Genel Bilgi
Kod | FENZ215 |
Ad | Biyoloji Laboratuvarı 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATİH MATYAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. OSMAN GÜLNAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Mikroskop ve laboratuvar çalışmaları ile farklı canlı grupları arasındaki farkları göstermek, farklı canlı dokularının moleküler yapılarını öğretmek.
Dersin İçeriği
Laboratuvar teknikleri ve laboratuvar güvenliği, mikroskobun tanıtımı ve kullanılması, soğan zarı hücresi ve dil epitel hücrelerinin incelenmesi, bir hücreli kültürünün hazırlanması, yağ ve protein tayini, yaprakta stomaların incelenmesi, mantar ve mayaların incelenmesi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kamil Temizyürek, Fen Öğretimi ve Uygulamaları, Nobel yayıncılık, 2003. A. Eser Elçin, Figen Erkoç, Ali Derya Atik, Mahmut Selvi, Rabia Sarıkaya, Mehtap Öztekin, Biyoloji Laboratuvarının Temelleri, Palme yayıncılık, Ankara. 2010.
Notlar
Öğretim görevlisi ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Laboratuvarda çalışma esaslarını uygulayabilir. |
ÖÇ02 | Canlı hücrelerde geçen olayları gösterebilir. |
ÖÇ03 | Üreme ve çoğalmanın esaslarını anlatabilir. |
ÖÇ04 | Canlılarda çeşitliliğin nasıl meydana geldiğini gösterebilir. |
ÖÇ05 | Hayvan ve bitki dokularının farklılıklarını gösterebilir. |
ÖÇ06 | Tek hücrelilerin yapısının ve çok hücrelilerden farkını gösterebilir. |
ÖÇ07 | Mantarlar, bakteriler ve protista gibi değişik canlı grupları arasındaki farkları ayırt edebilir. |
ÖÇ08 | Protein, yağ, şeker, nişasta ayıraçlarını gösterebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | 4 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Laboratuvar teknikleri ve laboratuvar güvenliği. | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
2 | Mikroskopun tanıtımı ve kullanılması, soğan zarı ve dil epitel hücrelerinin incelenmesi | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
3 | Bir hücreli kültürü hazırlanması | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
4 | Bir hücrelilerin incelenmesi | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
5 | Yağ ve proteinlerin ayıraçlar ile tespiti | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
6 | Şeker ve nişastanın ayıraçlar ile tespiti | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
7 | Bira mayasının mikroskopta incelenmesi | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınavlar | İlgili bölümün okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yaprakta stomaların incelenmesi. | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
10 | Enzimlerin gözlemlenmesi | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
11 | Küf mantarların incelenmesi | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
12 | Yoğurt bakterilerinin mikroskopta incelenmesi | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
13 | Kan gruplarının belirlenmesi | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
14 | Yaprak morfolojilerinin incelenmesi | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
15 | DNA izolasyonu | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili bölümün okunması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili ders notlarının okuması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 1 | 15 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 1 | 15 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,00 | ||
AKTS | 2 AKTS |