Genel Bilgi
Kod | BAC403 |
Ad | Akademik İngilizce III |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. FATMA PINAR NAKİPOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. FATMA PINAR NAKİPOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Akademik ve mesleki düzeyde İngilizce cümle ve kelime bilgisi kurallarının öğrenilmesi.
Dersin İçeriği
Akademik İngilizce Okuma, Dinleme, Konuşma ve Yazma becerileri ile ilgili konular
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Evolve 2 Student's Book CUP Evolve 2 Workbook CUP Evolve 2 itools CUP
Notlar
internet, Youtube, video
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Okuma, Dinleme, Konuşma ve Yazma becerilerini geliştirir. |
ÖÇ02 | Anlam oluşturmada kullanılan doğru dil stratejilerini kullanarak, bilimsel alana yönelik metin türlerinde yer alan dil yapılarını ve kelime kullanımlarını inceleme ve anlam ilişkilendirmeleri yapar. |
ÖÇ03 | Akademik metin yazım kurallarına uyarak akademik ve bilimsel alana yönelik metinler yazar. |
ÖÇ04 | Akademik çalışmaları okuyup özetler. |
ÖÇ05 | Akademik bir konuşmayı dinleyip, bunun hakkında akademik dil kullanarak konuşabilir. |
ÖÇ06 | Akademik makaleleri spesifik bilgi bulmak amacıyla tarar. |
ÖÇ07 | Akademik makaleleri özetleyip anlamca bir bütün halinde yazabilir. |
ÖÇ08 | İşletme alanıyla ilgili gerekli akademik kelimeleri bilir. |
ÖÇ09 | İngilizce dilinde akademik araştırma yapabilir. |
ÖÇ10 | Çalışmalarının sonuçlarını rapor edebilir. |
ÖÇ11 | Akademik fikirleri tartışabilir. |
ÖÇ12 | Akademik sunumları dinleyerek anlayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | İlgili programın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Dinlerken Konuşmacı vurgusunu anlama 1 | Video izlenmesi 1 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Konuşma-Anlaşılmayan bir noktayı netleştirmek için soru sorma, yöneltilen soruları yanıtlama | İlgili video ve metinlerin analiz edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Okuma becerileri-Bir metni ana fikir ve detay için okuma | Örnek okuma metnine çalışılması 1 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
5 | Farklı akademik kompozisyon türlerini ve yapılarını tanıma | Örnek metin incelemesi 2 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Not alma teknikleri kullanma | Video izlenmesi 2 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Bir seminere etkili katkılarda bulunmak ve diğer insanların fikirlerine seminerde atıfta bulunmak | Örnek seminer ile ilgili video izlenmesi 3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara sınav | Ders materyallerine çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yazarın duruşunu ve güven düzeyini veya tutarsızlığı tanımak, örtük fikirleri çıkarmak | Örnek metin incelemesi 3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Doğrudan alıntılar kullanarak ve referans listesini derleyerek farklı akademik denemeler yazma | Referans ve doğrudan alıntı örneklerinin incelenmesi 4 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Konuşmacının duruşunu tanıma 2, Notları tam olarak yazma | Not alma ile ilgili video izlenmesi 3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Seminerde bir argüman oluşturma (Katılma / Karşı çıkma | Tartışma örnekleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Bir metindeki fikirlerin nasıl bir bağlantı kurduğunu anlama | Metin örnekleri inceleme 5 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Araştırma raporları | Araştırma rapor örneği inceleme 6 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Tartışma metni yazımı | Tartışma metni analiz etme 7 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Final sınavı | Ders materyallerinin gözden geçirilmesi 1 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | Ders materyallerinin çalışılması ve gözden geçirilmesi 2 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |