Genel Bilgi
Dersin Amacı / Hedefi
Psikolojinin diş hekimliğindeki önemini öğretmek
Dersin İçeriği
Bu ders psikoloji ile ilgili temel kavramları ve prensipleri, iletişimi ve psikoloji ile iletişimin diş hekiminin başarısındaki rolünü içerir
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Davranış Bilimleri . Prof.Dr. Salih GÜNEY, Nobel yayın.
Notlar
Davranış Bilimleri. (Editör: Mehmet ZENCİRKIRAN).
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Psikoloji biliminin temel konularını ve doğasını anlar |
ÖÇ02 | Psikolojik olgulara ilişkin bakış açılarını ve kavrayışlarını geliştirir |
ÖÇ03 | Davranış bilimleri ve kavramlarını öğrenir. |
ÖÇ04 | Davranış ve türlerini kavrar. |
ÖÇ05 | Davranış bilimlerinde araştırma yöntemlerini öğrenir. |
ÖÇ06 | İnsanın davranışsal gelişim görevlerini ve ödevlerini bilir. |
ÖÇ07 | Öğrenme konusu anlar. |
ÖÇ08 | İnsanın kişilik oluşumunu kavrar. |
ÖÇ09 | Kişilik modellerini öğrenir. |
ÖÇ10 | Ahlak gelişimini anlar. |
ÖÇ11 | Ahlak gelişim kuramlarını öğrenir. |
ÖÇ12 | Sosyal gelişimi öğrenir. |
ÖÇ13 | Davranış ve önyargı oluşumunu bilir. |
ÖÇ14 | İnsan ve güdülenme konusunu anlar. |
ÖÇ15 | İletişim ve kültür konusunu öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri edinir | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağız, diş ve çene sisteminin sağlığının sürdürülmesi, sistemle ilgili bozuklukların ve hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemleri ve etik ilkeler bilgisine sahiptir. | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sık görülen ağız, diş ve çene bozukluklarının/hastalıklarının sistemik hastalıklarla olan ilişkisini açıklar; güncel, güvenilir tanı yöntemlerini belirler, ayırıcı tanı koyar ve hastanın mahremiyetine, sırlarına, onuruna, inançlarına, kültürel farklılıklarına, cinsel tercihine saygı duyarak gerekli tedavi seçeneğini uygular | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlık ve hastalık bileşenlerini, sürecini, sonucunu kavrar, analiz eder, değerlendirir. Bilgilerin güncelleştirilmesinde ve hasta tedavisinde edindiği psikomotor becerilerle birlikte kanıta dayalı yöntemleri kullanır. Hastanın tercihini, kendi deneyimini ve en geçerli kanıtı değerlendirerek etik ilkeler doğrultusunda karar vermeyi ilke edinir. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastaya bütüncül yaklaşarak diş hekimliğinin çeşitli dallarında disiplinler-arası takım çalışmaları yapar, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek gerektiğinde diğer sağlık çalışanlarından yardım alır ve alanında uzman kişilerle işbirliği yapar. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda, ilk yardım-temel yaşam desteği sağlar; acil dental durumlarda gerekli müdahaleyi yapar ve sonraki süreci planlar. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı eğitimi verir, alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür; danışmanlık, denetim, bilirkişilik, liderlik yapar. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye ulaşmanın yollarını bilir ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak bilgiyi değerlendirir; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirleyerek etkin biçimde kullanır. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel-nitel verilerle destekleyerek yazılı veya sözlü olarak aktarır ve uzman olan/olmayan kişilerle paylaşır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bir yabancı dili kullanarak mesleki bilgileri ve gelişmeleri izler, meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. | 1 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Temel sağlık mevzuatını bilir, birey olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve etik kurallara uygun davranır. | 1 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi ruh ve beden sağlığı, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, birey ve halk sağlığı konularında duyarlılık taşır, sorumluluk alır, profesyonel tutum geliştirerek davranışları ile topluma rol model olur. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Davranış Bilimlerine Giriş | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Davranış Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Öğrenme I | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Öğrenme II | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Öğrenme III | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Güdülenme I | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Güdülenme II | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Kişilik I | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
9 | Kişilik II | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Kişilik III | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Algılama I | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Algılama II | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Tutumlar I | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Tutumlar II | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Gruplar I | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Gruplar II | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
18 | Liderlik I | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
19 | Liderlik II | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
20 | Güç Yönetimi | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
21 | Çatışma I | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
22 | Çatışma II | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
23 | Karar Verme I | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
24 | Karar Verme II | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
25 | Kültür I | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
26 | Kültür II | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
27 | Sosyal Davranış ve Örgütler I | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
28 | Sosyal Davranış ve Örgütler II | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
29 | Sosyal Davranış ve Örgütler III | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
30 | İletişim I | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
31 | İletişim II | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
32 | Yıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 29 | 1 | 29 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 29 | 1 | 29 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 61 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,44 | ||
AKTS | 2 AKTS |