Genel Bilgi
Kod | PDRS203 |
Ad | Cinsel Sağlık Eğitimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. METEHAN ÇELİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. METEHAN ÇELİK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, sağlıklı cinsel yaşam, cinsel sağlık bilgileri ve eğitim, toplumlarda cinselliğe bakış açısı, değer oluşturma gibi konuları inceleyecektir.
Dersin İçeriği
Konular, cinsel kimlik ve gelişimi, ergenlik dönemindeki bedensel ve ruhsal değişimler, üreme sağlığı, karar verme süreci ve güvenli davranış, sağlığa zararlı davranışlar, cinsel işlev bozuklukları, cinsel sağlık merkezleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok.
Kaynaklar
İnsan Kaynağını Geliştirme Vakfı. (2003). Öğretmen ve Öğretmen Adayları İçin Cinsel Sağlık Eğitimi. Ceren Yayın Dağıtım. Taşçı, İ. (2017). Cinsel Sağlık ve Üreme Sağlığı. Betim Kitaplığı.
Notlar
-Öğretmen ve öğretmen adayları için cinsel sağlık eğitimi. -Cinsel Sağlık Eğitimi. PegemA
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sağlık, cinsellik ve eğitim kavramlarını tanımlar. |
ÖÇ02 | Toplumlarda cinselliğe bakış açısını örneklerle açıklar. |
ÖÇ03 | Cinsellikte değer kavramını açıklar. |
ÖÇ04 | Cinsel kimlik gelişimini açıklar. |
ÖÇ05 | Ergenlik dönemindeki bedensel değişimleri açıklar. |
ÖÇ06 | Üreme sağlığını ve önemini açıklar. |
ÖÇ07 | Cinsellikte karar verme sürecini ve güvenli davranış kavramını açıklar. |
ÖÇ08 | Sağlığa zararlı alışkanlıkları sıralar. |
ÖÇ09 | Cinsel sağlık eğitimi için başvuru merkezlerini söyler. |
ÖÇ10 | Cinsel işlev bozukluklarını açıklar. |
ÖÇ11 | Cinselliği kültürel farklılıklar açısından açıklar. |
ÖÇ12 | Sağlıklı cinsel yaşamının özelliklerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunlara felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve bu sorunları değerlendirir. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar. | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder. | 3 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç görü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kişiler arası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 1 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik ilkelere uygun davranır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sağlık, cinsellik ve eğitim | Dersle ilgili kaynakları okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Toplumlarda cinselliğe bakış açısı | Dersle ilgili kaynakları okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Cinsellikte değer | Dersle ilgili kaynakları okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Cinsel kimlik gelişimi | Dersle ilgili kaynakları okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Ergenlik döneminde bedensel değişimler | Dersle ilgili kaynakları okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Ergenlik döneminde psikolojik değişimler | Dersle ilgili kaynakları okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Üreme sağlığı | Dersle ilgili kaynakları okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Cinsellikte karar verme süreci ve güvenli davranış | Dersle ilgili kaynakları okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Ergenlikte sağlığa zararlı alışkanlıklar | Dersle ilgili kaynakları okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Cinsel sağlık eğitimi için başvuru merkezleri | Dersle ilgili kaynakları okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Cinsel işlev bozuklukları | Dersle ilgili kaynakları okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Toplum ve cinsellik | Dersle ilgili kaynakları okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Cinsellik ve kültürel farklılıklar | Dersle ilgili kaynakları okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Sağlıklı cinsel yaşam | Dersle ilgili kaynakları okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |