Genel Bilgi
Kod | BAC433 |
Ad | Reklam ve Tanıtım |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MURAT İSMET HASEKİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Reklamın bütünleşik pazarlama çalışmalarındaki önemini, reklam yönetim sürecini ve işleyişini, reklamcılıkla ilgili düzenlemeleri ulusal ve uluslararası örnekler temelinde öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu dersi alan öğrencilerin Reklamcılık Ekosisteminin ana hatlarına ilişkin genel bilgi sahibi olması; müşteri odaklı tasarım yöntemleri kullanarak, etkili gözlem, analiz, planlama, iletişim ve reklamcılık yöntemlerine dair bir anlayış geliştirmesi, beklenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yok
Kaynaklar
Reklam ve Reklamcılık, Müge Elden, Say Yayıncılık, İstanbul, 6.Baskı, 2022.
Notlar
Reklamcılık, Müge Elden ve Füsun Topsümer, İletişim Yayınları, İstanbul, 2020.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Reklam alanında yaratıcı stratejileri tanımlar. |
ÖÇ02 | Reklamcılık alanında etkin iletişim kurabilme ve güçlü ikna yeteneğini uygular. |
ÖÇ03 | Müşteri talebine göre, strateji geliştirerek yaratıcı konsepte örnek verir. |
ÖÇ04 | Pazarlama problemini çözmeye yönelik, yaratıcı ve uygun medya-mecra planlaması uygular. |
ÖÇ05 | Reklam etkinliği konusunda örnekler verir. |
ÖÇ06 | Reklam etiğini tanımlar. |
ÖÇ07 | Reklam ortam ve araçları hakkında bilgi sahibi olacağı için, bu alanda daha etkin ve verimli kararlar uygular. |
ÖÇ08 | Reklam kampanyaları ve kampanya tasarım çalışmalarını daha etkin bir şekilde uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dünyada ve Ülkemizde Reklamın Tarihsel Gelişimi | Anlatım-Sunum-Karşılıklı Yorumlama | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
2 | Reklam Kavramı | Anlatım-Sunum-Karşılıklı Yorumlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Pazarlama ve İletişimin Arayüzünde Reklam | Anlatım-Sunum-Karşılıklı Yorumlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Reklamveren Karar Süreçleri | Anlatım-Sunum-Karşılıklı Yorumlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
5 | Reklam Ajansları | Anlatım-Sunum-Karşılıklı Yorumlama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
6 | Reklam Kampanyaları | Anlatım-Sunum-Karşılıklı Yorumlama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
7 | Reklam Üretimi | Anlatım-Sunum-Karşılıklı Yorumlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Reklam Ortam ve Araçları | Anlatım-Sunum-Karşılıklı Yorumlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | Medya Planlaması | Anlatım-Sunum-Karşılıklı Yorumlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Reklam Etkinliğinin Değerlendirilmesi | Anlatım-Sunum-Karşılıklı Yorumlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
12 | Reklam Sektörü | Anlatım-Sunum-Karşılıklı Yorumlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Reklam Etiği | Anlatım-Sunum-Karşılıklı Yorumlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Reklamda İçerik Pazarlaması | Anlatım-Sunum-Karşılıklı Yorumlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Reklam Mevzuatı | Anlatım-Sunum-Karşılıklı Yorumlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |