Genel Bilgi
Kod | BAC449 |
Ad | Veri Analizi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | İlker İbrahim AVŞAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
İlker İbrahim AVŞAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Veri analizi uygulamaları geliştirebilmek.
Dersin İçeriği
R ile veri analizi yapma. R programlama dilini kullanarak istatistik ve veri analizi temelli çalışmalar yapmak. İnternetten elde edilen verileri kullanabilmek.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
https://www.r-project.org/other-docs.html
Notlar
https://www.rdocumentation.org
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İşletme sektöründe çalışan bir kişi olarak programlama yapar. Öğrendiği programlama yeteneğini iş hayatında kullanılabilir. İşletmedeki işlerini programlama yeteneğiyle çözer. |
ÖÇ02 | Programlamada değişken ve sabit gibi temel kavramları açıklar. Operatör kavramını bilir. Değişken kavramını bilir. Sabit kavramını bilir. Ana program kavramını bilir. |
ÖÇ03 | İş hayatında zaman serisi problemlerini programlama yeteneğiyle çözer. Zaman serisinin iş hayatında nerelerde karşısında çıkacağını bilir. Hangi programlama modelleri ile zaman serisi uygulaması yapacağını bilir. |
ÖÇ04 | İş hayatında zaman serileri kullanarak tahmin yapar. Tahmin problemlerinin iş hayatındaki önemini anlar. Tahmin problemlerinin iş yapış şeklini nasıl değiştireceğinin anlar. |
ÖÇ05 | Sayısal verileri grafiğe dönüştürür. Grafik çeşitlerini bilir. Grafik okumayı bilir. Grafiklerin iş hayatında önemini bilir. İşlediği verilerin hangi tür grafiğe dönüşmesinin uygun olacağını anlar. |
ÖÇ06 | Prophet uygulamaları geliştirme yeteneğine sahip olur. Bu gibi uygulamaların iş hayatında nerede kullanılacağını bilir. Kütüphane uygulamalarının sağladığı avantajları anlar. İş hayatındaki avantajlarını bilir. |
ÖÇ07 | İnterneti kullanarak sosyal medya verilerini elde eder ve işler. Şirketlerin veri tabanlarına programlama yoluyla ulaşır. Dünya bankası gibi veri tabanlarına ulaşır. Bu gibi platformlardan veri elde eder. |
ÖÇ08 | İş hayatına yönelik veri analizi olanaklarını değerlendirir. Proğramlama yeteneğini kullanarak farklı platformlara ulaşabilir. API kullanarak veri elde eder. API nedir bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Programlamanın temel prensibini nlar. Proğramlama dilleri hakkında bilgi sahibi olur. İşletme bölümüne yönelik R diline ait programların özelliğini anlar. Atama operatörleri, mantıksal operatörler | Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Temel fonksiyonlar, matematiksel işlemler hakkında bilgi sahibi olunur. fonksiyon neden yazılır anlar. Komut, değişken kavramını anlar. | Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Temel fonksiyonlar, matematiksel işlemler hakkında bilgi sahibi olunur. fonksiyon neden yazılır anlar. Komut, değişken kavramını anlar.Proğramlamada kullanılan temel veri tiplerini anlar. sayı ve metin temelli veri tiplerini öğrenir. | Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Webden veri almak ve veri biçimleri değişikliği, veri kayıtları konusunu öğrenir. Alınan verilerin veri tipleri ile ilişkisisni kurar. Verileri anlamlandırabilir. | Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Zaman serisi oluşturma konusunu veri tipleri ile ilişkilendirir. Zaman serisinin özelliklerini bilir. Zaman serisisnde kullanılan verileri bilir. Zaman serisini tanır. | Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Zaman serisi ile tahmin konusunda bilgi sahibi olur. Tahmin kavramını anlar. Tahmin konusunun işletme açısından önemini bilir. Tahmin modellerinden en az 1 tanesini iblir. | Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Prophet özellikleri ve uygulama geliştirmek konusunda çalışılır. Prophet özellikleri bilinir. Probhet nerede kullanılır bilinir. Probhet ile uygulama yapılır. | Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Yazılı Sınav |
|
9 | Sosyal medya platformlarının en az 1 tanesinden veri toplama çalışması yapılır. Veri programlama aracı ile nasıl elde edilir konusunda çalışılır. İnternetten elde edilen verinin önemi çalışılır. | Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | sosyal medya verilerini düzenleme çalışması yapılır. Veri bir analizde kullanılacak şekilde düzenlenir. Düzenlemenin önemi anlatılır. Düzenlenmiş verinin önemi anlatılır. | Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Sosyal medya verilerinde sıklık analizi üzerinde çalışılır. Sıklık analizinin işletme açısından önemi anlatılır. Öğrenci sıklık analizini iş hayatı açısından anlar. | Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Sosyal medya verileri ile duygu analizi nasıl yapılır anlatılır. Duygu analizinin işletme açısından önemi anlatılır. Duygu analizinin işletmelerde nasıl kullanılacağı anlatılır. | Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Sosyal medya verileri ile grafik oluşturmak nasıl yapılır anlatılır. Grafik türleri işlenir. Farklı grafikler üzerinde uygulama yapılır. | Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | İnternetten elde edilen sosyal medya verileri ile veya şirket verileriyle tahmin tabanlı proje geliştirme çalışması yapılır. Geliştirilen model yorumlanır. | Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | İnternetten elde edilen sosyal medya verileri ile veya şirket verileriyle sıklık analizi tabanlı proje geliştirme çalışması yapılır. Geliştirilen model yorumlanır. | Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |