Genel Bilgi
Kod | BAC326 |
Ad | Tüketici Davranışı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MURAT İSMET HASEKİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; Tüketiciler ve davranış biçimleri hakkında bilgi edinerek, tüketicilerin sorunlarını anlayabilmek ve ve sorunlarına uygun çözümler geliştirebilmektir.
Dersin İçeriği
Dersin içeriği, Tüketici ve tüketici davranışının pazarlama alanındaki yeri ve önemini ortaya koymaktır. Tüketici araştırmaları, pazar bölümlendirme ve tüketici davranışı-pazarlama stratejisi ilişkisi, tüketici davranışına etki eden psikolojik etkiler, sosyo-kültürel etkiler, tüketici satın alma süreçlerinden oluşmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yok
Kaynaklar
Tüketici Davranışları, Micheal R. Solomon, Nobel Yayınevi, Ankara, 2020.
Notlar
Tüketici Davranışları; Remzi Altunışık ve Ahmet Hamdi İslamoğlu, Beta Yayınları, 5.Basım, 2013, İstanbul.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tüketici, tüketici davranışı temel kavramlarını tanımlar. |
ÖÇ02 | Tüketici davranışı modellerini açıklar. |
ÖÇ03 | Tüketici davranışını etkileyen faktörleri (kişisel, kültürel, sosyal, psikolojik ve demografik) tanımlar. |
ÖÇ04 | Örgütsel pazarlarda satın alma karar sürecini açıklar. |
ÖÇ05 | Tüketici davranışı ile pazarlama stratejisini tanımlar. |
ÖÇ06 | İşletmelerin pazar uygulamalarının, hedef kitlesi olan tüketicileri/örgütsel alıcıları nasıl etkilediğini açıklar. |
ÖÇ07 | Tüketici tatminini sağlamaya dönük pazarlama uygulamalarını tanımlar. |
ÖÇ08 | Tüketici satın alma karar sürecini ve tüketicilerin satın alma süreci sonrası davranışlarını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tüketici Davranışına Giriş | Anlatım-Sunum-Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
2 | Tüketici Davranışı Kavramı ve Özellikleri | Anlatım-Sunum-Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Tüketici Davranışında Disiplinlerarası Yaklaşım | Anlatım-Sunum-Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Tüketici Davranışı Genel Modeli | Anlatım-Sunum-Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejisi İlişkisi | Anlatım-Sunum-Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Öğrenme ve Bellek | Anlatım-Sunum-Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Güdüleme ve İlgilenim | Anlatım-Sunum-Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Duyum ve Algılama | Anlatım-Sunum-Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Tutumlar, Tutumların Değiştirilmesi ve Duygular | Anlatım-Sunum-Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kişilik ve Benlik | Anlatım-Sunum-Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Değerler ve Yaşam Biçimi | Anlatım-Sunum-Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Sosyo-Kültürel Etkiler | Anlatım-Sunum-Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Aile, Sosyal Sınıf, Kültür, Kişisel Etkiler ve Yeniliklerin Yayılması | Anlatım-Sunum-Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Tüketici Satın Alma Süreci | Anlatım-Sunum-Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |