FENZ209 Fizik 3

3 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FENZ209
Ad Fizik 3
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Onur YALÇIN
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. Gönül AKÇA (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. Gönül AKÇA (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

1. Salınım hareketinin temellerini açıklar 2. Dalgaları ve dalga hareketi uygulamalarını analiz eder. 3. Yansıma ve kırılmayı açıklar 4.Farklı optik elemanlar için ışığın davranışını ilişkilendirir 4. Işığın dalga ve ışın doğasını karşılaştırır ve 5.Dalga hareketinin ilkelerini ışığa uygular

Dersin İçeriği

Dalgalar Geometrik optik Dalga optiği

Dersin Ön Koşulu

Bu ders için ön koşul yoktur

Kaynaklar

Fen ve Mühendislik için fizik-2; Raymond A. Serway, Robert J. Beichner; Çeviri,Çeviri Editörü: Prof. Dr. Kemal Çolakoglu (Palme Yayıncılık)

Notlar

Fizik ilkeleri 2; Frederick Bueche, David A. Jerde; Çeviri, Çeviri Editörü: Prof.Dr. Kemal Çolakoglu (Palme Yayıncılık


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Günlük yaşantıda dalgalar ve optik konularıyla ilgili gördüğü olaylar ile yasalar arasındaki bağlantıyı kurar.
ÖÇ02 Dalgalar ve optik konuları hakkındaki kavramları açıklar.
ÖÇ03 Dalga hareketini analiz eder.
ÖÇ04 Işığın farklı ortamlardaki davranışını açıklar
ÖÇ05 Dalgaların üst-üste binmesi, girişim, kararlı dalgalar ve rezonansı açıklar.
ÖÇ06 Dalgaboyu, frekans, periyot, genliği tanımlar.
ÖÇ07 Enine ve boyuna dalgaları tanımlar.
ÖÇ08 Yansıma ve kırılma kanunlarını açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. 3
PÖÇ03 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 5
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 2
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. 4
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dalga Hareketi, Bir boyutta ilerleyen dalgalar Konu kapsamında ilgili çalışmaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Problem Çözme
2 Dalgalarda üst üste binme, girişim, yansıma ve geçme, Konu kapsamında ilgili çalışmaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Problem Çözme
3 Küresel ve Düzlem Dalgalar, Ses dalgaları Konu kapsamında ilgili çalışmaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
4 Doppler olayı, Şok Dalgaları Konu kapsamında ilgili çalışmaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
5 Kararlı dalgalar, rezonans Konu kapsamında ilgili çalışmaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
6 Elektromanyetik dalgalar Konu kapsamında ilgili çalışmaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
7 Işığın doğası, yansıma ve kırılma, Huygens prensibi Konu kapsamında ilgili çalışmaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Problem Çözme
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Geometrik Optik, Aynalarda oluşturulan görüntüler Konu kapsamında ilgili çalışmaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
10 Merceklerde kırılma ile oluşan görüntüler, Optik Aletler Konu kapsamında ilgili çalışmaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Problem Çözme
11 Işık Dalgalarının Girişimi Konu kapsamında ilgili çalışmaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
12 İnce filmlerde girişim Konu kapsamında ilgili çalışmaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
13 Işık dalgalarının kırınımı Konu kapsamında ilgili çalışmaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
14 Işık Dalgalarının Kutuplanması Konu kapsamında ilgili çalışmaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
15 Işık dalgalarının kutuplanması devamı Konu kapsamında ilgili çalışmaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.05.2024 08:45