FENZ215 Biyoloji Laboratuvarı 1

2 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FENZ215
Ad Biyoloji Laboratuvarı 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FATİH MATYAR
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. OSMAN GÜLNAZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Mikroskop ve laboratuvar çalışmaları ile farklı canlı grupları arasındaki farkları göstermek, farklı canlı dokularının moleküler yapılarını öğretmek.

Dersin İçeriği

Laboratuvar teknikleri ve laboratuvar güvenliği, mikroskobun tanıtımı ve kullanılması, soğan zarı hücresi ve dil epitel hücrelerinin incelenmesi, bir hücreli kültürünün hazırlanması, yağ ve protein tayini, yaprakta stomaların incelenmesi, mantar ve mayaların incelenmesi.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Kamil Temizyürek, Fen Öğretimi ve Uygulamaları, Nobel yayıncılık, 2003. A. Eser Elçin, Figen Erkoç, Ali Derya Atik, Mahmut Selvi, Rabia Sarıkaya, Mehtap Öztekin, Biyoloji Laboratuvarının Temelleri, Palme yayıncılık, Ankara. 2010.

Notlar

Öğretim görevlisi ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Laboratuvarda çalışma esaslarını uygulayabilir.
ÖÇ02 Canlı hücrelerde geçen olayları gösterebilir.
ÖÇ03 Üreme ve çoğalmanın esaslarını anlatabilir.
ÖÇ04 Canlılarda çeşitliliğin nasıl meydana geldiğini gösterebilir.
ÖÇ05 Hayvan ve bitki dokularının farklılıklarını gösterebilir.
ÖÇ06 Tek hücrelilerin yapısının ve çok hücrelilerden farkını gösterebilir.
ÖÇ07 Mantarlar, bakteriler ve protista gibi değişik canlı grupları arasındaki farkları ayırt edebilir.
ÖÇ08 Protein, yağ, şeker, nişasta ayıraçlarını gösterebilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. 3
PÖÇ03 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 4
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Laboratuvar teknikleri ve laboratuvar güvenliği. İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
2 Mikroskopun tanıtımı ve kullanılması, soğan zarı ve dil epitel hücrelerinin incelenmesi İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
3 Bir hücreli kültürü hazırlanması İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
4 Bir hücrelilerin incelenmesi İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
5 Yağ ve proteinlerin ayıraçlar ile tespiti İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
6 Şeker ve nişastanın ayıraçlar ile tespiti İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
7 Bira mayasının mikroskopta incelenmesi İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
8 Ara Sınavlar İlgili bölümün okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yaprakta stomaların incelenmesi. İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
10 Enzimlerin gözlemlenmesi İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
11 Küf mantarların incelenmesi İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
12 Yoğurt bakterilerinin mikroskopta incelenmesi İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
13 Kan gruplarının belirlenmesi İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
14 Yaprak morfolojilerinin incelenmesi İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
15 DNA izolasyonu İlgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili bölümün okunması Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili ders notlarının okuması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 1 15
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 50
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,00
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.05.2024 08:45