TBB0012 Strüktür Verim İlişkileri

6 AKTS - 3-1 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TBB0012
Ad Strüktür Verim İlişkileri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. İSMAİL ÇELİK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, toprak strüktürü ile bitkisel verim ilişkilerinin öğrencilere tanıtımını amaçlamaktadır. Toprak strüktürünün işlevleri, belirlenmesi ve değerlendirilmesi de dersin temel amaçları arasındadır.

Dersin İçeriği

Toprak strüktürünün oluşumu, tanımı ve ölçüm yöntemleri. Agregat oluşumuna ve dayanıklılığına etki eden faktörler. Laboratuvarda agregat dayanıklılığını ve agregat büyüklük dağılımını belirlemeye yarayan yöntemler. Agregat stabilitesinin hesaplanması ve yorumlanması. Strüktür-verim ilişkileri.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

Toprak Fiziği Toprak Mekaniği Toprak Verimliliği

Notlar

Toprak Fiziği, Toprak Mekaniği ve Toprak Verimliliği ile ilgili farklı kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Toprak strüktürü ve strüktür çeşitlerinin tanımını yapar.
ÖÇ02 Toprak strüktürü ile verim arasındaki ilişkileri kavrar ve açıklar.
ÖÇ03 Tarımsal üretimde ve sürdürülebilir toprak yönetiminde strüktürün yeri ve önemini açıklar.
ÖÇ04 Strüktür oluşumu ve geliştirilmesinin yöntemlerinin kavrar ve açıklar.
ÖÇ05 Agregat stabilitesinin belirlenmesi yöntemlerini kavrar.
ÖÇ06 Agregat stabilitesinin değerlendirilmesi ve yorumlanmasını yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, diğer mühendislik alanlarına da başvurarak kullanıp, toprakların, doğal ve teknik toprak sınıflama sistemlerine ve sürdürebilirlik ilkesine uygun kullanımlarını sağlama konularında yeni fikirler geliştirme ve uygulama noktasında yeterli donanıma sahip olur 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ilgili bilim alanları ile ilişkilendirerek, kaliteli ve ekonomik bir bitkisel üretim için bitkilerin sağlıklı beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları konusunda yeni teknikler, fikirler geliştirme ve pratiğe aktarma noktasında donanımını artırır
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprakların içinde bulunduğu gelişim ve değişim süreçlerini analiz etme ve sürdürülebilir tarım prensiplerinin gereksinimlerini yerine getirilebilmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde mevcut problemlere çözüm oluşturabilecek bir araştırma planlar, uygular ve/veya mevcut bilgilerle yargıda bulunur 1
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitkilerin, topraklı ya da topraksız ortamda düzenli beslenebilmelerinin sağlanmasında karşılaşılan sorunları çözmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde projeler hazırlayabilme ve uygulayabilme yetisine sahip olur ve eldeki bilgilerle durum tespiti yaparak çözüm önerilerinde bulunur
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleğiyle ilgili sorunların çözümlenmesinde bağımsız proje hazırlayabilme veya ihtiyaç duyulması halinde takım çalışmalarında liderlik yapabilme yetisi taşır
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili karşılaşabileceği ve önceden öngörülemeyen sorunları tanır ve çözüm için geliştireceği yeni stratejilerle sorumluluk alır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme yetisi taşır
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme, değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İngilizce'yi de en az B2 düzeyinde kullanarak, alanındaki yenilikleri ve kendi çalışmalarını ilgili kişilere yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları iyileştirmek için harekete geçer
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çalışma alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir, bu değerleri öğretir ve denetler
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili aldığı bilgiyi ve problem çözme yeteneğini disiplinlerarası çalışmalara da taşır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Toprak Strüktürü ve Strüktür Çeşitleri Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
2 Strüktürün Oluşumu ve Topraktaki Fonksiyonları Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
3 Sürdürülebilir Toprak Yönetiminde Strüktürün Yeri ve Verimle İlişkisi Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
4 Strüktürün Diğer Toprak Özellikleri ile Olan İlişkileri Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
5 Toprak Strüktürünü Koruma ve Geliştirme Yöntemleri Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
6 Agregat Oluşumunu, Dayanıklılığını ve Bozunumunu Sağlayan Temel Faktörler Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
7 Agregat Stabilitesinin Belirlenmesinde Temel Yaklaşımlar Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Agregat Stabilitesinin Belirlenmesinde Kullanılan Metotlar Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma
10 Agregat Stabilitesinin Belirlenmesinde Toprak Örneğinin Önemi, Örnek Alma Şekli, Dikkat Edilecek Başlıca Hususlar ve Örneği Analize Hazırlama Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma
11 Çoklu Elek Sisteminde Islak Eleme Yöntemi ile Agregat Stabilitesinin Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma
12 Tekli Elek Sisteminde Islak Eleme Yöntemi ile Agregat Stabilitesinin Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma
13 Kuru Eleme Sistemi İle Agregat Stabilitesinin Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma
14 Hidrometre Yöntemi ile Agregat Stabilitesinin Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma
15 Farklı Yöntemlerle Elde Edilen Agregat Stabilitesinin Karşılaştırılması ve Değerlendirilmesi Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Final Sınavı Final Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final Sınavı Final Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 153
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,12
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.05.2024 10:11