IMP427 Temel Mühendisliği Uygulamaları 1

5 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IMP427
Ad Temel Mühendisliği Uygulamaları 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Ahmet DEMİR
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. Ahmet DEMİR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Küresel ısınma sonucu değişikliğe uğrayan iklim değişikliğinin gösterdiği etkiler sosyal ve ekonomik açıdan zarar vermekle birlikte, mal ve daha önemlisi can kaybına neden olmaktadır. Bu zararlardan biri de sel felaketidir. Selle beraber akarsu yatakları fazla suyu taşıyamamakta, taşkınlara sebep olmaktadır. Durum böyle iken taşkın koruma ve kontrol yapılarının projelendirilmesi temel amaçtır.

Dersin İçeriği

Taşkın bölgesinde yapılaşmayı önlemek ve yalnız belirli faaliyetlere izin vermek, taşkın bölgesini geçici olarak boşaltmak veya tecrit etmek, akarsu düzenlemesi ile yatak tabanını alçaltmak veya kesitteki hızları düşürmek, taşkın geciktirme havuzları, sel kapanları ve tersip bentleri gibi biriktirme tesisleri ile taşkın sularının bir kısmını geri tutarak taşkın pik akımlarını azaltmak, sedde, taşkın duvarı veya kapalı bir mecra yardımıyla taşkın alanlarının belirli bir taşkın yatağında tutmak gibi önlemlerle taşkın zararları bertaraf edilebilmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Lisans düzeyinde zemin mekaniği, akışkanlar mekaniği, yapı statiği vb. temel müh. derslerinden başarılı olmak

Kaynaklar

Zemin mekaniği, akışkanlar mekaniği, yapı statiği ders notları

Notlar

Betonarme ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır, bu kaynaklardan yararlanır ve kendini sürekli yeniler
ÖÇ02 Taşkın seddeleri (Taban kuşağı, tersip bentleri vb.) tasarlar projeler geliştirir. Entegre havza yönetimi kapsamında kuraklık ve taşkın eylem planlarını hazırlar uygular.
ÖÇ03 Öğrenci, analitik modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlayabilir.
ÖÇ04 Mesleki konularda sorunları tanıma karar verme ve çözümleme yeteneğine sahip olur.
ÖÇ05 Öğrenci, temel mühendislik ve şehir planlaması açısından, sulama mühendisliği bilgilerini kullanarak zemin, su gibi doğal kaynaklarını korunması ve zararlı etkilerinin en aza indirilmesi amacıyla projeler geliştirir ve toplum yararına sunar
ÖÇ06 Akarsu Düzenleme Yapılarının Tasarımı
ÖÇ07 Taşkın Koruma Yapılarının Projelendirilmesi (Hidrolik Hesaplar)
ÖÇ08 Taşkın Koruma Yapılarının Projelendirilmesi (Plan ve Profil Çizimleri)
ÖÇ09 Taşkın Koruma Yapılarının Projelendirilmesi (Hesap Raporları ve Tüm Çizimlerin Yapılması)
ÖÇ10 Taşkın Güzergahı Boyunca Sanat Yapılarının Yerlerinin Belirlenmesi
ÖÇ11 Menfezler gibi yol geçiş yapılarının projelendirilmesi (Hidrolik kesit hesapları)
ÖÇ12 Menfezler gibi yol geçiş yapılarının projelendirilmesi (Statik-Betonarme hesapları)


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri vearaçları seçer ve kullanır. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleriizler ve kendini sürekli yeniler.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 4
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 4
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Su Yapıları ile ilgili Temel Kavramlar Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri ve Örnek Proje Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Akarsu Morfolojisi ve Projelendirme İlkeleri Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri ve Örnek Proje Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Sayısal Harita Ölçümleri ve Değerlendirilmesi Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri ve Örnek Proje Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Akarsularda Katı Madde Miktarının Hesabı ve Ölçümü Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri ve Örnek Proje Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Akarsu Düzenleme Yapıları (Tersip Bentleri vb.) ve Planlanması Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri ve Örnek Proje Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Autocad Civil 3D Proğramının Taşkın Koruma Yapılarında Kullanımı Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri ve Örnek Proje Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Uygulama Projesi hazırlanırken dikkat edilecek hususlar Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri ve Örnek Proje Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri ve Örnek Proje Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Uygulama Projesinin Hazırlanması-1 Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri ve Örnek Proje Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Taşkına koruma yapıları için uygulama projesinin Hazırlanması-1 Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri ve Örnek Proje Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Taşkın koruma yapıları için uygulama projesinin Hazırlanması-2 Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri ve Örnek Proje Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Tersip bentleri üzerine uygulama projesinin hazırlanması-1 Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri ve Örnek Proje Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Tersip bentleri üzerine uygulama projesinin hazırlanması-2 Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri ve Örnek Proje Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Hazırlanan projelerin sunumu-1 Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri ve Örnek Proje Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Hazırlanan projelerin sunumu-2 Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri ve Örnek Proje Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 118
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,72
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.05.2024 08:28