Genel Bilgi
Kod | TAB132 |
Ad | Tarımsal Mekanizasyon |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. NURTEN YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere, ders içeriğine uygun olacak şekilde toprak işleme alet ve makinalarının sınıflandırılması ve tipleri, tasarım ilkeleri, parçaları ve görevleri, yapısal özellikleri, çalışma ilkeleri, ayarları, iş kaliteleri ve işletme karakteristikleri, toprak işleme teknikleri gibi çeşitli konularda yeterli düzeyde bilgi kazandırılması.
Dersin İçeriği
Bu dersde toprak işlemenin tanımı, amaçları, özgül toprak direnci, toprak penetrasyon direnci; basit el aletleri, kulaklı pulluklar (tahtavari sürüm yapan kulaklı pulluklar, döner kulaklı pulluklar, kulaklı anız bozma pullukları, bağ-bahçe pullukları, krizma pullukları vb.), diskli pulluklar (klasik diskli pulluklar, diskli anız bozma pullukları), parabolik pulluklar, belleme makinaları, kültivatörler (tarla kültivatörleri, çizel, dipkazan, ot yolucu, lister vb.), toprak frezeleri, tırmıklar (ağ tırmıkları, sabit dişli tırmıklar, diskli tırmıklar, döner tırmıklar, kuyruk mili tırmıkları gibi), merdaneler (düz merdaneler, dişli merdaneler, lastik tekerlekli merdaneler, Cambridge merdaneler vb.) tarla sürgüleri gibi çeşitli toprak işleme alet ve makinalarının sınıflandırılmaları, tipleri, kullanım amaçları, tasarım ilkeleri, parçaları, parçaların görevleri, ayarları, iş kaliteleri ve işletme karakteristikleri; geleneksel toprak işleme tekniği, toprak ve suyu korumaya toprak işleme teknikleri gibi konulardaki benzeri bilgiler anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
derslik
Kaynaklar
hoca ders notu
Notlar
internet çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Toprak işlemenin amaç ve görevlerini kavrar |
ÖÇ02 | Toprak işlemenin agro-teknik özelliklerini kavrar |
ÖÇ03 | Toprak işlemede kullanılan aletleri tanır |
ÖÇ04 | Toprak işlemede kullanılan aletlerin yapısı, teknik özellikleri ve uygulaması ile ilgili gerekli bilgileri kavrar |
ÖÇ05 | Aletlerin çalışma prensiplerini kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dünyada ve Türkiye'de yoğun yetiştiriciliği yapılan tıbbi ve aromatik bitkileri tanımlar, bunların genel özelliklerini, iklim ve toprak istekleri ile kullanım alanlarını açıklar. | 1 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bitkiler hakkında web üzerinden kaynak tarar, verilerin bilgisayara girişini, raporlamasını ve sunumunu yapar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi bitkiler, aromatik bitkiler, baharat bitkileri, keyif bitkileri, boya bitkilerininin genel özelliklerini tanımlar ve bunların kullanım alanlarını açıklar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitkilerde fiziksel, kimyasal ve duyusal analizler yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tıbbi ve aromatik bitkileri doğadan toplar, üretimini, yetiştiriciliğini, bakımını, farklı yöntemlerle çoğaltımını yapar ve hasadını gerçekleştirir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi ve aromatik bitkilerin fitoterapi, aromaterapi ve tıp alanında kullanımlarını açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal mekanizasyonun bitki yetiştiriciliğindeki önemini ve kullanılan aletlerin özelliklerini açıklar. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi ve aromatik bitkilerin biyoloji, sistematiği ve fizyolojisini açıklar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekolojik kavramları ve ekolojik faktörleri tanımlar, tarımsal faaliyetlerin ekolojiye ve çevreye olan etkilerini açıklar. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Üniversite kampüsünde alanı ile ilgili katılabileceği etkinlikleri listeler, staj yapacağı kurumlar ve bu kurumlara yapacaği başvuruları değerlendirir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitkilerden yağ çıkarmayı ve koku testi yapar, kokularla nota değerlendirmesi yapar, parfüm yapmada yağları notalara göre karıştırır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tıbbi aromatik bitkileri bioktif maddeleriyle korumada, depolamada, kimyasal kalitesini muhafaza etmede uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kimyasal çözelti hazırlar, kimya enstrümental analizleri yorumlar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tıbbi ve aromatik bitkiler ile ilgili bitki besleme yöntemlerini, sulama yöntemlerini açıklar, zararlı, hastalık ve yabancı otları tanımlar ve bunlarla mücadelede uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal faaliyetlerde iş güvenliğinin önemini, temel İSG risklerini ve tehlikeleri önleme yöntemlerini açıklar. | 2 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisinin tanımı ve kapsamı ile Türkiye ekonomisinde tarım sektörünün yeri ve önemini açıklar. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak özellikleri (Katyonların adsorpsiyonu – Anyonların adsorpsiyonu – Toprak asitliği, toprağın organik maddesi, toprak yapısı, toprak suyu, toprak rengi), toprak oluşunu (Ayrışma ve parçalanma – Bünye (Tekstür) – Kil Mineralleri) vetoprak analiz yöntemlerini açıklar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İngilizce zaman cümleleri, yardımcı fiilleri, edatları açıklar. Mesleki terimleri açıklar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi hakkında genel bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dil ve dilin önemi, dillerin doğuşu, yayılışı ve yapı bakımından dilleri açıklar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş ve Toprak İşlemenin Amaçları | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Toprak İşleme Tekniği Açısından Önemli Olan Bazı Toprak Parametreleri, Toprak İşleme Alet ve Makinalarının Tarihçesi ve Sınıflandırılması, Basit El Aletleri | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | ülkemizde tarım aletlerinin gelişimi | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
4 | tam otomatic hasat makineleri. | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
5 | traktörler ve tarihçesi | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
6 | Kulaklı Pulluklar | İlgili notların okunması, genel tekrar, sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
7 | Diskli Pulluklar | İlgili notların okunması, genel tekrar, sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tohum yatağı hazırlayan II. sınıf toprak işleme alet ve makinaları | İlgili notların okunması, genel tekrar, sınav sorularının cevaplarının tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Toprak frezeleri | İlgili notların okunması, genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
11 | Kültüvatörler | İlgili notların okunması, genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Çizeller | İlgili notların okunması, genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Tırmıklar | İlgili notların okunması, genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Merdaneler | İlgili notların okunması, genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
15 | modern otomatik aletler | İlgili notların okunması, genel tekrar, sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |