Information
Code | TBS216 |
Name | Environmental Protection |
Term | 2024-2025 Academic Year |
Semester | 4. Semester |
Duration (T+A) | 2-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 4 ECTS |
National Credit | 2 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Ön Lisans Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Öğr. Gör. MEHMET ÜLGÜ |
Course Instructor |
1 |
Course Goal / Objective
To provide knowledge and skills related to the environment and human health protection rules
Course Content
Definition and causes of environmental pollution, ie legislation, water, solid waste, air, soil, noise pollution to inform you about identification and prevention methods.
Course Precondition
Absent
Resources
Çevre eğitimi
Notes
Çevre koruma
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | To learn Environmental pollution and defines |
LO02 | To learn Legislation related to the environment |
LO03 | To learn Water pollution |
LO04 | To learn Pollution of rivers and lakes |
LO05 | To learn Solid waste |
LO06 | To learn Air pollution |
LO07 | To learn Air pollution and its effect on human and animal plant |
LO08 | To learn Noise pollution |
LO09 | To learn The health effects of noise |
LO10 | To learn Soil pollution |
LO11 | To learn The effect of soil pollution on environmental |
LO12 | To learn Radioactive pollution |
LO13 | To learn The effect of radioactive pollution on environmental |
LO14 | To learn Related legislation with pollution |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgileri kazanmak. | |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki uygulamalı bilgileri kazanmak. | |
PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | |
PLO04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | |
PLO05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik resim, bilgisayar destekli çizim, simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve çeşitli yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini seçebilme, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mesleki plan ve projeleri çizebilme becerisini kazanmak. | |
PLO06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | ||
PLO07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | |
PLO08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 5 | |
PLO09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | |
PLO10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | |
PLO11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | |
PLO12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | To learn Environmental pollution and defines | Literature review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Legislation related to the environment | Literature review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Water pollution | Literature review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Pollution of rivers and lakes | Literature review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Solid waste | Literature review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Air pollution | Literature review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Air pollution and its effect on human and animal plant | Literature review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Mid-Term Exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
|
9 | Noise pollution | Literature review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | The health effects of noise | Literature review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Soil pollution | Literature review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | The effect of soil pollution on environmental | Literature review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Radioactive pollution | Literature review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | The effect of radioactive pollution on environmental | Literature review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Related legislation with pollution | Literature review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
|
17 | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 2 | 28 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 2 | 28 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 1 | 0 | 0 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 8 | 8 |
Final Exam | 1 | 24 | 24 |
Total Workload (Hour) | 88 | ||
Total Workload / 25 (h) | 3,52 | ||
ECTS | 4 ECTS |