TBS216 Çevre Koruma

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TBS216
Ad Çevre Koruma
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Muhittin ÜNAL
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Çevre ve insan sağlığı koruma kuralları ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak

Dersin İçeriği

Çevre tanımı ve kirliğinin nedenler,i yasal mevzuatlar, su, katı atık, hava, toprak, gürültü kirliği tanımı ve önleme yöntemleri hakkında bilgilendirmek.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Çevre eğitimi

Notlar

Çevre koruma


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çevre kirlenmesi ve tanımların öğrenilmesi
ÖÇ02 Çevre ile ilgili mevzuatlar ın öğrenilmesi
ÖÇ03 Su kirliliği ın öğrenilmesi
ÖÇ04 Akarsu ve göllerin kirlenmesi ın öğrenilmesi
ÖÇ05 Katı atıkların öğrenilmesi
ÖÇ06 Hava kirliliğinin öğrenilmesi
ÖÇ07 Hava kirliliği ve insani bitki ve hayvanlara etkisi ın öğrenilmesi
ÖÇ08 Gürültü kirliliğinin öğrenilmesi
ÖÇ09 Gürültünün sağlığa etkisinin öğrenilmesi
ÖÇ10 Toprak kirlenmesinin öğrenilmesi
ÖÇ11 Toprak kirlenmesi ve çevreye etkisinin öğrenilmesi
ÖÇ12 Radyoaktif kirliliğinin öğrenilmesi
ÖÇ13 Radyoaktif kirliliği ve çevreye etkisinin öğrenilmesi
ÖÇ14 Kirlilik ile İlgili mevzuatların öğrenilmesi


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgileri kazanmak.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki uygulamalı bilgileri kazanmak.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknik resim, bilgisayar destekli çizim, simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve çeşitli yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini seçebilme, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mesleki plan ve projeleri çizebilme becerisini kazanmak.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çevre kirlenmesi ve tanımlar Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Çevre ile ilgili mevzuatları Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Su kirliliği Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Akarsu ve göllerin kirlenmesi Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Katı atıklar Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Hava kirliliği Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Hava kirliliği ve insani bitki ve hayvanlara etkisi Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev
9 Gürültü kirliliği Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Gürültünün sağlığa etkisi Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Toprak kirlenmesi Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Toprak kirlenmesi ve çevreye etkisi Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Radyoaktif kirliliği Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Radyoaktif kirliliği ve çevreye etkisi Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Kirlilik ile İlgili mevzuatlar Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.06.2024 05:32