Genel Bilgi
Kod | TBZ210 |
Ad | Bilgisayar Destekli Tasarım |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MEHMET ÜLGÜ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin, gelişen projelendirme teknolojilerinden AutoCAD Programı ile teknik resim ve mesleki resim çizimlerini kendi meslekleri ile ilgili olarak bilgisayar ortamında üretebilmesidir. Derste koordinat gösterme yöntemleri, obje kenetlenme yöntemleri, çizim, düzenleme, yazı yazma, ölçülendirme, katman yönetimi, iki boyutlu çizim komutlarını kullanarak örnek ve ödev çizimler yapıp bunların çıktılarının üretilmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
AutoCAD ekran bileşenleri, iki ve üç boyutlu koordinat tanımlama yöntemleri, obje kenetleme yöntemleri, çizim komutları, düzenleme komutları, yazı yazma, çizim ölçülendirme, katman yönetimi, iki boyutlu aydınlatma ve zayıf akım proje çizimleri yaparak resim çıktısı üretme.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Basılmamış ders notları
Notlar
Devre tasarım simülasyon programı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilgisayar Destekli Tasarım Programı ekran bileşenlerini tanıyabilir ve işlem yeteneklerini açıklayabilir |
ÖÇ02 | Kalem ve bilgisayar ile yapılan çizimleri karşılaştırabilir |
ÖÇ03 | Kalem ile yapılan teknik ve mesleki resim çizim bilgilerini bilgisayar ortamında kullanabilir |
ÖÇ04 | Bilgisayar Destekli Tasarımının çizim yardım ve avantajlarını açıklayabilme ve uygulayabilir |
ÖÇ05 | Bilgisayar Destekli Tasarımda çizime başlama ayarları, şablon kullanma, kaydetme işlemlerini gösterebilir. |
ÖÇ06 | Temel iki boyutlu temel tasarım komutlarını kullanabilme ve örnek verebilir |
ÖÇ07 | Temel düzenleme komutlarını uygulayabilme ve örnek verebilir |
ÖÇ08 | Bilgisayar Destekli Tasarım ile görünüş çıkarma ve izometrik perspektif çizimleri üretebilir |
ÖÇ09 | Mimari plan üzerine aydınlatma ve zayıf akım projelerini çizebilir |
ÖÇ10 | Tasarlanan çizimlerin bilgisayar aracılığı ile çiziciden ölçekli çıktılarını üretebilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgileri kazanmak. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki uygulamalı bilgileri kazanmak. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik resim, bilgisayar destekli çizim, simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve çeşitli yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini seçebilme, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mesleki plan ve projeleri çizebilme becerisini kazanmak. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | AutoCAD ekran bileşenlerinin tanıtılması. | Ders Notları ve Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Koordinat sistemi ve nokta belirleme yöntemleri. | Ders Notları ve Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Obje kenetlenme yöntemleri. | Ders Notları ve Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Araç çubuğu oluşturma ve Draw araç çubuğu temel çizim komutları. | Ders Notları ve Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Temel çizim komutları ve yazı yazma. | Ders Notları ve Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Düzenleme araç çubuğu Modify ve düzenleme komutları. | Ders Notları ve Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Ölçülendirme aracı Dimension ve ölçülendirme komutları. | Ders Notları ve Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Yazı stili kurma ve katman yönetimi. | Ders Notları ve Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Ölçülendirme biçimi kurma ve önemli ölçülendirme değişkenleri. | Ders Notları ve Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | İzometrik perspektif çizimlerin yapılması. | Ders Notları ve Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Mimari plan üzerine aydınlatma ve zayıf akım tesisat sembollerini yerleştirme. | Ders Notları ve Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Mimari plan üzerine aydınlatma ve zayıf akım tesisat planlarının çizimi. | Ders Notları ve Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Gerilim düşümü ve yükleme tablolarının çizilmesi ve çıktı alma. | Ders Notları ve Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Laboratuvar uygulamalı sınavı ve ödev çizim çıktı dosyalarının değerlendirilmesi. | Ders Notları ve Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |