Genel Bilgi
Kod | TAB136 |
Ad | Bitki Koruma |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NAİME ZÜLAL ELEKCİOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Kültür bitkilerine ekonomik zarar veren böcekler, akarlar, fungus, bakteri, virüs, nematod, yabancı otları ve bunların kültür bitkilerine verdiği zararları tanıtmak
Dersin İçeriği
Kültür bitkisi yetiştiriciliğinde ortaya çıkan bitki koruma sorunları (zararlılar, akarlar, hastalık etmenleri, yabancıotlar, nematodlar) ve bunların genel mücadele yöntemleri anlatılmaktadır
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Öğretim elemanının ders notları
Notlar
Öğretim elemanının ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kültür bitkileri için bitki korumanın önemine dikkat eder. |
ÖÇ02 | Bitki sağlığı alanında sorun olan hastalık, zararlı ve yabancı otlarla ilgili sorunların belirlenmesi ve etmenlerin tanınması için gerekli donanıma sahip olur. |
ÖÇ03 | Bitkilerde sorun olan zararlı, hastalık ve yabancı otları araştırır, etmene uygun mücadele yöntemini seçer. |
ÖÇ04 | Kültür bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan yabancıotlar ve mücadele yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | Bitkilerde hastalığa sebep olan funguslar, bakteriler ve virüsler ile bu etmenlerin özelliklerini öğrenir. |
ÖÇ06 | Bitkilerde ürün kaybına neden olan böcek, akar ve nematodlar hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ07 | Bitkilere zarar veren canlı (biyotik) ve cansız (abiyotik) etmenleri ararştırır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dünyada ve Türkiye'de yoğun yetiştiriciliği yapılan tıbbi ve aromatik bitkileri tanımlar, bunların genel özelliklerini, iklim ve toprak istekleri ile kullanım alanlarını açıklar. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bitkiler hakkında web üzerinden kaynak tarar, verilerin bilgisayara girişini, raporlamasını ve sunumunu yapar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi bitkiler, aromatik bitkiler, baharat bitkileri, keyif bitkileri, boya bitkilerininin genel özelliklerini tanımlar ve bunların kullanım alanlarını açıklar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitkilerde fiziksel, kimyasal ve duyusal analizler yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tıbbi ve aromatik bitkileri doğadan toplar, üretimini, yetiştiriciliğini, bakımını, farklı yöntemlerle çoğaltımını yapar ve hasadını gerçekleştirir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi ve aromatik bitkilerin fitoterapi, aromaterapi ve tıp alanında kullanımlarını açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal mekanizasyonun bitki yetiştiriciliğindeki önemini ve kullanılan aletlerin özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi ve aromatik bitkilerin biyoloji, sistematiği ve fizyolojisini açıklar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekolojik kavramları ve ekolojik faktörleri tanımlar, tarımsal faaliyetlerin ekolojiye ve çevreye olan etkilerini açıklar. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Üniversite kampüsünde alanı ile ilgili katılabileceği etkinlikleri listeler, staj yapacağı kurumlar ve bu kurumlara yapacaği başvuruları değerlendirir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitkilerden yağ çıkarmayı ve koku testi yapar, kokularla nota değerlendirmesi yapar, parfüm yapmada yağları notalara göre karıştırır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tıbbi aromatik bitkileri bioktif maddeleriyle korumada, depolamada, kimyasal kalitesini muhafaza etmede uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kimyasal çözelti hazırlar, kimya enstrümental analizleri yorumlar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tıbbi ve aromatik bitkiler ile ilgili bitki besleme yöntemlerini, sulama yöntemlerini açıklar, zararlı, hastalık ve yabancı otları tanımlar ve bunlarla mücadelede uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 5 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal faaliyetlerde iş güvenliğinin önemini, temel İSG risklerini ve tehlikeleri önleme yöntemlerini açıklar. | 3 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisinin tanımı ve kapsamı ile Türkiye ekonomisinde tarım sektörünün yeri ve önemini açıklar. | 2 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak özellikleri (Katyonların adsorpsiyonu – Anyonların adsorpsiyonu – Toprak asitliği, toprağın organik maddesi, toprak yapısı, toprak suyu, toprak rengi), toprak oluşunu (Ayrışma ve parçalanma – Bünye (Tekstür) – Kil Mineralleri) vetoprak analiz yöntemlerini açıklar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İngilizce zaman cümleleri, yardımcı fiilleri, edatları açıklar. Mesleki terimleri açıklar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi hakkında genel bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dil ve dilin önemi, dillerin doğuşu, yayılışı ve yapı bakımından dilleri açıklar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bitki Koruma nedir, tanımı, tarihçesi ve çalışma alanları - 1 | Ders notları ve sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Bitki Koruma nedir, tanımı, tarihçesi ve çalışma alanları - 2 | Ders notları ve sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Zararlı Tanımı, Zararlılar ile Savaşın Önemi ve Tarihçesi | Ders notları ve sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Bitkilerde Zarar Oluşturan Etmenler (böcekler, akarlar, nematodlar) | Ders notları ve sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Bitkilerde Zarar oluşturan böcekler genel özellikleri, simptomları ve mücadele yöntemleri | Ders notları ve sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Bitkilerde Zarar Oluşturan akarlar, genel özellikleri, simptomları ve mücadele yöntemleri | Ders notları ve sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Bitkilerde Zarar Oluşturan nematodlar, genel özellikleri, simptomları ve mücadele yöntemleri | Ders notları ve sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders notları ve sunulardan çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Fitopatolojinin tanımı, tarihçesi ve çalışma alanları - 1 | Ders notları ve sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Fitopatolojinin tanımı, tarihçesi ve çalışma alanları - 2 | Ders notları ve sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Bitkilerde hastalık oluşturan etmenler (funguslar, bakteriler, virüsler) | Ders notları ve sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Bitkilerde hastalık yapan virüslerin genel özellikleri, simptomları ve mücadele yöntemleri | Ders notları ve sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Bitkilerde hastalık yapan bakterilerin genel özellikleri, simptomları ve mücadele yöntemleri | Ders notları ve sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Bitkilerde hastalık yapan fungusların genel özellikleri, simptomları ve mücadele yöntemleri | Ders notları ve sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Yabancı otlar, genel özellikleri ve mücadele yöntemleri | Ders notları ve sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve sunu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve sunu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |