Genel Bilgi
Kod | SRP233 |
Ad | Sebze ve Süs Bitkileri Zarar. |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NAİME ZÜLAL ELEKCİOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NAİME ZÜLAL ELEKCİOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sera ve süs bitkilerinde bulunan zararlılar ve mücadele yöntemlerini tanıtmak
Dersin İçeriği
Sera ve süs bitkilerinde bulunan zararlı böcekler, akarlar ve nematodlar ve bunların tanınması, zarar şekli ve mücadele yöntemleri anlatılmaktadır
Dersin Ön Koşulu
Bitki koruma dersini almış olmak
Kaynaklar
-Sebze Zararlıları. Karahan Kitabevi. Rıfat Ulusoy, Nedim Uygun, Hüseyin Başpınar, Filiz Çalışkan Keçe
Notlar
Öğretim elemanının ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Arthropa takımına bağlı zararlıların genel özelliklerini öğrenir |
ÖÇ02 | Önemli sebze türlerindeki zararlı böcekleri tanır ve özelliklerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Sebze ve süs bitkilerindeki zararlıların ekolojilerini ve zarar şekillerini inceler. |
ÖÇ04 | Üretimi yapılan sebze ve süs bitkilerindeki zararlıları saptar ve uygun mücadele yöntemini uygular. |
ÖÇ05 | Sebze ve süs bitkilerinde zararlı akarları ve nematodları tanır ve mücadele yöntemlerini öğrenir. |
ÖÇ06 | Süs bitkilerindeki zararlı böcekleri ve mücadele yöntemlerini öğrenir. |
ÖÇ07 | Sebze ve süs bitkilerinde zararlı böcek, akar ve nematodların bitkiye verdiği zarara dikkat eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Seracılıkta kullanılan örtü malzemelerini, yapı tekniklerini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkiye ve dünya için küresel ısınmanın önemini, iklim değişikliğinin tarıma etkisini açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Seralarda ve açık havada sebze ve süs bitkileri yetiştirir, bitkilerin bakımını, üretimini, çoğaltılmasını ve hasadını uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal mekanizasyonun bitki yetiştiriciliğindeki önemini ve kullanılan aletlerin özelliklerini açıklar. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ziraat alanı için gerekli bilişim teknolojileri hakkında bilgi sahibidir ve uygun bilgisayar programlarını kullanabilir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sebze ve süs bitkilerinde bulunan hastalık, zararlı ve yabancı otları tanır, mücadelesinde uygun yöntem ve tekniklerini kullanır. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekolojik kavramları ve ekolojik faktörleri tanımlar, tarımsal faaliyetlerin ekolojiye ve çevreye olan etkilerini açıklar. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili katılabileceği mesleki etkinlikleri listeler, öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilir, takım içerisinde ve bağımsız olarak çalışabilme yeteneğine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkilerdeki metabolik faaliyetleri, bitki fizyolojisini, bitki sistematiğini açıklar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak özelliklerini, toprak oluşumu ve toprak analiz yöntemlerini açıklar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomi üzerine temel kavram ve ilkeleri tanımlar, Türkiye ekonomisinde tarım sektörünün yeri ve önemini açıklar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitkilerin büyümesi için gerekli olan mikro ve makro besin elementlerini kullanır, doğru, dengeli beslenme ve gübreleme ile üretim yapma becerisini kazanır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Topraksız kültür ortamlarını kullanarak topraksız tarım yöntemleriyle bitki yetiştiriciliği yapar. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Depolamanın önemini, hasatı yapılan ürünlerin depolanmasındaki gerekli şartları ve bunların arzda kaliteye etkilerini açıklar. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sertifikalı tohum ve hibrit tohum kavramlarını tanımlar, tohumculukta dikkat edilmesi gereken hususları belirtir. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Organik tarımın temel kavramlarını, özelliklerini ve organik sebze yetiştiriciliği yöntemlerini açıklar, uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımsal faaliyetlerde iş güvenliği kurallarını, temel İSG risklerini ve tehlikeleri önleme yöntemlerini bilir, çevre bilincine sahip olur. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi hakkında öğrendiği bilgileri değerlendirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dil ve dilin önemi, dillerin doğuşu, yayılışı ve yapı bakımından diller hakkında değerlendirme yapar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Zaman cümleleri, yardımcı fiiller, edatlar hakkında bilgi sahibidir ve mesleki terimlerin İngilizce karşılıklarını bilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Entomolojiye giriş. | Ders notları ve sunuları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bitkilerdeki zararlı arthropodlar. | Ders notları ve sunuları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Arthropodların bitkilerdeki zarar şekilleri. | Ders notları ve sunuları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Akarlar, zarar şekilleri ve mücadelesi | Ders notları ve sunuları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Böcek morfolojisi. | Ders notları ve sunuları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Böceklerin biyolojisi. | Ders notları ve sunuları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Böcek ekolojisi. | Ders notları ve sunuları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınav. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sebze zararlıları ve mücadelesi. (Domates zararlıları) | Ders notları ve sunuları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Sebze zararlıları ve mücadelesi. (Biber, Patlıcan zararlıları) | Ders notları ve sunuları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Sebze zararlıları ve mücadelesi. (Kabak, Hıyar zararlıları) | Ders notları ve sunuları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Sebze zararlıları ve mücadelesi. (Fasulye, Karpuz, Kavun zararlıları) | Ders notları ve sunuları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Sebze zararlıları ve mücadelesi. (Lahana, Havuç, Soğan, Patates zararlıları) | Ders notları ve sunuları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Süs bitkileri zararlıları ve mücedelesi-1 | Ders notları ve sunuları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Süs bitkileri zararlıları ve mücadelesi-2 | Ders notları ve sunuları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve sunu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve sunu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |