Genel Bilgi
Kod | TBS216 |
Ad | Çevre Koruma |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Muhittin ÜNAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Çevre ve insan sağlığı koruma kuralları ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak
Dersin İçeriği
Çevre tanımı ve kirliğinin nedenler,i yasal mevzuatlar, su, katı atık, hava, toprak, gürültü kirliği tanımı ve önleme yöntemleri hakkında bilgilendirmek.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Çevre eğitimi
Notlar
Çevre koruma
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çevre kirlenmesi ve tanımların öğrenilmesi |
ÖÇ02 | Çevre ile ilgili mevzuatlar ın öğrenilmesi |
ÖÇ03 | Su kirliliği ın öğrenilmesi |
ÖÇ04 | Akarsu ve göllerin kirlenmesi ın öğrenilmesi |
ÖÇ05 | Katı atıkların öğrenilmesi |
ÖÇ06 | Hava kirliliğinin öğrenilmesi |
ÖÇ07 | Hava kirliliği ve insani bitki ve hayvanlara etkisi ın öğrenilmesi |
ÖÇ08 | Gürültü kirliliğinin öğrenilmesi |
ÖÇ09 | Gürültünün sağlığa etkisinin öğrenilmesi |
ÖÇ10 | Toprak kirlenmesinin öğrenilmesi |
ÖÇ11 | Toprak kirlenmesi ve çevreye etkisinin öğrenilmesi |
ÖÇ12 | Radyoaktif kirliliğinin öğrenilmesi |
ÖÇ13 | Radyoaktif kirliliği ve çevreye etkisinin öğrenilmesi |
ÖÇ14 | Kirlilik ile İlgili mevzuatların öğrenilmesi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgileri kazanmak. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki uygulamalı bilgileri kazanmak. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik resim, bilgisayar destekli çizim, simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve çeşitli yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini seçebilme, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mesleki plan ve projeleri çizebilme becerisini kazanmak. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çevre kirlenmesi ve tanımlar | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Çevre ile ilgili mevzuatları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Su kirliliği | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Akarsu ve göllerin kirlenmesi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Katı atıklar | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Hava kirliliği | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Hava kirliliği ve insani bitki ve hayvanlara etkisi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
|
9 | Gürültü kirliliği | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Gürültünün sağlığa etkisi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Toprak kirlenmesi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Toprak kirlenmesi ve çevreye etkisi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Radyoaktif kirliliği | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Radyoaktif kirliliği ve çevreye etkisi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Kirlilik ile İlgili mevzuatlar | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |