Genel Bilgi
Dersin Amacı / Hedefi
Psikolojinin diş hekimliğindeki önemini öğretmek
Dersin İçeriği
Bu ders psikoloji ile ilgili temel kavramları ve prensipleri, iletişimi ve psikoloji ile iletişimin diş hekiminin başarısındaki rolünü içerir
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Davranış Bilimleri . Prof.Dr. Salih GÜNEY, Nobel yayın.
Notlar
Davranış Bilimleri. (Editör: Mehmet ZENCİRKIRAN).
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Psikoloji biliminin temel konularını ve doğasını açıklar. |
ÖÇ02 | Psikolojik olgulara ilişkin bakış açısı geliştirir. |
ÖÇ03 | Davranış bilimleri ve kavramlarını tanımlar. |
ÖÇ04 | Davranış ve türlerini listeler. |
ÖÇ05 | Davranış bilimlerinde araştırma yöntemlerini belirtir. |
ÖÇ06 | İnsanın davranışsal gelişim görevlerini ve ödevlerini açıklar. |
ÖÇ07 | Öğrenme konusunu açıklar. |
ÖÇ08 | İnsanın kişilik oluşumunu açıklar. |
ÖÇ09 | Kişilik modellerini sıralar. |
ÖÇ10 | Ahlak gelişimini ve kuramlarını açıklar. |
ÖÇ11 | Sosyal gelişimi açıklar. |
ÖÇ12 | Davranış ve önyargı oluşumunu anımsar. |
ÖÇ13 | İnsan ve güdülenme konusunu açıklar. |
ÖÇ14 | İletişim ve kültür konusunu açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağız-diş-çene sistemi ile ilgili hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemlerini listeler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ağız, diş ve çene hastalıklarının, sistemik hastalıklarla olan ayırıcı tanılarını ilişkilendirir, gerektiğinde yönlendirme ve/veya tedavi süreçlerini yönetir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastaya bütüncül yaklaşarak meslektaşları ve alanında uzman kişilerle işbirliği süreçlerini planlar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda yapılan ilk yardım ve temel yaşam desteğini tanımlar, gerekli müdahale basamaklarını sıralar ve ilgili süreci planlar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı koruma ve önleme yollarını sıralar, alanıyla ilgili çalışmalara bireysel veya ekip üyesi olarak katılır; danışmanlık ve denetim yapar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinliklere katılmasını sağlar, gerekli durumlarda bu etkinlikleri yönetir. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri, gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Temel sağlık mevzuatı ve birey hak ve sorumlulukları ile ilgili yönetmelik ve etik kuralları tanımlar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Birey ve halk sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında duyarlılık taşır ve sorumluluk alır. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Davranış Bilimlerine Giriş | Ders Notları | |
2 | Davranış Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri | Ders Notları | |
3 | Öğrenme I | Ders Notları | |
4 | Öğrenme II | Ders Notları | |
5 | Öğrenme III | Ders Notları | |
6 | Güdülenme I | Ders Notları | |
7 | Güdülenme II | Ders Notları | |
8 | Kişilik I | Ders Notları | |
9 | Kişilik II | Ders Notları | |
10 | Kişilik III | Ders Notları | |
11 | Algılama I | Ders Notları | |
12 | Algılama II | Ders Notları | |
13 | Tutumlar I | Ders Notları | |
14 | Tutumlar II | Ders Notları | |
15 | Gruplar I | Ders Notları | |
16 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | |
17 | Gruplar II | Ders Notları | |
18 | Liderlik I | Ders Notları | |
19 | Liderlik II | Ders Notları | |
20 | Güç Yönetimi | Ders Notları | |
21 | Çatışma I | Ders Notları | |
22 | Çatışma II | Ders Notları | |
23 | Karar Verme I | Ders Notları | |
24 | Karar Verme II | Ders Notları | |
25 | Kültür I | Ders Notları | |
26 | Kültür II | Ders Notları | |
27 | Sosyal Davranış ve Örgütler I | Ders Notları | |
28 | Sosyal Davranış ve Örgütler II | Ders Notları | |
29 | Sosyal Davranış ve Örgütler III | Ders Notları | |
30 | İletişim I | Ders Notları | |
31 | İletişim II | Ders Notları | |
32 | Yıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 29 | 1 | 29 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 29 | 1 | 29 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 61 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,44 | ||
AKTS | 2 AKTS |