Genel Bilgi
Kod | BAC342 |
Ad | Sosyal Pazarlama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MURAT İSMET HASEKİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere sosyal pazarlama kavramını, sosyal olaylarda sosyal pazarlamanın etkinliğini öğretmektir.
Dersin İçeriği
Bu derste, sosyal pazarlamada temel kavramlar incelenerek, sosyal pazarlama kampanyaları tartışılacaktır. Sosyal pazarlamanın bakış açısı, yapısı, süreci ve araçları öğretilerek sosyal pazarlama çalışmaları incelenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yok
Kaynaklar
Sosyal Pazarlama, Zeliha Eser, Siyasal Kitabevi, Ankara, 2006.
Notlar
Sosyal Pazarlama, Meftune Özbakır Umut, Papatya Bilim Yayınevi, İstanbul, 2018.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sosyal pazarlama ve temel kavramlarını açıklar. |
ÖÇ02 | Sosyal pazarlamanın pazarlama sürecindeki işlevini tanımlar. |
ÖÇ03 | Sosyal pazarlama bakış açısını temsil eden örnekler verir. |
ÖÇ04 | Sosyal pazarlama çerçevesinden toplumsal sorunları açıklar. |
ÖÇ05 | Sosyal pazarlamanın ve uygulamalarının gelişimini, önemini ve geleceğini tartışır. |
ÖÇ06 | Kampanya kavramını ve tasarımını açıklar. |
ÖÇ07 | Sosyal kampanyaların gelişiminde tüketicilerin etkilerini değerlendirir. |
ÖÇ08 | Sosyal pazarlama kampanyalarını analiz eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sosyal Pazarlamada Temel Kavramlar | Verilen Kaynaktan ilgili bölümü okumak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kar Amacı Gütmeyen Kuruluşlarda Sosyal Pazarlama | Verilen Kaynaktan ilgili bölümü okumak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | İşletmeler Ve Sosyal Pazarlama | Verilen Kaynaktan ilgili bölümü okumak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Sosyal Pazarlama Ve Dünyadaki Gelişmeler | Verilen Kaynaktan ilgili bölümü okumak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
5 | Sosyal Olaylarda Sosyal Pazarlamanın Etkinliği | Verilen Kaynaktan ilgili bölümü okumak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Sosyal Kampanya Kavramı | Verilen Kaynaktan ilgili bölümü okumak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
7 | Sosyal Kampanya Tasarımı | Verilen Kaynaktan ilgili bölümü okumak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sosyal Pazarlama Etkinliliği | Kampanya hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
10 | Kampanya Yürütme Süreci | Kampanya hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
11 | Kampanya Değerlendirme | Rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
12 | Kampanya Yorumlama | Rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
13 | Sosyal Pazarlamanın Geleceği | Verilen Kaynaktan ilgili bölümü okumak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Sosyal Pazarlamaya İlişkin Türkiye'den Ve Dünyadan Örnekler | Verilen Kaynaktan ilgili bölümü okumak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma |
15 | Sosyal Pazarlamada Etik | Verilen Kaynaktan ilgili bölümü okumak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |