PDRZ209 Gelişim Psikolojisi 2

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PDRZ209
Ad Gelişim Psikolojisi 2
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. METEHAN ÇELİK
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. METEHAN ÇELİK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilere bebeklik, okul öncesi, ikinci çocukluk, ergenlik ve yetişkinlik dönemleri ve gelişim özellikleri, cinsiyet ve cinsiyet rolleri gelişim özellikleri, sosyal gelişim özellikleri gibi farklı gelişim alanları ile ilgili mesleki kavramları ve teorileri konusunda genel bir anlayış kazanılmasıdır.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği şu konulardan oluşmaktadır;bebeklik, okul öncesi, İkinci çocukluk,ergenlik, yetişkinlik dönemleri ve gelişim özellikleri, cinsiyet ve cinsiyet rolleri gelişim özellikleri, sosyal gelişim özellikleri ve bireysel farklılıkların nedenleri.

Dersin Ön Koşulu

Yok.

Kaynaklar

Santrock, J. W. (2011) Yaşam boyu gelişim, gelişim psikolojisi (G. Yüksel, Çev. Ed.) (13. Bs.). Nobel Yayın Dağıtım. Yurtal, F. (2019). Yaşamboyu gelişim. Nobel Yayın Dağıtım. Gürgan U. (2019). Gelişim psikolojisi. Nobel Yayın Dağıtım.

Notlar

İnanç, B., Bilgin, M., Atıcı, M. (2017). Gelişim psikolojisi: Çocuk ve ergen gelişimi (12. Bs.). Pegem Akademi Yayıncılık.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Lawrence Kohlberg, Jean Piaget ve Caroll Gilligan açısından ahlak gelişimini açıklar.
ÖÇ02 John Dewey ve James Rest açısından ahlak gelişimini açıklar.
ÖÇ03 Yetişkinlerde bilişsel gelişimi ve kavramlarını açıklar.
ÖÇ04 Kişilik gelişimini ve kavramlarını açıklar.
ÖÇ05 Psikoanalitik kişilik kuramlarını ve kavramlarını açıklar.
ÖÇ06 Geleneksel Psikoanalitik kuramı açısından kişilik gelişimini açıklar.
ÖÇ07 Topografik Kişilik Kuramı açısından kişilik gelişimini açıklar.
ÖÇ08 Yapısal kişilik modeli açısından kişilik gelişimini açıklar.
ÖÇ09 Psikoseksüel kişilik gelişimi dönemlerini sıralayarak açıklar.
ÖÇ10 Çatışma, engellenme savunma mekanizmalarını tanımlar ve özelliklerini açıklar.
ÖÇ11 Psikososyal kişilik kuramına göre kişilik gelişimin aşamalarını sıralayarak açıklar.
ÖÇ12 Öğrenme ve insancıl kuramlara göre gelişimi açıklar.
ÖÇ13 Bireysel farklılıkların nedenlerini açıklar.
ÖÇ14 Çocuk gelişiminde risk barındıran durumları sıralar.
ÖÇ15 Aile çocuk yetiştirme tutumunu tanımlar.
ÖÇ16 Baskıcı aile çocuk yetiştirme tarzlarının özelliklerini açıklar.
ÖÇ17 İlgisiz ebeveyn ve aşırı hoşgörülü ebeveyn tutumlarının özelliklerini açıklar ve bunları birbirinden ayırt eder.
ÖÇ18 Koruyucu ve sıcak etkileşim ebeveyn tutumunun özelliklerini açıklar.
ÖÇ19 Demokratik ve destekleyici ebeveyn tutumunun özelliklerini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunlara felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve bu sorunları değerlendirir. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder. 3
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç görü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kişiler arası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. 1
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki etik ilkelere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Lawrence Kohlberg, Jean PIAGET ve Caroll GILLIGAN ve ahlak gelişimi Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 John Dewey ve James Rest ve ahlak gelişimini Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Yetişkinlerde bilişsel gelişimi ve kavramları Araştırma, okuma, kaynak tarama. Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Kişilik gelimini ve kavramları Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Psikoanalitik kişilik kuramlarını ve kavramları Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Geleneksel Psikoanalitik kuram Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Topografik Kişilik Kuram Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yapısal kişilik modeli Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Psikoseksüel kişilik gelişim dönemleri Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Savunma mekanizmaları Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
12 Psikososyal kişilik kuramı Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Öğrenme ve insancıl kuramlar Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Bireysel farklılıkların nedenleri Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Çocuk gelişiminde risk barındıran durumlar Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.12.2024 10:47