Genel Bilgi
Kod | FENZ209 |
Ad | Fizik 3 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Onur YALÇIN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. Gönül AKÇA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. Gönül AKÇA (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
1. Salınım hareketinin temellerini açıklar 2. Dalgaları ve dalga hareketi uygulamalarını analiz eder. 3. Yansıma ve kırılmayı açıklar 4.Farklı optik elemanlar için ışığın davranışını ilişkilendirir 4. Işığın dalga ve ışın doğasını karşılaştırır ve 5.Dalga hareketinin ilkelerini ışığa uygular
Dersin İçeriği
Dalgalar Geometrik optik Dalga optiği
Dersin Ön Koşulu
Bu ders için ön koşul yoktur
Kaynaklar
Fen ve Mühendislik için fizik-2; Raymond A. Serway, Robert J. Beichner; Çeviri,Çeviri Editörü: Prof. Dr. Kemal Çolakoglu (Palme Yayıncılık)
Notlar
Fizik ilkeleri 2; Frederick Bueche, David A. Jerde; Çeviri, Çeviri Editörü: Prof.Dr. Kemal Çolakoglu (Palme Yayıncılık
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Günlük yaşantıda dalgalar ve optik konularıyla ilgili gördüğü olaylar ile yasalar arasındaki bağlantıyı kurar. |
ÖÇ02 | Dalgalar ve optik konuları hakkındaki kavramları açıklar. |
ÖÇ03 | Dalga hareketini analiz eder. |
ÖÇ04 | Işığın farklı ortamlardaki davranışını açıklar |
ÖÇ05 | Dalgaların üst-üste binmesi, girişim, kararlı dalgalar ve rezonansı açıklar. |
ÖÇ06 | Dalgaboyu, frekans, periyot, genliği tanımlar. |
ÖÇ07 | Enine ve boyuna dalgaları tanımlar. |
ÖÇ08 | Yansıma ve kırılma kanunlarını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | 5 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 2 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dalga Hareketi, Bir boyutta ilerleyen dalgalar | Konu kapsamında ilgili çalışmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Problem Çözme |
2 | Dalgalarda üst üste binme, girişim, yansıma ve geçme, | Konu kapsamında ilgili çalışmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Problem Çözme |
3 | Küresel ve Düzlem Dalgalar, Ses dalgaları | Konu kapsamında ilgili çalışmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
4 | Doppler olayı, Şok Dalgaları | Konu kapsamında ilgili çalışmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
5 | Kararlı dalgalar, rezonans | Konu kapsamında ilgili çalışmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
6 | Elektromanyetik dalgalar | Konu kapsamında ilgili çalışmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
7 | Işığın doğası, yansıma ve kırılma, Huygens prensibi | Konu kapsamında ilgili çalışmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Problem Çözme |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Geometrik Optik, Aynalarda oluşturulan görüntüler | Konu kapsamında ilgili çalışmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
10 | Merceklerde kırılma ile oluşan görüntüler, Optik Aletler | Konu kapsamında ilgili çalışmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Problem Çözme |
11 | Işık Dalgalarının Girişimi | Konu kapsamında ilgili çalışmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
12 | İnce filmlerde girişim | Konu kapsamında ilgili çalışmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
13 | Işık dalgalarının kırınımı | Konu kapsamında ilgili çalışmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
14 | Işık Dalgalarının Kutuplanması | Konu kapsamında ilgili çalışmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
15 | Işık dalgalarının kutuplanması devamı | Konu kapsamında ilgili çalışmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |