Genel Bilgi
Kod | TBS216 |
Ad | Çevre Koruma |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | GK Genel Kültür Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Muhittin ÜNAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Muhittin ÜNAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çevre ve insan sağlığı koruma kuralları ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak
Dersin İçeriği
Çevre tanımı ve kirliğinin nedenler,i yasal mevzuatlar, su, katı atık, hava, toprak, gürültü kirliği tanımı ve önleme yöntemleri hakkında bilgilendirmek.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Çevre koruma ders notları: Muhittin ÜNAL
Notlar
Çevre koruma ders notları: Muhittin ÜNAL
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çevre kirliliğini tanımlar |
ÖÇ02 | Çevre ile ilgili mevzuatlara hakimdir |
ÖÇ03 | Su kirliliğinin çevreye zararının bilincindedir |
ÖÇ04 | Akarsu ve göllerin kirlenmesinin ekolojiye zararını kavrar |
ÖÇ05 | Katı atıkları sınıflandırır |
ÖÇ06 | Hava kirliliği ve insan bitki ve hayvanlara etkisini ayırt eder |
ÖÇ07 | Toprak kirlenmesi ve çevreye etkisini vurgular |
ÖÇ08 | Radyoaktif kirliliği ve çevreye etkisinin farkındadır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, temel bilimler ve teknikerlik bilgilerini Elektrik Üretimi, İletimi ve Dağıtımı alanında kullanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel elektrik ve elektronik elemanların niteliklerini uygun donanıma karar verme amacıyla karşılaştırır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında, gerekli ölçme cihaz ve yöntemlerini kullanarak arızayı belirler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrik devrelerinin bağlantılarını yaparak analizini gerçekleştirir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Enerji çeşitlerini ve dönüşümlerini sağlayan bileşenleri proje geliştirme ve problem çözümünde kullanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teknolojik gelişmeler doğrultusunda alanıyla ilgili bilgisayar programları kullanarak elektrik devrelerinin tasarım ve analizini yapar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Programlama dillerindeki gelişmeleri takip ederek alanındaki uygulamalara yönelik bilgisayar yazılımı geliştirir | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir sistemi veya süreci mikroişlemci tabanlı kontrol aygıtları ile kontrol eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili bakım, onarım ve montaj işlemlerini gerçekleştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Edindiği teorik ve deneysel bilgiler ışığında meslek alanında sebep sonuç ilişkisini kurar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etkin iletişim kurarak bağımsız ve çok disiplinli takım çalışması yapar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sektörün ihtiyaç duyduğu kaliteli hizmeti sunma amacıyla mesleğiyle ilgili konularda sürekli kendini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alandaki bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili biçimde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İş güvenliği, işçi sağlığı, ilk yardım, çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olur. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarihi değerler saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çevre kirlenmesi ve tanımlar | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Çevre ile ilgili mevzuatları | Ulusal ve uluslararası mevzuatların okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | Su kirliliği | İlgili dersin notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Akarsu ve göllerin kirlenmesi | Daha önce işlenen derslerin tekrar edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Katı atıklar | Atık yönetimi konusunda kurumların ve bireylerin sorumluluklarının araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Anlatım |
6 | Hava kirliliği | Hava kirliliği konusunda ilgili protokollerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Örnek Olay |
7 | Hava kirliliği ve insani bitki ve hayvanlara etkisi | Önceki derslerin tekrarının yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ders haftası için ölçme yöntemleri | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | Gürültü kirliliği | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
10 | Gürültünün sağlığa etkisi | Çevre kirlilik çeşitleri ile insan sağlığı arasındaki korelasyonun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
11 | Toprak kirlenmesi | Zirai işlemlerde kullanılan pestisit türlerinin araştırılması ve zararlarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim |
12 | Toprak kirlenmesi ve çevreye etkisi | Önceki dersin tekrar edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
13 | Radyoaktif kirliliği | Nükleer santraller ve çevresel etkileri hakkında araştırma yapılması, geçmişte yaşanan kazaların araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Radyoaktif kirliliği ve çevreye etkisi | önceki dersin tekrar edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Kirlilik ile İlgili mevzuatlar | Tüm ders haftalarında işlenen derslerin tekrar edilip pekiştirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders haftası için ölçme yöntemleri | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders haftası için ölçme yöntemleri | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |