BAC449 Veri Analizi

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BAC449
Ad Veri Analizi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü İlker İbrahim AVŞAR
Dersin Öğretim Elemanı İlker İbrahim AVŞAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Veri analizi uygulamaları geliştirebilmek.

Dersin İçeriği

R ile veri analizi yapma. R programlama dilini kullanarak istatistik ve veri analizi temelli çalışmalar yapmak. İnternetten elde edilen verileri kullanabilmek.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

https://www.r-project.org/other-docs.html

Notlar

https://www.rdocumentation.org


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İşletme sektöründe çalışan bir kişi olarak programlama yapar. Öğrendiği programlama yeteneğini iş hayatında kullanılabilir. İşletmedeki işlerini programlama yeteneğiyle çözer.
ÖÇ02 Programlamada değişken ve sabit gibi temel kavramları açıklar. Operatör kavramını bilir. Değişken kavramını bilir. Sabit kavramını bilir. Ana program kavramını bilir.
ÖÇ03 İş hayatında zaman serisi problemlerini programlama yeteneğiyle çözer. Zaman serisinin iş hayatında nerelerde karşısında çıkacağını bilir. Hangi programlama modelleri ile zaman serisi uygulaması yapacağını bilir.
ÖÇ04 İş hayatında zaman serileri kullanarak tahmin yapar. Tahmin problemlerinin iş hayatındaki önemini anlar. Tahmin problemlerinin iş yapış şeklini nasıl değiştireceğinin anlar.
ÖÇ05 Sayısal verileri grafiğe dönüştürür. Grafik çeşitlerini bilir. Grafik okumayı bilir. Grafiklerin iş hayatında önemini bilir. İşlediği verilerin hangi tür grafiğe dönüşmesinin uygun olacağını anlar.
ÖÇ06 Prophet uygulamaları geliştirme yeteneğine sahip olur. Bu gibi uygulamaların iş hayatında nerede kullanılacağını bilir. Kütüphane uygulamalarının sağladığı avantajları anlar. İş hayatındaki avantajlarını bilir.
ÖÇ07 İnterneti kullanarak sosyal medya verilerini elde eder ve işler. Şirketlerin veri tabanlarına programlama yoluyla ulaşır. Dünya bankası gibi veri tabanlarına ulaşır. Bu gibi platformlardan veri elde eder.
ÖÇ08 İş hayatına yönelik veri analizi olanaklarını değerlendirir. Proğramlama yeteneğini kullanarak farklı platformlara ulaşabilir. API kullanarak veri elde eder. API nedir bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Programlamanın temel prensibini nlar. Proğramlama dilleri hakkında bilgi sahibi olur. İşletme bölümüne yönelik R diline ait programların özelliğini anlar. Atama operatörleri, mantıksal operatörler Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Temel fonksiyonlar, matematiksel işlemler hakkında bilgi sahibi olunur. fonksiyon neden yazılır anlar. Komut, değişken kavramını anlar. Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Temel fonksiyonlar, matematiksel işlemler hakkında bilgi sahibi olunur. fonksiyon neden yazılır anlar. Komut, değişken kavramını anlar.Proğramlamada kullanılan temel veri tiplerini anlar. sayı ve metin temelli veri tiplerini öğrenir. Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Webden veri almak ve veri biçimleri değişikliği, veri kayıtları konusunu öğrenir. Alınan verilerin veri tipleri ile ilişkisisni kurar. Verileri anlamlandırabilir. Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Zaman serisi oluşturma konusunu veri tipleri ile ilişkilendirir. Zaman serisinin özelliklerini bilir. Zaman serisisnde kullanılan verileri bilir. Zaman serisini tanır. Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Zaman serisi ile tahmin konusunda bilgi sahibi olur. Tahmin kavramını anlar. Tahmin konusunun işletme açısından önemini bilir. Tahmin modellerinden en az 1 tanesini iblir. Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Prophet özellikleri ve uygulama geliştirmek konusunda çalışılır. Prophet özellikleri bilinir. Probhet nerede kullanılır bilinir. Probhet ile uygulama yapılır. Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Yazılı Sınav
9 Sosyal medya platformlarının en az 1 tanesinden veri toplama çalışması yapılır. Veri programlama aracı ile nasıl elde edilir konusunda çalışılır. İnternetten elde edilen verinin önemi çalışılır. Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 sosyal medya verilerini düzenleme çalışması yapılır. Veri bir analizde kullanılacak şekilde düzenlenir. Düzenlemenin önemi anlatılır. Düzenlenmiş verinin önemi anlatılır. Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Sosyal medya verilerinde sıklık analizi üzerinde çalışılır. Sıklık analizinin işletme açısından önemi anlatılır. Öğrenci sıklık analizini iş hayatı açısından anlar. Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Sosyal medya verileri ile duygu analizi nasıl yapılır anlatılır. Duygu analizinin işletme açısından önemi anlatılır. Duygu analizinin işletmelerde nasıl kullanılacağı anlatılır. Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Sosyal medya verileri ile grafik oluşturmak nasıl yapılır anlatılır. Grafik türleri işlenir. Farklı grafikler üzerinde uygulama yapılır. Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 İnternetten elde edilen sosyal medya verileri ile veya şirket verileriyle tahmin tabanlı proje geliştirme çalışması yapılır. Geliştirilen model yorumlanır. Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
15 İnternetten elde edilen sosyal medya verileri ile veya şirket verileriyle sıklık analizi tabanlı proje geliştirme çalışması yapılır. Geliştirilen model yorumlanır. Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.05.2024 10:48