değerlere uygun davranışların sonuçlarıni öğrenir |
ÖÇ07 | Etik sorgulamayı öğrenir |
ÖÇ08 | Toplumsal yozlaşmayı öğrenir |
ÖÇ09 | Mesleki etik kavramını öğrenir |
ÖÇ10 | Mesleki Etik ilkelerini öğrenir |
ÖÇ11 | İş hayatında etik ve etik dışı konularni öğrenir |
ÖÇ12 | İş hayatında etik ilkelerini öğrenir |
ÖÇ13 | Yönetimde etik davranışlarını öğrenir |
ÖÇ14 | Uygulamada etik dışı davranışlarını öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgileri kazanmak. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki uygulamalı bilgileri kazanmak. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik resim, bilgisayar destekli çizim, simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve çeşitli yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini seçebilme, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mesleki plan ve projeleri çizebilme becerisini kazanmak. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Etik tanımı ve ahlaki gelişim süreci | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Etik kuralları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Etik sistemleri | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Etik sistemleri , kişisel ve sosyal yaşam etiği | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Etik toplum ilişkisi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Etik değerlere uygun davranışların sonuçları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Etik sorgulama | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
|
9 | Toplumsal yozlaşma | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Mesleki etik kavramı | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Mesleki Etik ilkeleri | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | İş hayatında etik ve etik dışı konular | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | İş hayatında etik ilkeler | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Yönetimde etik dışı davranışlar | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Uygulamada etik dışı davranışlar | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 103 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,12 | ||
AKTS | 4 AKTS |